Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Koenie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 nov 2015 15:49

Koenie 09 mar 2017 20:08

Dank voor je reactie Bever. Ik had deze ook gezien maar was vooral op zoek naar aanbevelingen in mijn regio.
Lastige is dat je ook wel eens binnenloopt bij een FM die via de trek site als dealer te vinden is maar met met name stads en kinderfietsen heeft en daarnaast een paar racefietsen in de hoek.
Specialized Tarmac SL6 Disc

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 09 mar 2017 20:20

Jaap Telder schreef:
Wiliertoerist schreef:De nieuwe fiets van AC


Bijna af, SRAM RED eTAP erop en de wielen even een retourtje UK laten maken.
Naar de UK, Engeland?
Bontrager is toch echt het huismerk van Trek: USA en niet UK.

Mooie fiets, maar ik vind het lettertype van de wieldecals van Bontrager er erg goedkoop en niet fraai uitzien.
Dit lettertype beter, Jaap? of ook nep??

:D

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

DvanW
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 27 aug 2011 15:25
Locatie: Utrecht

DvanW 09 mar 2017 20:54

Koenie schreef:Dank voor je reactie Bever. Ik had deze ook gezien maar was vooral op zoek naar aanbevelingen in mijn regio.
Lastige is dat je ook wel eens binnenloopt bij een FM die via de trek site als dealer te vinden is maar met met name stads en kinderfietsen heeft en daarnaast een paar racefietsen in de hoek.
Uh TopBikes zit in den haag, dat is toch waar je om vroeg. Overigens best een goede zaak met best wat racefietsen in de showroom. Volgens mij meten ze ook op maar dat weet ik niet zeker.

Ewoud Kuijt
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2015 09:32

Ewoud Kuijt 10 mar 2017 11:44

Toch maar even laten zien. Twee en een halve maand moeten wachten:

Afbeelding

ALR 6.

Heb lang getwijfeld om van carbon weer terug naar aluminium te gaan maar zeer blij met deze beslissing. Heerlijk lichte fiets en de overstap van Tiagra naar Ultegra is ook zeer de moeite waard.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 mar 2017 12:04

Supergrover schreef:
Jaap Telder schreef:
Wiliertoerist schreef:De nieuwe fiets van AC


Bijna af, SRAM RED eTAP erop en de wielen even een retourtje UK laten maken.
Naar de UK, Engeland?
Bontrager is toch echt het huismerk van Trek: USA en niet UK.

Mooie fiets, maar ik vind het lettertype van de wieldecals van Bontrager er erg goedkoop en niet fraai uitzien.
Dit lettertype beter, Jaap? of ook nep??

:D

Afbeelding
Afschuwelijk, zo rijd je echt voor gek.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 10 mar 2017 13:01

In mijn zoektocht naar een nieuwe racer is mijn oog op een Emonda SLR gevallen .
Als demo mag ik nu een emonda sl6 voor een weekend testen .
Wat is het grote verschil wat ik in gedachte moet houden behalve het gewicht?
Specialized Diverge Axs

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 mar 2017 13:04

Directmount remmen ? (de speedstop remmen op de slr zijn echt super vergelen met 6800 remmen op m'n andere fiets)
En misschien dat de demo simpele wielen erin heeft zitten, maakt ook veel verschil.

edit: ik was ook benieuwd, dus even google aangegooid :
https://cyclingtips.com/2015/08/trek-em ... rsus-slr6/
Trek further refines the design of the SLR with an asymmetric steerer that is wider from side-to-side and skinnier from front-to-back. The difference provides extra stiffness for cornering while affording some compliance to soak up road shock.
The SL6 had a lot in common with the SLR6. The overall ride quality was very similar while the steering and handling were identical. I’ve already mentioned that the SLR6 was marginally stiffer; it was also marginally more agile, but that was due largely to the lighter wheelset. Indeed, swapping wheelsets between the two bikes improved the SL6, however it made no difference to the stiffness of the bike.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 10 mar 2017 13:16

DDX schreef:Directmount remmen ? (de speedstop remmen op de slr zijn echt super vergelen met 6800 remmen op m'n andere fiets)
En misschien dat de demo simpele wielen erin heeft zitten, maakt ook veel verschil.
Mn eigen wielen en nog wat makkelijk te monteren onderdelen(zadel , pedalen) doe ik erop om goed te kunnen vergelijken met mn huidige fiets(Giant Propel )
Het gaat mij meer om de geometrie maar is het verschil in het frame van de slr en sl groot qua stijfheid ed ?


Thnx voor de aanvullende info!Ik kan hem dus goed testen tijdens de Ename classic :like:
Specialized Diverge Axs

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 mar 2017 12:54

Inmiddels aantal ritjes buiten op de emonda slr gereden, bevalt echt perfect.
Alleen tune snelspanners weer even vervangen door de mavic snelspanners omdat de tune's aan het kraken waren.
Nog maar eens beter naar kijken want nu is mijn fiets wel bijna 100g zwaarder ;)

Afbeelding

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 15 mar 2017 17:38

Prachtige fiets! Om welke Tune-snelspanners gaat het? Zelf in al die jaren nog nooit problemen mee gehad (AC16+17, achteras ingekort).
t.a.f.k.a.e.h.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5256
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 mar 2017 20:04

De u20, op vlakke had ik er niet zo'n erg in, maar tijdens klimmen in de Eifel opeens allemaal gekraak toen ik flink power gaf op klimmetjes.
Kon het niet echt plaatsen, maar voor zekerheid snelspanners verwisseld en probleem over.

Heb je iets van vet op de snelspanners zitten ?

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 15 mar 2017 20:22

Nope, niks. En ik draai per jaar toch ook wel de nodige kilometers in de bergen / heuvels. Maar waarschijnlijk heb ik gewoon minder power ;)
t.a.f.k.a.e.h.

Plaats reactie