Hallo,
Paar maamden terug is mijn fiets voor zijn eerste beurt bij de lbs, ik had toen al een tikkende ketting als ik schakelde naar het 3na kleinste kransjes blad. Ik hoopte dat na het onderhoud dit verholpen zou zijn. Helaas is dit niet zo het is alleen erger geworden en heb nu ook een tikkend geluid bij het 4 kransjesblad van links. Ook zie ik dat mijn achterderailleur in eens omhoog hangt en ik krijg hem ook niet naar beneden. Ik ben niet heel technisch dus dacht vraag het hier maar voordat ik wat doms doe.
Achterderailleur zit hangt anders en tikkend geluid
Wat bedoel je met"Ook zie ik dat mijn achterderailleur in eens omhoog hangt en ik krijg hem ook niet naar beneden"?
Ik zie zo 123 niet iets gels aan deze afbeelding. Een fimpje met de derry en geluid zou mogelijk helpen.
Waarom niet gewoon even terug naar de FM?
Ik vermoed dat de afstelling van de kabel iets verlopen is dus mogelijk is het geluid al weg als je met de stelschroef achterop de derry (bij de kabel) iets uitdraait.
Ik zie zo 123 niet iets gels aan deze afbeelding. Een fimpje met de derry en geluid zou mogelijk helpen.
Waarom niet gewoon even terug naar de FM?
Ik vermoed dat de afstelling van de kabel iets verlopen is dus mogelijk is het geluid al weg als je met de stelschroef achterop de derry (bij de kabel) iets uitdraait.
Kijk ook eens vanaf de achterzijde of de derailleurwielen recht onder de tandwieilen van de cassette komen bij tweede, derde en vierde tandwiel. Zoals boven opgemerkt kun je met de stelschroef op de derailleurkabel kijken of dit helpt.
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011
Ja dat wel hij zit helaas niet naast de deur. Ben al niet zo tevreden met die zaak. Had me fiets schoongemaakt kreeg ik hem vuil terug, zadel had ie niet goed vast gezet dus lak van zadel pen was erg besadigd vroeg ik of ie er wat aan wilde doen heeft hij hem helemaal over geverfd of gespoten ook over de witte lijn dus dat ziet er ook niet uit. Hij had het beter even kunnen afplakken.
- razenderoeland
- Forum-lid
Ik vermoed dat de versnellingskabel iets is uitgerekt. Het lijkt me dat als je de kabelspanner een paar slagen geeft de ratel/het getik over moet wezen. Kortom, een beetje bijstellen dus.
Hoe sterk is de eenzame fietser...