Zo op het oog zou ik juist zeggen stuur iets voorover kantelen (shifters duiken zoals jij dat zegt)
Onderkant stuurtje moet ong. waterpas staan, "hendels" shifters verticaal
Planet X
Ziet er goed uit!RKN schreef:Kick van een jaar of wat!
Heb deze een paar weken terug in de aanbieding gescoord
Was eigenlijk wat anders van plan, maar het framesetje dat ik eerst op het oog had, was duurder dan deze complete fiets.... (en er moest toch force op komen...)
Alleen zadeltje even gewisseld
Goed verlopen? (bestellen, levering en deugdelijk gemonteerd)
Hoe rijdt die?
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Ziet er goed uit!
Goed verlopen? (bestellen, levering en deugdelijk gemonteerd)
Mooie fietsen hé !! En als je dan ziet wat je er voor betaald, dan lach je "den penis" uit de spreekwoordelijke broek.
Het bestellen doe je zelf via de website.
Er worden naast framesets en diverse onderdelen ook complete fietsen aan geboden, waar je in meerdere of mindere mate het 1 en ander aan opties kunt selecteren.
Standaard bijvoorbeeld een aluminium zadelpen terwijl je als meerprijs bijvoorbeeld ook een carbon kunt selecteren.
Bij de ene fiets heb je wat meer keuzemogelijkheden dan bij de ander.
Als je order verwerkt is worden alle onderdelen in het magazijn bij elkaar geplukt en je fiets opgebouwd. (bij mij duurde dat 4 a 5 werkdagen, maar wellicht is het momenteel druk)
Als hij klaar is krijg je een berichtje, dan gaat hij op transport (in een grote doos)
Dit transport is helaas met DHL, dus niet echt snel, helaas.
Als de doos er is moet je even je voorwiel er in zetten, je stuur draaien en afstellen en de zadelpen met het zadel in de zitbuis frotten, klaar! (wel nog zelf spulletjes er op natuurlijk als bidonhouders en trappers)
Dus al met al is het goed te doen, je moet alleen geen grote haast hebben. Bij mij zat er bijna 2 weken tussen bestellen en afleveren.
Look trappers had ik direkt mee besteld, die vond ik nergens goedkoper.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Oh ja, hun klantenservice is wel nogal erg traag.
Met vragen niet mailen, want dat duurt dagen voordat er iemand antwoord (en dan ineens antwoord door twee mensen ??) Niet echt erg 2017........
Ik heb op den duur de live-chat op de website aan geslingert, dat werkte dan wel aardig, daar werd redelijk vlot op gereageerd. Alleen moet je daar wel de tijd voor hebben, onder kantoortijd...
Oh ja, en nog een tip. Laat de website niet om rekenen naar euro's, maar laat de bedragen in ponden staan. Ik heb betaald met Visa, dan rekenen hun om naar euro's, alleen die rekenen nogal wat gunstiger dan de website van planetX.
Scheelde bij mij 9% goedkoper !!!
Met vragen niet mailen, want dat duurt dagen voordat er iemand antwoord (en dan ineens antwoord door twee mensen ??) Niet echt erg 2017........
Ik heb op den duur de live-chat op de website aan geslingert, dat werkte dan wel aardig, daar werd redelijk vlot op gereageerd. Alleen moet je daar wel de tijd voor hebben, onder kantoortijd...
Oh ja, en nog een tip. Laat de website niet om rekenen naar euro's, maar laat de bedragen in ponden staan. Ik heb betaald met Visa, dan rekenen hun om naar euro's, alleen die rekenen nogal wat gunstiger dan de website van planetX.
Scheelde bij mij 9% goedkoper !!!
Carbon from the planet X
Bestellen ging hier probleemloos;
5 (werk)dagen levertijd is standaard voor fietsen bij PX, levering met DHL ging ook prima
(ik heb eigenlijk nog nooit problemen met DHL gehad, boek het wel meestal om naar een afhaalpunt/distri.centrum)
Vragen via contactformulier beantwoorden ze binnen 48hr.
Voor zover ik kan oordelen hebben ze het ding netjes in elkaar geschroefd
(alleen achterderrie kabel had volgens mij wel wat korter gemogen
)
Tsjaa, wat rijden betreft; elke trap is raak hé
Nee zonder gekheid:
Ik kom van een oude alu specialized (2001) die me stiekem net een tikkie te groot was, in vergelijking daarmee voelt dit ding een stuk fijner aan, maar verder is beoordelen van rijgedrag nogal subjectief natuurlijk (misschien m.u.v. stuurgedrag in een afdaling, maar dat staat de komende tijd nog niet op het programma)
5 (werk)dagen levertijd is standaard voor fietsen bij PX, levering met DHL ging ook prima
![Grappig :winkthumb:](./images/smilies/thumbup.gif)
(ik heb eigenlijk nog nooit problemen met DHL gehad, boek het wel meestal om naar een afhaalpunt/distri.centrum)
Vragen via contactformulier beantwoorden ze binnen 48hr.
Voor zover ik kan oordelen hebben ze het ding netjes in elkaar geschroefd
(alleen achterderrie kabel had volgens mij wel wat korter gemogen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Tsjaa, wat rijden betreft; elke trap is raak hé
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nee zonder gekheid:
Ik kom van een oude alu specialized (2001) die me stiekem net een tikkie te groot was, in vergelijking daarmee voelt dit ding een stuk fijner aan, maar verder is beoordelen van rijgedrag nogal subjectief natuurlijk (misschien m.u.v. stuurgedrag in een afdaling, maar dat staat de komende tijd nog niet op het programma)
Gisteren het eerste ritje op de X gedaan, ging echt super !!!
Eerst tegen de wind in stoempen, daarna voor de wind draaien en ons aller Dropje vloog in no-time naar de 47 kilometer op het uur
Al die uurtjes Zwift afgelopen winter en stoempen op het strand hebben wel wat effect gehad geloof ik
Kon helaas maar 45 minuten weg, kindertjes zaten (onbeheerd) thuis. Dus niet verder dan 22,7 km gekomen. Maar het smaakte zeker naar meer!
![Afbeelding](https://s24.postimg.org/ulss1fhk1/PLanetxpolder.jpg)
Edit; beetje klein fotootje....
Edit2: verder nog de reach van de shifters af stellen en het zadel is nogal erg glad, effe kijken of ik daar wat mee kan. Bij een beetje bruusk remmen schoof ik ineens naar het puntje van het zadel..
Eerst tegen de wind in stoempen, daarna voor de wind draaien en ons aller Dropje vloog in no-time naar de 47 kilometer op het uur
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Al die uurtjes Zwift afgelopen winter en stoempen op het strand hebben wel wat effect gehad geloof ik
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kon helaas maar 45 minuten weg, kindertjes zaten (onbeheerd) thuis. Dus niet verder dan 22,7 km gekomen. Maar het smaakte zeker naar meer!
![Afbeelding](https://s24.postimg.org/ulss1fhk1/PLanetxpolder.jpg)
Edit; beetje klein fotootje....
Edit2: verder nog de reach van de shifters af stellen en het zadel is nogal erg glad, effe kijken of ik daar wat mee kan. Bij een beetje bruusk remmen schoof ik ineens naar het puntje van het zadel..
Carbon from the planet X
Hoi.
Mooie fiets. Daar zul je veel plezier van hebben. Ik wil je nog wel een tip geven. Als de fiets geleverd word in de doos met je stuur los, dan is dat ook hoe n fietsenmaker zijn fietsen geleverd krijgt. Toch heeft die er nog een uur werk aan. En niet omdat hij zo langzaam een zadel recht zet. Ik zou je aanraden om alle boutjes van je fiets nog een keer na te lopen en vast te draaien. Dus cranks, borgring van je cassette, remklauwen, controleren of je remblokken recht staan, remblokken zelf vastdraaien, controleren of je derailleurs perfect afgesteld staan, dus ook reach en schakelen, en derailleurs vastdraaien, etc... misschien zit alles perfect, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt als ze uit de doos komen. Doe je dat niet goed en er zit iets niet honderd procent vast kan het misschien over een half jaar onherstelbaar stuk zijn.
Gr Rob
Mooie fiets. Daar zul je veel plezier van hebben. Ik wil je nog wel een tip geven. Als de fiets geleverd word in de doos met je stuur los, dan is dat ook hoe n fietsenmaker zijn fietsen geleverd krijgt. Toch heeft die er nog een uur werk aan. En niet omdat hij zo langzaam een zadel recht zet. Ik zou je aanraden om alle boutjes van je fiets nog een keer na te lopen en vast te draaien. Dus cranks, borgring van je cassette, remklauwen, controleren of je remblokken recht staan, remblokken zelf vastdraaien, controleren of je derailleurs perfect afgesteld staan, dus ook reach en schakelen, en derailleurs vastdraaien, etc... misschien zit alles perfect, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt als ze uit de doos komen. Doe je dat niet goed en er zit iets niet honderd procent vast kan het misschien over een half jaar onherstelbaar stuk zijn.
Gr Rob
Dank je Rob, wilde ik inderdaad nog gaan doen. Als je je fiets bij een FM koopt, dan ga je vaak ook later nog een keer terug om de boel even langs te laten lopen.
Kabels zullen nog een beetje op rekken neem ik aan.
Kabels zullen nog een beetje op rekken neem ik aan.
Carbon from the planet X