Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16449
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mar 2017 16:11

Een fietsmaat van mij heeft een Canyon Endurace.
Na enkele langere ritten blijkt de fiets toch echt te klein.
3 Cm spacers en iets te kort op het stuur.

Hij had voorgesteld om de fiets ter plaatse te gaan omwisselen maar dat blijkt niet te kunnen, de fiets moet eerst "grondig" geïnspecteerd worden alvorens ze de andere opsturen.
Hij heeft al een grotere maat op "gereserveerd" staan en bij Canyon zeggen ze dat alles vrij snel kan gaan, wat is in deze snel?

Heeft er hier iemand ervaring met hoe lang het duurt om een fiets "om te wisselen"?
Tussen verzending van de "oude" fiets vanuit België naar Duitsland en dan de nieuwe fiets terug op de stoep in België?
I know myself like no one else
Nothing to defend

koekkiejakkie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2011 00:09

koekkiejakkie 10 mar 2017 16:17

@Lcsmet Heb ik ook gedaan. Ze sturen de nieuwe binnen een dag na ontvangst van de oude in Duitsland op. Hou rekening met drie werkdagen voor verzenden naar Duitsland, een dag voor ontvangst en weer drie voor verzenden. Moet in een week kunnen dus.

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 10 mar 2017 16:24

Nieuwe wielen op m'n Ultimate!

Afbeelding
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 10 mar 2017 17:20

Even mijn ervaring delen bij mijn bezoek aan Canyon in Koblenz.
Ik was op de terugweg van Siena waar ik Strade Bianche had gefietst en waar mijn 10 jaar oude Ultimate CF gruwelijk heeft geleden tijdens het enorm slechte weer op de gravelpaden.
Afijn, de route terug ging praktisch over Koblenz via de A61, dus ik kwam daar op dinsdagochtend 11.30u zo maar binnenvallen.
Meteen binnen ga je via de kleine lunchroom, waar je prima koffie/taart/lunch kunt nuttigen, naar de ruime afdeling accesoires/kleding/onderdelen. Er loopt volop behulpzaam personeel rond. Ik loop al geruime tijd met de plannen voor aanschaf van een nieuwe racer, als opvolger van mijn Ultimate, maar ben/kom er nog niet uit. De kans dat het weer een Canyon wordt, is reëel. De huidige bevalt nog prima, ondanks de vele heftige ritten die hij heeft moeten doorstaan.

Aangezien ik al eens eerder hier was geweest, wist ik dat je kon proefrijden op diverse modellen. Ik was benieuwd naar het verschil qua rijgedrag tussen de Ultimate CF SLX en de Endurace CF SLX, met name hoe de kortere zit bij die laatste voelt en de 'flexende' zadelpen. En aangezien ik nu mijn huidige fiets bij had is dit natuurlijk een prima moment voor een vergelijk en weer een beetje richting een uitsluitsel welke het zou kunnen worden.

Ik werd geholpen door ene Johannes, een jonge gast, maar uiterst behulpzaam.
Ze kunnen er praktisch elk model uit de voorraad trekken om een ritje voor op het parkeerterrein te maken. Wel van tevoren een verklaring tekenen (er zit een eigen risico op voor evt. schade) en een identiteitsbewijs achter laten. Natuurlijk zegt zo'n rit van korte duur op het parkeerterrein niet al te veel, maar voor mij genoeg om net het juiste gevoel te bepalen.

Uiteindelijk heb ik op beide modellen gefietst, zowel in S als M maat, waarbij mijn voorkeur toch weer richting de Ultimate gaat. Het 'flexen' van de Endurace zadelpen viel me eigenlijk enorm mee. Er zat een redelijke oneffenheid ergens in de bestrating en met vol gewicht op het zadel en een aardige snelheid was de zadelpen niet overdreven voelbaar aan het werk.

Een voordeel van het bezoek ik natuurlijk ook dat je de kleuren 'live' kunt zien. De Ultimate in het blauw oogt op het scherm behoorlijk 'aqua' wat in real life toch wel mee valt.

Wat ben ik er mee opgeschoten? Voorkeur voor weer een Ultimate CF, de SLX in maat M. Ik wil nog zeker wachten tot de CF SLX 9.0 leverbaar is, die staat nu nog in 'grijs' afgebeeld op de site. Geduld dus, voorlopig rijd ik nog wel ff door op mijn oude karretje...

kanter1
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2017 14:12

kanter1 13 mar 2017 14:14

Zo leuke kortingen. Is dit ieder jaar zo vlak voor het seizoen?

Stond op het punt om een endurace sl te kopen maar een SLX begint zo ook wel te lonken :)

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 13 mar 2017 16:28

kanter1 schreef:Zo leuke kortingen. Is dit ieder jaar zo vlak voor het seizoen?

Stond op het punt om een endurace sl te kopen maar een SLX begint zo ook wel te lonken :)
Ik denk omdat de Endurance SLX 'oude' modellen zijn...

zilliax
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2016 10:55

zilliax 13 mar 2017 16:53

ja .. wel leuk als je net een fiets hebt ontvangen, mijn endurance is vandaag toegekomen.

Hupie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:42
Locatie: Zeist

Hupie 13 mar 2017 17:23

zilliax schreef:ja .. wel leuk als je net een fiets hebt ontvangen, mijn endurance is vandaag toegekomen.
Ach, je hebt 30 dagen retour garantie.. Ik zou eerst Canyon bellen/mailen of ze die korting op
jouw fiets willen toepassen. En anders stuur je m terug en bestel je m opnieuw met korting :)

svenvs
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 13 mar 2017 19:41

Toevallig iemand met een Canyon in stormgreen ? Ik twijfel tussen:
- Endurace CF SL DISC 9.0 SL - stormgreen
- Endurace CF SL DISC 9.0 DI2 - iceland lava

Van de laatste heb ik al foto's gevonden, maar van stormgreen vind ik enkel de officiële foto's op de site.

Gebruikersavatar
heijkants
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2014 19:45

Gebruikersavatar heijkants 13 mar 2017 21:36

Heeft iemand al een foto gevonden van de witte canyon's van katusha.
Zag ze vandaag rijden in Tirreno Adriatico.

Kan ze helaas nog niet vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 13 mar 2017 22:30

Hoe lang duurt deze sale? Iemand een idee?

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

Hupie
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:42
Locatie: Zeist

Hupie 14 mar 2017 09:23

twofourtwo schreef:Hoe lang duurt deze sale? Iemand een idee?
Is bij Canyon nogal wisselend. Ligt een beetje aan de reden van de aanbieding. Ik denk dat ze ofwel met een update van de frames komen (denk t eigenlijk nog niet) of een update van de
algehele opbouw van de fietsen. Sram en nieuwe Dura-Ace worden langzaamaan (beter) leverbaar..

Ik heb zelf dubbel mazzel gehad afgelopen November. Toen was er een vergelijkbare aanbieding/opruiming en tegelijkertijd kwam precies het model dat ik zocht in mijn maat in de outlet. Dubbel korting!

Plaats reactie