Alles over vakanties op én met de fiets

tips voor eerste cyclo?

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 16 mar 2017 11:07

Idd hartslagmeter vergeten,

Bevoorrading hoef je m.i. niet allemaal mee te pakken (sta je veel te veel stil)

Vlakke stukjes kasseien even aanzetten. Beetje cliché, maar tempo omhoog en tandje zwaarder, dus meer druk op de pedalen, maakt voor mij de vlakke kasseistroken verdraagbaarder. Hellinkjes zijn sowieso wel te doen

Natuurlijk niet al je kruit op die klimmetjes verknallen (!)
Dat ook omdat er op drukke stukken nogal gestunteld wordt, als je dan wat over hebt kun je even aanzetten om uit vervelende situaties weg te komen ;)

Fiets je alleen of met een groepje?

WilliamDL
Forum-lid

WilliamDL 16 mar 2017 12:46

Merci voor reacties! Is het aan te raden van even te rusten bij bevoorrading of leidt dat maar tot verzuurde spieren?

WilliamDL
Forum-lid

WilliamDL 16 mar 2017 12:56

Ik ga alleen rijden, eigen tempo.
Idd ook genieten van landschap en parcours en niet teveel nadenken ;-)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 16 mar 2017 15:52

havana schreef:Gewoon lekker fietsen en niet te veel over nadenken.
Precies dit. En goed eten en drinken onderweg.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 18 mar 2017 11:05

WilliamDL schreef:Merci voor reacties! Is het aan te raden van even te rusten bij bevoorrading of leidt dat maar tot verzuurde spieren?
Als je denkt: ik heb echt ff pauze nodig, lekker pauzeren. En als je denkt: mwah kan makkelijk uurtje door, even wat pakken en lekker verder fietsen. Het is niets anders dan een normale rit alleen met wat meer mensen en zo. Stop je tijdens een tocht van 100+km of even wat te eten of rij je non-stop door? Doe hetzelfde bij een georganiseerde tocht.

Belangrijkste is denk ik: laat je niet gek maken door alle wannabee-profs die in ieder klimmetje een tour de france etappe zien en die geen voldaan gevoel hebben als ze niet gemiddeld 35 hebben gereden... Gewoon lekker fietsen, zoals je altijd doet.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 18 mar 2017 12:02

En als je denkt dat je moe wordt moet je stoppen met denken. Verder sluit ik me aan bij de mensen die adviseren om vooral te genieten onderweg.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

Plaats reactie