Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Advies gevraagd aankoop racefiets.

daanilio
Forum-lid

daanilio 17 mar 2017 10:43

Ik heb zelf onderstaande fiets gekocht voor de winter. Compleet 105 5800 afgemonteerd. Prima fiets.
Je kan even vragen of ze deze nog in jouw maat hebben.

http://fscbicycles.nl/

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 17 mar 2017 10:53

daanilio schreef:Ik heb zelf onderstaande fiets gekocht voor de winter. Compleet 105 5800 afgemonteerd. Prima fiets.
Je kan even vragen of ze deze nog in jouw maat hebben.

http://fscbicycles.nl/
Knap prijsje voor een 105 !
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

daanilio
Forum-lid

daanilio 17 mar 2017 10:58

Het is zeker een mooie prijs. Frame is degelijk, wel wat zwaar. De wielen zijn echte instapwielen (logisch voor die prijs), die heb ik gelijk vervangen.

Rob71
Forum-lid

Rob71 17 mar 2017 12:45

Ik weet dat niet iedereen hetzelfde budget heeft en dat is niet erg. Maar een nieuwe racefiets voor 500 Euro is wel heel goedkoop. Dan moet je al niet te zwaar of te sterk zijn wil je er uberhaupt nog lekker van kunnen genieten voor jaren.

Het is nu de tijd dat veel mensen nieuwe fietsen kopen of geleverd worden. Er staat en komt op marktplaats zo veel mooi spul voorbij van 1 of enkele jaren oud rond die prijsklasse. Ik zou dat doen.

Ikzelf heb hetzelfde dilemma gehad voor mijn zoontje met zijn mountainbike. Nu heeft hij een mooie fiets die echt nog zo goed als nieuw en die wel mooi is afgewerkt. Er zijn zo veel mensen die heel fanatiek een fiets kopen, 3 keer fietsen, er een jaar niks mee doen en dan maar weer te koop zetten. Neem dat eens mee in je beoordeling. Dan krijg je wellicht echt een mooie fiets voor je geld waar je jaren plezier van hebt.

groeten,
Rob

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 17 mar 2017 12:58

Ik zou met een dergelijk budget ook gaan voor tweedehands. Hou dan iets aan geld over om aan slijtage onderhavige onderdelen te kunnen vervangen.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 mar 2017 13:37

Rob71 schreef:Ik weet dat niet iedereen hetzelfde budget heeft en dat is niet erg. Maar een nieuwe racefiets voor 500 Euro is wel heel goedkoop. Dan moet je al niet te zwaar of te sterk zijn wil je er uberhaupt nog lekker van kunnen genieten voor jaren.
Ik ben het eens met je punt dat je 2e hands ook goed kunt slagen met zo'n budget. Al moet je dan wel meer kennis van zaken meenemen om goed in te schatten of je iets koopt wat de moeite waard is.... en dat had TS al niet.

Ik zet overigens sterk mijn twijfels bij het argument prijs versus je eigen lichaamsgewicht of kracht. Goedkope fietsen zijn vaak lomper en zwaarder (frame). Misschien niet met de beste wielen uitgerust maar toch ook daar weer vaak lomper en voldoende spaken. Blijkbaar kom je in deze prijsklasse nog tot de nieuwe tiagra of 105 groepset... dus ook op dat vlak gaat het kennelijk wel!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Niceone
Forum-lid

Niceone 17 mar 2017 14:47

Bedankt voor de adviezen. Ik ben zelf niet geinterreseerd in 2e hands fietsen. Ik zou graag nog een advies willen vragen. Als u een keuze moest maken tussen de volgende 3 fietsen welke zou u dan kiezen. Ik vraag het omdat het prijverschill tussen de laagste prijs fiets en hoogste prijs fiets 200 euro is wat toch ongeveer 50 % van het bedrag is van de goedkopere fiets van deze drie. Neem de prijs daarom ook in overweging met u keuze graag.

450 euro https://www.decathlon.nl/racefiets-trib ... 79069.html

580 euro https://www.decathlon.nl/racefiets-btwi ... 22663.html

650 euro https://www.decathlon.nl/racefiets-trib ... 77757.html

P.S. daanilio zei Het is zeker een mooie prijs. Frame is degelijk, wel wat zwaar. De wielen zijn echte instapwielen (logisch voor die prijs), die heb ik gelijk vervangen.

Dit geeft mij de twijfel om de fiets die je aanrade mogelijk te kopen. Maar natuurlijk wel bedankt voor de eerlijkheid! Groeten.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 17 mar 2017 15:09

Niet twijfelen over die wielen en dat frame, voor 600€ vind je waarschijnlijk niks beters.
Bij een budgetfiets van 500-600€ zal je nooit een licht frame of "betere " wielen aantreffen en daar heb je ook nog niks aan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 mar 2017 15:49

Ik zou voor die van 650 euro gaan omwille van de nieuwere groep waar goede reviews over zijn.

Maar je vraag is lastig aangezien een ander niet in jouw portemonnai kan kijken. En we ook niet weten of er nog budget apart gehouden is/moet worden voor andere zaken (pedalen? helm? of heb je dat allemaal al).
Ik snap dat 200 euro verschil op dit bedrag, verhoudingsgewijs veel is. Maar wat keezx zegt, voor dit geld ga je niet veel beter krijgen.
De tip van Daanilio is ook wel een prima volgens mij (http://fscbicycles.nl/)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 17 mar 2017 15:57

Niceone schreef:Bedankt voor de adviezen. Ik ben zelf niet geinterreseerd in 2e hands fietsen. Ik zou graag nog een advies willen vragen. Als u een keuze moest maken tussen de volgende 3 fietsen welke zou u dan kiezen. Ik vraag het omdat het prijverschill tussen de laagste prijs fiets en hoogste prijs fiets 200 euro is wat toch ongeveer 50 % van het bedrag is van de goedkopere fiets van deze drie. Neem de prijs daarom ook in overweging met u keuze graag.

450 euro https://www.decathlon.nl/racefiets-trib ... 79069.html

580 euro https://www.decathlon.nl/racefiets-btwi ... 22663.html

650 euro https://www.decathlon.nl/racefiets-trib ... 77757.html

P.S. daanilio zei Het is zeker een mooie prijs. Frame is degelijk, wel wat zwaar. De wielen zijn echte instapwielen (logisch voor die prijs), die heb ik gelijk vervangen.

Dit geeft mij de twijfel om de fiets die je aanrade mogelijk te kopen. Maar natuurlijk wel bedankt voor de eerlijkheid! Groeten.
Alleen de groepset 105 kost al 430 euro.... het is echt een heel mooi prijsje (die FSC), kun je je eigenlijk geen buil aan vallen.

Die genoemde FSC valt binnen je budget en is echt zeker twee stappen betere afmontage dan dat Sora spul (instap van de instap groep)

Edit; je twijfelt vanwege de wielen bij FSC, maar die bij Decathlon zijn echt niet beter ofzo.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mar 2017 19:02

dropje73 schreef:
Alleen de groepset 105 kost al 430 euro.... het is echt een heel mooi prijsje (die FSC), kun je je eigenlijk geen buil aan vallen.

Die genoemde FSC valt binnen je budget en is echt zeker twee stappen betere afmontage dan dat Sora spul (instap van de instap groep)

Edit; je twijfelt vanwege de wielen bij FSC, maar die bij Decathlon zijn echt niet beter ofzo.
Ik zou ook eerder voor de FSC dan voor de B-Twin's gaan.
De wielen die er in zitten zijn niet de lichtste maar in fietsen van 2000 Euro zitten deze ook :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Rob71
Forum-lid

Rob71 17 mar 2017 19:07

Een paar dingen.

Ik hoor iedereen verwijzen naar die FSC fiets, maar als ik op bijgevoegde link klik zie ik wel dat er 50% korting is, maar niet wat de prijs nu is... Dus ik zie nergens wat die fietsen nu kosten. Wellicht kijk ik niet goed.

Met betrekking tot de vraag over de Decathlon fiets zou ik de Middelste nemen van 580 Euro. . Niet die goedkoopste met Microfit. Ik zou lekker bij Shimano blijven. Het blijft het fijnste merk ooit naar mijn idee. Daarbij zie ik weinig verschil tussen de beschrijving van de middelste en de duurdere... Behalve de kleur zie ik namelijk geen verschil.. Misschien heeft de ene groep de nieuwe versie van Shimano Sora en de andere de versie van vorig jaar. Maar wat dan nog. Wat boeit dat. Ik zou dan lekker voor de middelste gaan.

Ik zet overigens sterk mijn twijfels bij het argument prijs versus je eigen lichaamsgewicht of kracht. Goedkope fietsen zijn vaak lomper en zwaarder (frame). Misschien niet met de beste wielen uitgerust maar toch ook daar weer vaak lomper en voldoende spaken
Er zit veel verschil in wielen met betrekking tot sterkte. Er zit zelfs ontzettend veel verschil in kwaliteit spaken. En dan heb ik het niet over gewicht, want dat is nog bijzaak, maar puur sterkte en rekbaarheid.

Als je een goedkopere velg neemt met goedkopere spaken (een goedkoper wiel dus) en je weegt wat meer of je hebt aardig wat kracht, dan heb je kans dat je na maanden of misschien wel weken spaakbreuk hebt of gewoon je spaken uit je velg trapt.. Daar zit dus veel verschil in. Dat bedoel ik daarmee.

Maar ja, als je wielen gaat wisselen, dan kun je wel meer gaan wisselen. Dan kun je beter gewoon een duurdere fiets kopen. Dan zou ik ook de fiets kopen zoals die is. Merk je dan na verloop van tijd dat je wielen het alsnog begeven, wat zeker niet het geval hoeft te zijn als je dus niet te sterk of te zwaar bent, dan kun je later toch nog nieuwe wielen kopen als ze kapot zijn...

Dat het allemaal wat zwaarder of lichter is boeit ook niet... Gewicht is een zwaar overtrokken iets. Stijfheid en performance is veel belangrijker dan gewicht. zowel bij wielen als frame.

groeten,
Rob

Plaats reactie