Ik ben/was In het bezit van een Colnago Dream lux, die ik heb overgenomen van een fanatiek wielrenner die altijd de onderhoudsbeurten heeft verzorgd, zoals het hoort.
Kortom perfecte fiets alleen na een periode ontdekte ik dat er een nok (kabelstop) gebroken was, en wendde mij tot Plieger sport in Meerkerk omdat ik er vanuit ging dat het een geautoriseerd colnago dealer is met passie en gevoel die dit soort fietsen naar waarde behandeld, daar ik enige jaren pak hem beet 10 jaar met mijn koga er ook geweest was en mijn ervaringen meer dan goed waren, dacht ik waarom niet! (Denkende bij mijzelf, vaklui zijn sporadisch te vinden).
Zoals gezegd wendde ik mij in september 2016 telefonisch tot Plieger sport met de vraag of hij de kabelstopper kan vervangen, daar ik een aluminium frame heb met popnagels, en zij tegen mij geen probleem duur ongeveer een a twee weken, en heb de Colnago er vervolgens heen gebracht en achtergelaten.
Het duurde een tijdje (enige weken) en heb contact opgenomen met de firma Plieger om te vragen of er al iets bekend was met betrekking tot het bestellen van de originele onderdelen voor deze fiets. Helaas zei men mij dat het niet gemakkelijk was en zou andere bronnen aanboren om dit onderdeel (kabelstopper) te verkrijgen elders, maar origineel.
Na verloop van tijd medio eind februari belde men mij op van Plieger met de mededeling ze hadden een nok en gingen dat op de fiets zetten en de fiets afmonteren, met de vraag was er ook een voorwiel bij? , waarop ik zei natuurlijk de fiets is compleet afgeleverd in originele staat.
Op zaterdag 4 maart belde men mij van Plieger op vroeg in de morgen en vertelde mij dat de fiets klaar was waarop ik laaiend enthousiast reageerde, als het enigszins mogelijk is kom ik hem vandaag nog halen daar ik in Amsterdam woon, daar aangekomen op vier maart aanschouwde ik de fiets die "klaar" zou zijn merkte niets bijzonders op in Mijn enthousiasme, totdat ik thuis kwam en de tijd kreeg om hem te bekijken. Ik merkte dingen op aan mijn fiets die mij het gevoel gaven na alles bij elkaar opgeteld hebben wat veranderd was, waarop ik dacht dit is mijn fiets niet meer (Een colnago liefhebber begrijpt wat hier bedoeld wordt!)
De opdracht van mij was: graag een grote beurt, en de reparatie van de kabelstopper, alles graag origineel colnago, dit waren de punten waardoor het mijn fiets niet meer is:
- Ander voorwiel (volgens Plieger zat er een deuk in de velg en is het wiel weggegooid!) waardoor voor en achterwiel van elkaar verschillen!)
- stuur lint met spezialised eind doppen (wat colnago was)
- kabelstopper is niet mooi gemonteerd en mist een wieltje waardoor als de kabel wat slapper wordt hij niet bij gedraaid kan worden
- volgens Plieger nieuwe banden, heb voor ik hem gebracht heb nieuwe banden er zelf opgezet, en nu zit er een voorband in die duidelijk gebruikt is, ook de boutjes die bij het ventieldopje zitten om het ventiel op zijn plaats te houden zijn verdwenen, ook de dopjes op het ventiel ( is misschien pineuts maar het zat er op!)
-de ketting , het derrailleur, liepen niet lekker toen ik hem bracht, en toen ik hem terugkreeg liep hij nog net zo verrot, ook zaten de kabels te strak op het stuur naar mijn mening.
- beschadigingen op de lak die er nog niet waren
Ben maandag 6 maart teruggegaan met deze waslijst met vragen, betreft de banden dat zag ik verkeerd, het nieuwe wiel hadden ze niet gerekend, dit was ter compensatie
Het boutje bij het ventiel, is niet handig als je een lekke band krijgt in de winter, en de kabels op het stuur zaten te strak omdat het balhoofd lager niet goed meer is (hier had ik geen last van, maar na de reparatie en ondanks de grote beurt waarin zei het niet vervangen hadden, werd deze omdat ik terug kwam alsnog vervangen, tegen gereduceerd tarief. Ook het derrailleur en de ketting werden terplekke gesteld en liepen een stuk beter als toen ik hem zaterdag meenam.
Tot overmaat van ramp kocht mijn vriendin een echte gore Tex bikejack, in de aanbieding voor 100 euro, en bij thuiskomst blijkt zelfs deze niet goed te zijn, daar de mouw gedraaid zit in de voering en je dit niet kunt veranderen zonder de voering los te maken, wat je niet hoort te hoeven doen bij een gore Tex regenjas!
Kortom wat mijn ervaring betreft, een hele slechte aanrader en een koude douche!!
Een Colnago fiets (Italiaanse fiets ) onderscheidt zich duidelijk van zijn soortgenoten.
Met vriendelijke groet
Jean Paul Eekhof
Get Outlook for iOS
ervaringen met Plieger Sport (Meerkerk)
-
- Forum-lid HC
Of misschien hebben de leden van jouw fietsclub geluk??