De nieuwe Sora (R3000? 3600?) heeft interne kabelgeleiding, de nieuwe crankarmen, de nieuwe vorm voorderailleur (langere arm, dus makkelijker schakelen voor) .
Ondanks dat, als die fiets met 105 nog beschikbaar is in je maat, gaat dat altijd de beste koop zijn.
Advies gevraagd aankoop racefiets.
Allemaal quatsch man.Rob71 schreef:
Er zit veel verschil in wielen met betrekking tot sterkte. Er zit zelfs ontzettend veel verschil in kwaliteit spaken. En dan heb ik het niet over gewicht, want dat is nog bijzaak, maar puur sterkte en rekbaarheid.
Als je een goedkopere velg neemt met goedkopere spaken (een goedkoper wiel dus) en je weegt wat meer of je hebt aardig wat kracht, dan heb je kans dat je na maanden of misschien wel weken spaakbreuk hebt of gewoon je spaken uit je velg trapt.. Daar zit dus veel verschil in. Dat bedoel ik daarmee.
Wielen falen eigenlijk nooit door zwakke of goedkope spaken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
hoi
Als iemand zo hard Quatsch roept zal er een onderbouwing bij zijn neem ik aan.
groeten,
Rob
Niks aan de hand hoor. Ik wil gewoon oprecht weten of die mening gebaseerd is op ervaring of op gevoel. That's all....Rob! Neeeeeh!
Niet doen!
Als iemand zo hard Quatsch roept zal er een onderbouwing bij zijn neem ik aan.
groeten,
Rob
Het is toch zo'n 15% goedkoper ( 580 euro tegenover 650 euro ). Wat betreft de FSC fiets bij de delaers hun websites wordt dit merk niet genoemd zo ver ik het kan zien en heb ik dus geen idee wat de prijs is van dit merk, Ook op google kan ik geen dealers vinden van dit merk.. De dealers die er wel zijn zijn ver van mij af en dus zou dit extra kosten voortbrengen. Declaton zit bij mij om de hoek en dus geen bezorgkosten als die er al zouden zijn.Rob71 schreef:Een paar dingen.
Ik hoor iedereen verwijzen naar die FSC fiets, maar als ik op bijgevoegde link klik zie ik wel dat er 50% korting is, maar niet wat de prijs nu is... Dus ik zie nergens wat die fietsen nu kosten. Wellicht kijk ik niet goed.
Met betrekking tot de vraag over de Decathlon fiets zou ik de Middelste nemen van 580 Euro. . Niet die goedkoopste met Microfit. Ik zou lekker bij Shimano blijven. Het blijft het fijnste merk ooit naar mijn idee. Daarbij zie ik weinig verschil tussen de beschrijving van de middelste en de duurdere... Behalve de kleur zie ik namelijk geen verschil.. Misschien heeft de ene groep de nieuwe versie van Shimano Sora en de andere de versie van vorig jaar. Maar wat dan nog. Wat boeit dat. Ik zou dan lekker voor de middelste gaan.
Er zit veel verschil in wielen met betrekking tot sterkte. Er zit zelfs ontzettend veel verschil in kwaliteit spaken. En dan heb ik het niet over gewicht, want dat is nog bijzaak, maar puur sterkte en rekbaarheid.Ik zet overigens sterk mijn twijfels bij het argument prijs versus je eigen lichaamsgewicht of kracht. Goedkope fietsen zijn vaak lomper en zwaarder (frame). Misschien niet met de beste wielen uitgerust maar toch ook daar weer vaak lomper en voldoende spaken
Als je een goedkopere velg neemt met goedkopere spaken (een goedkoper wiel dus) en je weegt wat meer of je hebt aardig wat kracht, dan heb je kans dat je na maanden of misschien wel weken spaakbreuk hebt of gewoon je spaken uit je velg trapt.. Daar zit dus veel verschil in. Dat bedoel ik daarmee.
Maar ja, als je wielen gaat wisselen, dan kun je wel meer gaan wisselen. Dan kun je beter gewoon een duurdere fiets kopen. Dan zou ik ook de fiets kopen zoals die is. Merk je dan na verloop van tijd dat je wielen het alsnog begeven, wat zeker niet het geval hoeft te zijn als je dus niet te sterk of te zwaar bent, dan kun je later toch nog nieuwe wielen kopen als ze kapot zijn...
Dat het allemaal wat zwaarder of lichter is boeit ook niet... Gewicht is een zwaar overtrokken iets. Stijfheid en performance is veel belangrijker dan gewicht. zowel bij wielen als frame.
groeten,
Rob
Ik weet niet of het een goed idee is om een mailtje te sturen naar de website van het merk hoe het zit met de prijsen en bezorging. En of de prijsklasse die ik mij kan veroorlofen de gene is die op dit forum wordt aangeraden. nietemin stuur ik ze toch wel een mailtje nu. Bedankt allemaal.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De prijs van die FSC is € 599,- (staat onderaan op hun site maar misschien door de instelling van de browser niet zichtbaar).
Ze importeren het merk uit Frankrijk maar gaan er volgens mij mee stoppen. De restvoorraad die ze hebben verkopen ze nu zo goedkoop.
Je kan de fiets in Zeeland ophalen (heb ik gedaan) of op laten sturen. Ik weet alleen niet precies wat de kosten hiervan zijn.
Over de wielen:
Ik heb ze vervangen maar er zijn ook fietsers die er jaren met plezier mee fietsen.
Als jij je prettiger voelt met een fiets bij de fietsenzaak om de hoek, moet je dat zeker doen.
Ik heb destijds voor die FSC gekozen omdat het een degelijke fiets is die, voor die prijs, een heel goede afmontage heeft.
In ieder geval succes met jouw keuze en veel fietsplezier.
Ze importeren het merk uit Frankrijk maar gaan er volgens mij mee stoppen. De restvoorraad die ze hebben verkopen ze nu zo goedkoop.
Je kan de fiets in Zeeland ophalen (heb ik gedaan) of op laten sturen. Ik weet alleen niet precies wat de kosten hiervan zijn.
Over de wielen:
Ik heb ze vervangen maar er zijn ook fietsers die er jaren met plezier mee fietsen.
Als jij je prettiger voelt met een fiets bij de fietsenzaak om de hoek, moet je dat zeker doen.
Ik heb destijds voor die FSC gekozen omdat het een degelijke fiets is die, voor die prijs, een heel goede afmontage heeft.
In ieder geval succes met jouw keuze en veel fietsplezier.