Canyon
-
- Forum-lid
Hoi allemaal!
Zoals zovelen van jullie heeft de Canyon-Sale me wat warmer gemaakt om eentje te bestellen
Ik zoek al eventjes naar een "winterfiets" met schijfremmen die wat kan hebben, maar ook snel kan omzetten naar mijn indoor Bkooltrainer zonder veel problemen. Met dat in het achterhoofd, heeft de ENDURACE 6.0 AL DISC mijn aandacht getrokken. Nu weet ik ondertussen dat er een steekas achterin zit, maar niemand (écht niemand) bij Canyon kan/wil me verderhelpen ivm het Bkool gedeelte. Ik weet dat Bkool ondertussen ook steekassen verkoopt om indoor te trainen, maar bij Canyon proberen ze het af te schuiven omwille van garantieredenen. Dat ze dit afraden voor een high-end carbonframe begrijp ik, maar toch niet bij een 8.5kg wegende alu fiets.
Maar goed, nu was mijn vraag naar jullie ervaringsdeskundigen en eigenaars van een Canyon disc bike: is 1 van de volgende assen ( https://www.bike24.com/i/p/5/8/182385_03_d.jpg )geschikt voor mijn toekomstige Endurace op de Bkool te krijgen of gaat het überhaupt niet?
Alvast bedankt en wat een plezier om hier door al jullie (zoals ze in België zeggen) dikke fietsen te scrollen
Zoals zovelen van jullie heeft de Canyon-Sale me wat warmer gemaakt om eentje te bestellen
Ik zoek al eventjes naar een "winterfiets" met schijfremmen die wat kan hebben, maar ook snel kan omzetten naar mijn indoor Bkooltrainer zonder veel problemen. Met dat in het achterhoofd, heeft de ENDURACE 6.0 AL DISC mijn aandacht getrokken. Nu weet ik ondertussen dat er een steekas achterin zit, maar niemand (écht niemand) bij Canyon kan/wil me verderhelpen ivm het Bkool gedeelte. Ik weet dat Bkool ondertussen ook steekassen verkoopt om indoor te trainen, maar bij Canyon proberen ze het af te schuiven omwille van garantieredenen. Dat ze dit afraden voor een high-end carbonframe begrijp ik, maar toch niet bij een 8.5kg wegende alu fiets.
Maar goed, nu was mijn vraag naar jullie ervaringsdeskundigen en eigenaars van een Canyon disc bike: is 1 van de volgende assen ( https://www.bike24.com/i/p/5/8/182385_03_d.jpg )geschikt voor mijn toekomstige Endurace op de Bkool te krijgen of gaat het überhaupt niet?
Alvast bedankt en wat een plezier om hier door al jullie (zoals ze in België zeggen) dikke fietsen te scrollen
Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.
Dan moet je naar een winkel gaan en een merk kopen wat je direct kunt meenemen. Het kan zo maar zijn dat 'op voorraad' betekent dat alle componenten op voorraad zijn, maar dat ze hem nog in elkaar moeten zetten. Geen idee.xytras schreef:Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.
Feit is wel dat tegenwoordig snel, snel de trend is. Paar daagjes wachten is niet zo'n ramp toch? Ze moeten linksom of rechtsom de marge goedmaken bij Canyon.
Dan heb ik " op voorraad" verkeerd begrepen. Ik denk dan aan: fiets is verpakt en staat klaar in een doos in het enorme magazijn. De juiste doos wordt uit het rek gehaald en wordt overgedragen aan de vervoersmaatschappij. Het kwam me gewoon goed uit om de fiets bv vrijdag reeds te mogen verwachten. Ik zeg niet dat ik geen paar dagen kan wachten want het kunnen niet allemaal mantels of bols zijn die 's anderendaags reeds leveren...Joskovic schreef:Dan moet je naar een winkel gaan en een merk kopen wat je direct kunt meenemen. Het kan zo maar zijn dat 'op voorraad' betekent dat alle componenten op voorraad zijn, maar dat ze hem nog in elkaar moeten zetten. Geen idee.xytras schreef:Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.
Feit is wel dat tegenwoordig snel, snel de trend is. Paar daagjes wachten is niet zo'n ramp toch? Ze moeten linksom of rechtsom de marge goedmaken bij Canyon.
Heb met een overschrijving gewerkt op een zondag avond één week later was hij op een maandag geleverd.xytras schreef:Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.
Betaling hadden ze donderdag ontvangen en fiets op vrijdag verzonden.
Met een kredietkaart zal het een stuk sneller gaan.
Ik betaalde met de kredietkaart en kreeg vanavond nog een mail dat de voorziene verzenddatum tussen 3 en 7/4 zal zijn...niet ok dus dat op voorraad zijn...zilliax schreef:Heb met een overschrijving gewerkt op een zondag avond één week later was hij op een maandag geleverd.xytras schreef:Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.
Betaling hadden ze donderdag ontvangen en fiets op vrijdag verzonden.
Met een kredietkaart zal het een stuk sneller gaan.
De mijne betaald met kredietkaart, 2 dagen later aangekomen.xytras schreef:Daarnet de vraag gesteld wanneer een op voorraad zijnde fiets wordt geleverd. Antwoord: als de betaling onmiddellijk gebeurt dan kan hij binnen de 5 a 8 werkdagen verstuurd worden. Euh...dat is volgens mij lang tenzij er honderden fietsen per dag worden besteld en verstuurd.
Mijn schoonpa van 50 zoekt een nieuwe racefiets. Nu is zijn oog gevallen op een Endurace CF. Ook zag hij de Ultimate CF. De balhoofdlengtes schelen ook maar 5mm (170mm om 175mm bij maat L) Ook zie ik geen verschil in balhoofdhoeken (stuurgedrag).
Kan iemand mij dit qua geometrie uitleggen?
Kan iemand mij dit qua geometrie uitleggen?
Ik heb een dikke maand geleden een overjarige Endurace CF SLX uit de outlet gekocht en bij mij stond er ook een verwachte leverdatum op de bon die een 3-4 weken na de besteldatum lag. Als ik niet vergeten was om mijn kreditlimiet op mijn Creditcard te verhogen dan had ik hem ook binnen 2 werkdagen in huis gehad en nu zijn er dat 3 werkdagen geworden. De verwachte leverdatum zegt dus niet zo veel.
Tsjah, als je bericht een weergave is van de werkelijke situatie: doe iets aan je houding en er gaat misschien wel een wereld voor je open. Zeker in de Belgische cultuur.vani21 schreef:Paar weken terug mijn koersframe van Canyon gebroken de ENDURACE CF SLX DISC. Rond braquet gescheurd en breuk liep verder naar achtervork. Hun eerste mail was al proberen hun eruit te lullen en te zeggen er staat een Sram cranck op ipv een Shimano.... vorige week bevestigd dat het frame in garantie wordt vervangen en opgestuurd is naar Leuven. Vanmorgen bel ik om 9 uur om te vragen of frame er is en ze bevestigen dat het er is aangekomen dus om tijd te besparen op koerierdienst rij ik zelf naar Leuven (160 km tot daar). Met al die remleidingen en DI2 kabels die door frame lopen kan ik dat niet zelf dus zetten zij het over en zeggen ze daar dat ik 3 weken geduld zal moeten hebben want 1 van hen techniekers is geblesseerd... Ik vraag geef me dan frame mee en ik laat het elders overzetten en stuur jullie de factuur. dit kon maar wilden daarvoor max 120€ geven. Ik vond iemand die het wou doen en factureren. Dus ga ik terug naar binnen en vraag het frame en dan zeggen ze maar het frame is er nog niet ](*,) ](*,) ](*,) dus om 9 uur was het frame er en om 11 uur niet meer. Toen toch beslist fiets achter te laten en ik vroeg bewijst dat ik de fiets daar achterliet. Ze vonden het nog raar en ongepast dat ik een bewijs wou dat ik daar fiets achterliet, fiets van 5000 € zomaar zonder bewijs ergens achterlaten doe ik niet bij iemand die ik niet ken ](*,) dan krijg je nog een klein dreigementje dat het wel iets langer zou kunnen duren omdat ik mij zo opstelde :-&