Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Supra RFC 55 Elite (carbon clincher)

funbike77
Forum-lid

funbike77 26 feb 2017 19:18

Heb inmiddels de RFC55 besteld en binnen gekregen. Eerste indruk is prima, maar nog niet goed kunnen testen. Vind wel dat het achterwiel wat "zwaar" loopt en een hele zachte ratel heeft. Zeker itt mijn Supra Elite wielen. Dat achterwiel loopt veel soepeler en ratelt ook veel harder. Zou het kunnen dat het vet nog wat moet inlopen oid?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 26 feb 2017 21:18

funbike77 schreef:Heb inmiddels de RFC55 besteld en binnen gekregen. Eerste indruk is prima, maar nog niet goed kunnen testen. Vind wel dat het achterwiel wat "zwaar" loopt en een hele zachte ratel heeft. Zeker itt mijn Supra Elite wielen. Dat achterwiel loopt veel soepeler en ratelt ook veel harder. Zou het kunnen dat het vet nog wat moet inlopen oid?
Lagers moeten wel iets inlopen nog of ze staan te strak afgesteld.
Ratel ligt aan de hoeveelheid vet en de veertjes sterkte va de body.
Hebben ze beide dezelfde naaf?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

wolly68
Forum-lid

wolly68 26 feb 2017 21:50

Ik heb ca 3000 km ervaring met deze wielen. Ze worden alleen in droog weer gebruikt. Ze houden zich prima. Ook de velgrand in combinatie met de speciale shimano remblokken. Wel is mijn achternaaf preventief vervangen door een v2 exemplaar. Bij naven waar het typenummer eindigt op v1 kan mogelijk een flens breken. Inderdaad voel je iets weerstand als je de achteras met de hand draait. Volgens mij is dit normaal voor een naaf met voldoende vet en goed afgedichte lagers. Een mogelijk nadeel is dat de remvlakken niet exact op dezelfde plek zitten als bij mijn alu velgen. Is daarom wat meer werk bij wielen wisselen. Je moet dan de blokken voor alu opnieuw afstellen en kunt ze niet alleen eenvoudig in de remblokhouder schuiven. Daarom heb ik nu een extra set remmen. Complete rem wisselen gaat sneller.

funbike77
Forum-lid

funbike77 27 feb 2017 19:20

nijkie schreef:
funbike77 schreef:Heb inmiddels de RFC55 besteld en binnen gekregen. Eerste indruk is prima, maar nog niet goed kunnen testen. Vind wel dat het achterwiel wat "zwaar" loopt en een hele zachte ratel heeft. Zeker itt mijn Supra Elite wielen. Dat achterwiel loopt veel soepeler en ratelt ook veel harder. Zou het kunnen dat het vet nog wat moet inlopen oid?
Lagers moeten wel iets inlopen nog of ze staan te strak afgesteld.
Ratel ligt aan de hoeveelheid vet en de veertjes sterkte va de body.
Hebben ze beide dezelfde naaf?
Volgens mij niet dezelfde naaf. Het is uiteraard wel de zo genaamde V2 naaf. Zal er eerst eens wat km's mee maken.

lochtejans
Forum-lid

lochtejans 18 mar 2017 09:51

Ik overweeg ook deze wielen t.o.v. de Mavic Cosmic Pro Carbon 2017. De Mavics zijn momenteel erg scherp geprijsd bij Bakker Racing. Scheelt ruim € 200 per set t.o.v. overige webshops. Verschil vind ik erg groot.

Lastig...keuzes maken.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 18 mar 2017 16:40

Zojuist de Mavics besteld bij Bakker. Van de week zaten deze wielen bij Rose en bij Futurumshop nog rond dezelfde prijs maar vandaag waren ze plots overal duurder of uitverkocht. De knoop direct maar doorgehakt (ik twijfelde met FFWD)..

latje
Forum-lid

latje 23 mar 2017 22:39

Ik rijd inmiddels anderhalf jaar met de wielen en ben hier alleen maar tevreden over.
Heb ook de V2 naaf en hier geen enkel probleem mee gehad.
Ook Limburg of de Ardennen zijn geen probleem in de regen, je merkt wel dat ze iets minder goed remmen bij nat weer, maar dit gaat bij mij zonder problemen. Ook de zijwindgevoeligheid valt reuze mee, tot windkracht 5/6 prima te fietsen, en als het harder waait blijf ik wel binnen..

Plaats reactie