Powermeter op AliExpress?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Productie technisch kosten die dingen natuurlijk helemaal niks meer. zo een 4iiii zit volgens mij onder de 5 Euro aan electronica en bestukking. Miischien dat er iets meer kosten in de behuizing (lees bevestiging rekstrookjes) zit.
ANT+ en BT licenties zal ook wel meevallen.
ANT+ en BT licenties zal ook wel meevallen.
Zo heel erg laag in prijs is het ook niet. Omgerekend voor die powermeter op een Shimano 5800 crank kom je op een 320 euro. Je kan al een Stages op 5800 crank vinden voor 150 euro meer, dat is nog steeds een redelijk verschil.
Echter, wat zijn de kosten bij invoer etc, dan wordt het prijsverschil nog kleiner. Dat zou voor mij te weinig zijn om de gok te wagen.
Echter, wat zijn de kosten bij invoer etc, dan wordt het prijsverschil nog kleiner. Dat zou voor mij te weinig zijn om de gok te wagen.
Als je ziet dat Stages voor die prijs die ze rekenen nog geen consistente metingen doen (sommige exemplaren schijnen meer af te wijken dan anderen, uit recente testen), dan hou ik mijn hart vast om wat een goedkoper exemplaar zonder merk om te beschermen zou doen.
De powermeter voor de 5800 is dan ook geen 320 euro maar 201 euro. Als je het product opnieuw aanklikt krijg je de actuele prijs ipv de oorspronkelijke prijs. En dat maakt het opeens een prijsverschil van 270 euro. Jammer genoeg heb ik niks aan enkelzijdige meting en is het alleen Shimano. Anders was het zeker de moeite van het uitproberen waard geweest.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- Matthijs1973
- Forum-lid
dat is een exacte kopie van de stages, dus zou prima moeten werken