Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 04 mei 2009 22:20
Die zijn volgens mij nog niet geleverd. Mijn 6.0 komt in de eerste week van mij
Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 aug 2014 13:32
Mij aeroad disc di2 vandaag geleverd , een weekje eerder dan verwacht , das goed nieuws , ben ik aan het installeren en kom ik bij de garmin houder met twee boutjes voor het aero stuur , zit er maar in opening onder het stuur , dus da klopt niet , altijd pech , doemme toch.
Mijn Endurace AL Disc 7.0 moet volgens planning volgende week geleverd worden. Heb hem bijna direct besteld toen ze op de site kwamen te staan.fabber schreef:Ik zie eigenlijk alleen maar vragen, opmerkingen en ervaringen over de carbon versies. Iemand ervaring met de alu versies, bijv. de Endurance 7.0 AL Disc?
Heb je wel de juiste besteld?ridleytricke schreef:Mij aeroad disc di2 vandaag geleverd , een weekje eerder dan verwacht , das goed nieuws , ben ik aan het installeren en kom ik bij de garmin houder met twee boutjes voor het aero stuur , zit er maar in opening onder het stuur , dus da klopt niet , altijd pech , doemme toch.
Het is gewoon een H11 stuur en daar zitten wel degelijk 2 gaatjes in!ridleytricke schreef:Mij aeroad disc di2 vandaag geleverd , een weekje eerder dan verwacht , das goed nieuws , ben ik aan het installeren en kom ik bij de garmin houder met twee boutjes voor het aero stuur , zit er maar in opening onder het stuur , dus da klopt niet , altijd pech , doemme toch.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50
Je moet twee Torx-schroefjes die het afdekkapje voor de junction-box vasthouden aan het stuur eruit schroeven en het kapje samen met de Garmin-mount met de langere Torx-schroeven die bij de mount geleverd zijn weer vastmaken.
Het is aan te raden om je stuur even van de vorkbuis af te halen als je dit doet
Ikzelf heb trouwens de mount net vervangen door een andere mount van rec-mounts.com. Hier kan je ook een GoPro-mount onder schroeven en ik heb net een andere insert voor Wahoo ELEMNT ervoor besteld, die dingen levert Canyon niet voor hun eigen mount.
Het is aan te raden om je stuur even van de vorkbuis af te halen als je dit doet
Ikzelf heb trouwens de mount net vervangen door een andere mount van rec-mounts.com. Hier kan je ook een GoPro-mount onder schroeven en ik heb net een andere insert voor Wahoo ELEMNT ervoor besteld, die dingen levert Canyon niet voor hun eigen mount.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
matthijsln schreef:Je moet twee Torx-schroefjes die het afdekkapje voor de junction-box vasthouden aan het stuur eruit schroeven en het kapje samen met de Garmin-mount met de langere Torx-schroeven die bij de mount geleverd zijn weer vastmaken.
Het is aan te raden om je stuur even van de vorkbuis af te halen als je dit doet
Ikzelf heb trouwens de mount net vervangen door een andere mount van rec-mounts.com. Hier kan je ook een GoPro-mount onder schroeven en ik heb net een andere insert voor Wahoo ELEMNT ervoor besteld, die dingen levert Canyon niet voor hun eigen mount.
Mooi ! Op die pagina staan blijkbaar 2 types van dergelijk mounts .. zou jij het verschil tussen de 2 weten?
-
- Forum-lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50
Bij de ene zit de gopro mount onder het stuur, bij de ander zit de gopro mount zo dat die iets meer naar voren zit.LittleWhiteDog schreef: Mooi ! Op die pagina staan blijkbaar 2 types van dergelijk mounts .. zou jij het verschil tussen de 2 weten?
De Canyon mount voor de Garmin werkt ook gewoon i.c.m. de Wahoo Elemnt. Je moet alleen de insert 90 graden draaien. Ik heb de nieuwe Wahoo Elemnt Bolt en daarvoor heb ik wel 2 gaatjes bij moeten boren voorin de mount en heb ik daarnaast voorzichtig een keer langs de openingen geschraapt met een Stanley mes om de Elemnt Bolt er wat eenvoudiger in te krijgen. Zeer fijne fietscomputer trouwens!
De eerste "echte" rit met de Canyon hEndurace CL SL 9.0di2 disc heb ik gisteren gedaan tijdens de VoltaLimburg Classic. In totaal 225 km gereden met 27.5kmh. Normaal had ik na 150km last van onderrug en schouders.
De Canyon Endurace past qua geometrie wat beter dan mijn vorige chineesje. De voorkant is redelijk stug en zoals al vaker geopperd, gewoon een racer met een iets hogere stack dan een volbloed racer. De achterkant is echt vergevingsgezind. Het enige minpuntje is de pijn in mijn poten vandaag. Ondanks twee elektromotoren op de fiets (voor- en achterderrie) had ik best nog een 3e kunnen gebruiken .
Conclusie na 1200km (en 225km rit): schot in de roos!
De schijfremmen hebben nog geen enkel geluidje gemaakt. Ik ga straks een controleren hoe het met de slijtage van de blokken zit. Al die korte klimmetjes en onoverzichtelijke bochten, vragen veel remwerk.
De Canyon Endurace past qua geometrie wat beter dan mijn vorige chineesje. De voorkant is redelijk stug en zoals al vaker geopperd, gewoon een racer met een iets hogere stack dan een volbloed racer. De achterkant is echt vergevingsgezind. Het enige minpuntje is de pijn in mijn poten vandaag. Ondanks twee elektromotoren op de fiets (voor- en achterderrie) had ik best nog een 3e kunnen gebruiken .
Conclusie na 1200km (en 225km rit): schot in de roos!
De schijfremmen hebben nog geen enkel geluidje gemaakt. Ik ga straks een controleren hoe het met de slijtage van de blokken zit. Al die korte klimmetjes en onoverzichtelijke bochten, vragen veel remwerk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40376
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met die blokjes is niets aan de hand. Een droge 1e rit is juist erg fijn voor die blokken.
Al die verhalen over grote slijtage van schijfremblokken kunnen zo de kliko in. Als die een paar ritjes mooi droog zijn ingeremd gebeurt er niks mee.
Al die verhalen over grote slijtage van schijfremblokken kunnen zo de kliko in. Als die een paar ritjes mooi droog zijn ingeremd gebeurt er niks mee.
Less is bore