Canyon
Ik heb sinds oktober een Endurace SLX en vind het werkelijk een fan-tas-tische fiets. Enig minpuntje: ik krijg hem niet echt proper Ik heb de matrode fiets en ik merk dat ik - met standaard schoonmaakproducten - de olievlekken gewoon uitsmeer, eerder dan verwijder.
Welke middelen gebruiken jullie om jullie mat(rode) Canyon-fietsen schoon te maken? Is er een Tante Kaat-middel dat hem wel kan doen (mat) "blinken"?
Welke middelen gebruiken jullie om jullie mat(rode) Canyon-fietsen schoon te maken? Is er een Tante Kaat-middel dat hem wel kan doen (mat) "blinken"?
Is die fiets niet wat te groot voor jou? Je komt net tot de boven buis.pryt schreef:Ik heb sinds oktober een Endurace SLX en vind het werkelijk een fan-tas-tische fiets. Enig minpuntje: ik krijg hem niet echt proper Ik heb de matrode fiets en ik merk dat ik - met standaard schoonmaakproducten - de olievlekken gewoon uitsmeer, eerder dan verwijder.
Dreft of ander wasmiddel met een spons werkt bij mij prima. Dasty werkt nog beter.
-
- Forum-lid
prachtfotopryt schreef:Ik heb sinds oktober een Endurace SLX en vind het werkelijk een fan-tas-tische fiets. Enig minpuntje: ik krijg hem niet echt proper Ik heb de matrode fiets en ik merk dat ik - met standaard schoonmaakproducten - de olievlekken gewoon uitsmeer, eerder dan verwijder.
Bij mijn matte MTB werkt een klein beetje WD40 erg goed, dat neemt de olievlekken perfect af en het is er met een keukenpapiertje ook weer snel af.
Ik gebruik Morgan Blue Carbon Polish nadat ik hem met water en BIKE-Wash (ook Morgan Blue) heb gebruikt. Eerst de spuitbus gebruikt, daarna overgestapt naar de fles.pryt schreef:Ik heb sinds oktober een Endurace SLX en vind het werkelijk een fan-tas-tische fiets. Enig minpuntje: ik krijg hem niet echt proper Ik heb de matrode fiets en ik merk dat ik - met standaard schoonmaakproducten - de olievlekken gewoon uitsmeer, eerder dan verwijder.
Ik heb zelf de matte Shark blue/grey SL wat mij opvalt dat ook het laatste vet/smeer er af gaat met het gebruik van de Carbon Polish
Nils
Ik heb dezelfde soort mat rode kleur als jij (Aeroad) en inderdaad erg lastig mooi te houden/te krijgen. Ik heb erg goede ervaringen met Muc-off Miracle shine; weinig van nodig, prettige geur en een (zeer) goed eindresultaat. Vettigheid en strepen verdwijnen als sneeuw voor de zon !
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate