Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 03 apr 2017 23:07

Zet je Bolt aan. Nadat hij is opgestart druk nogmaals op de knop aan de linkerkant > instellingen menu opent > ga naar systeeminformatie en druk op de middelste knop > open > kies vervolgens zoek naar updates en vervolgens op check en de update zal worden gedownload en geïnstalleerd. Om te updaten heb je de app niet nodig.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 04 apr 2017 07:51

alliance_0 schreef:Zet je Bolt aan. Nadat hij is opgestart druk nogmaals op de knop aan de linkerkant > instellingen menu opent > ga naar systeeminformatie en druk op de middelste knop > open > kies vervolgens zoek naar updates en vervolgens op check en de update zal worden gedownload en geïnstalleerd. Om te updaten heb je de app niet nodig.
Bolt geeft dan aan "Wachten AUB" en achter controleren knippert een puntje. Na een minuutje of zo stopt hij en is terug bij Zoek naar updates. Is nog niet ge-update.

Maar ik zie dat het wifi symbool blijft knipperen tijdens het zoeken.
Kan het zijn, dat het knipperen aangeeft dat hij het wifisignaal niet kan vinden?

Kan nergens in de Bolt of app vinden welk wifisignaal hij zoekt.

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 04 apr 2017 11:54

Kneh schreef:
alliance_0 schreef:Zet je Bolt aan. Nadat hij is opgestart druk nogmaals op de knop aan de linkerkant > instellingen menu opent > ga naar systeeminformatie en druk op de middelste knop > open > kies vervolgens zoek naar updates en vervolgens op check en de update zal worden gedownload en geïnstalleerd. Om te updaten heb je de app niet nodig.
Bolt geeft dan aan "Wachten AUB" en achter controleren knippert een puntje. Na een minuutje of zo stopt hij en is terug bij Zoek naar updates. Is nog niet ge-update.

Maar ik zie dat het wifi symbool blijft knipperen tijdens het zoeken.
Kan het zijn, dat het knipperen aangeeft dat hij het wifisignaal niet kan vinden?

Kan nergens in de Bolt of app vinden welk wifisignaal hij zoekt.
klopt.. dan zou ik hem even via de app even koppelen aan wifi... is bij mij ook wel eens gebeurd. na koppelen verliep alles ok.

probleem met Komoot is ook trouwens opgelost en erkend door Wahoo... goede support zo in de eerste gevallen.
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 04 apr 2017 22:40

Italia_david schreef:klopt.. dan zou ik hem even via de app even koppelen aan wifi... is bij mij ook wel eens gebeurd. na koppelen verliep alles ok.
Ik heb van alles geprobeerd. app verwijderd zoals beschreven in de handleiding en opnieuw geïnstalleerd maar update werkt nog steeds niet. Ook op een Iphone geprobeerd hetzelfde resultaat.

Na lang zoeken blijkt dat ik geen wifi kan instellen met het configureren van de app. Bij de door de app gezochten netwerken staat niet mijn wifi.

Ik heb toen handmatig mijn wifi ingevoerd in de app. Ook dan maakt hij er geen verbinding mee.

Mijn wifi werkt met diverse apparaten hier in huis, en is ingesteld dat hij zichtbaar is.

is er iemand die mij hiermee nog verder kan helpen?

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 05 apr 2017 08:24

Ik kan zo gauw geen échte specs van de Bolt vinden, maar heb je toevallig een 5GHz WiFi netwerk?
Vorsprung durch Pedantik

Marcelcanyon
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:25

Marcelcanyon 05 apr 2017 08:31

Ja dat zal het zijn, je hebt een 5ghz WiFi, die vind ie nl niet, die vind ie nl bij mij ook niet, mijn 2.4ghz vind ie wel.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 05 apr 2017 09:39

Ik heb een Asus RT-AC66U router. Deze heeft zowel 2.4GHz als 5GHz.

Maar beide worden niet gevonden door de app, terwijl de Ipad, waar de app op staat, ze wel ziet.
En nogmaals mijn wifi werkt met diverse apparaten hier in huis, en is ingesteld dat hij zichtbaar is.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 05 apr 2017 10:29

Kneh schreef:Ik heb een Asus RT-AC66U router. Deze heeft zowel 2.4GHz als 5GHz.

Maar beide worden niet gevonden door de app, terwijl de Ipad, waar de app op staat, ze wel ziet.
En nogmaals mijn wifi werkt met diverse apparaten hier in huis, en is ingesteld dat hij zichtbaar is.
Kijk eens na de Wireless Mode : 802,11 B/G/N Mixed.

Waar staat deze op ?
YFood !!!

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 05 apr 2017 10:52

csteenbe schreef:
Kneh schreef:Ik heb een Asus RT-AC66U router. Deze heeft zowel 2.4GHz als 5GHz.

Maar beide worden niet gevonden door de app, terwijl de Ipad, waar de app op staat, ze wel ziet.
En nogmaals mijn wifi werkt met diverse apparaten hier in huis, en is ingesteld dat hij zichtbaar is.
Kijk eens na de Wireless Mode : 802,11 B/G/N Mixed.

Waar staat deze op ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 05 apr 2017 11:28

Zou die b/g protection even off/disablen, en router dan eens opnieuw opstarten en dan eens kijken of het werkt.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 05 apr 2017 12:09

csteenbe schreef:Zou die b/g protection even off/disablen, en router dan eens opnieuw opstarten en dan eens kijken of het werkt.
b/g protection was onder "Auto" niet uit te zetten. Bij het keuze menu "Auto" veranderd in "Legacy" en b/g protection uitgeschakeld.

Afbeelding

Router opnieuw opgestart.

Bingo!!!! wifi in app beschikbaar.

Bolt update meteen. Probleem opgelost.

Hartelijke dank voor de hulp.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 05 apr 2017 14:13

Kan wel zijn dat hierdoor andere devices een probleem krijgen ;-) Maar het is effe spelen met deze setting en dan komt het wel goed.
YFood !!!

Plaats reactie