Reynolds assault vs vision metron
Ben op zoek naar een All round Carbon set van ong 40mm hoog
Laatste selectie kwam uit bij vision metron 40mm of Reynolds assault (41 mm). Zullen 2 andere setjes vervangen van resp 38mm en 50mm hoog.
Prijs van beide sets ongeveer hetzelfde
Iemand ervaring met beide sets?
Hoe verhouden deze zich tot elkaar inzake:
- kwaliteit naven
- remeigenschappen (hangt natuurlijk samen met de gebruikte blokjes, Ik gebruik nu al de Reynolds remblokjes die ik het beste vind icm huidige wielsets)
Laatste selectie kwam uit bij vision metron 40mm of Reynolds assault (41 mm). Zullen 2 andere setjes vervangen van resp 38mm en 50mm hoog.
Prijs van beide sets ongeveer hetzelfde
Iemand ervaring met beide sets?
Hoe verhouden deze zich tot elkaar inzake:
- kwaliteit naven
- remeigenschappen (hangt natuurlijk samen met de gebruikte blokjes, Ik gebruik nu al de Reynolds remblokjes die ik het beste vind icm huidige wielsets)
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
Reynolds assault laten spaken met een naaf naar keuze zou mijn advies zijn.KNJ schreef:Ben op zoek naar een All round Carbon set van ong 40mm hoog
Laatste selectie kwam uit bij vision metron 40mm of Reynolds assault (41 mm). Zullen 2 andere setjes vervangen van resp 38mm en 50mm hoog.
Prijs van beide sets ongeveer hetzelfde
Iemand ervaring met beide sets?
Hoe verhouden deze zich tot elkaar inzake:
- kwaliteit naven
- remeigenschappen (hangt natuurlijk samen met de gebruikte blokjes, Ik gebruik nu al de Reynolds remblokjes die ik het beste vind icm huidige wielsets)
Specialized Diverge Axs
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bora 35mm black label?
Less is bore
Bora's zouden idd top zijn, maar stukje duurder, zeer glanzend wat niet zo goed bij matte fiets past, en fiets is volledig dura ace afgemonteerd (is psychologisch, I know) en decals bij mijn weten onder de blanke lak dus niet verwijderbaar ....
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
Dan zou je dit topic eens moeten doorlezen, uiteindelijk toch mooi gelukt.KNJ schreef:Bora's zouden idd top zijn, maar stukje duurder, zeer glanzend wat niet zo goed bij matte fiets past, en fiets is volledig dura ace afgemonteerd (is psychologisch, I know) en decals bij mijn weten onder de blanke lak dus niet verwijderbaar ....
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=80920
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Waarom adviseert toch niemand:
of hier in de disc uitvoering:
of hier in de disc uitvoering:
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Op papier een prima keuze, maar blijven voor MIJ een beetje wannabee Bora's. Al ligt de prijs-prestatie bij deze wielen wel beter denk ik.
Less is bore
Had ik ook bekeken maar niet iedereen is onverdeeld positief over de naven
Heb zelf nog ander setje klimwielen fulcrum zero, maar dit zijn niet dezelfde naven
De remkwaliteiten van deze wielen zijn dan wel weer hoog aangeschreven
Heb zelf nog ander setje klimwielen fulcrum zero, maar dit zijn niet dezelfde naven
De remkwaliteiten van deze wielen zijn dan wel weer hoog aangeschreven
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
De naafhuls is in principe hetzelfde als bij Bora One, Zonda, Eurus, Racing 3 etc. (en die zijn echt wel goed) inclusief de oversized flens aan de aandrijfzijde net zoals Mega G3. Er zitten alleen industrielagers in. Net zoals bij Reynolds en Vision en ZIipp en noem maar op, dus kan ik me niet voorstellen dat het echt slechter als die is. En ze worden ook gewoon bij Campa met de hand gemaakt, ik neem niet aan de de wielen bouwers de instructie hebben gekregen om deze slechter te spaken.
Vreemd genoeg zijn deze Fulcrums in bijna alle gebruikers reviews of andere reviews een stuk lichter dan gespecificeerd wordt (in tegenstelling tot de meeste andere). Het lijkt erop dat Fulcrum een reden zoekt om het enorm prijsverschil de Speed 40c te justificeren. Dus naar mijn mening is dit gewoon hetzelfde wiel met andere lagers en andere stickers. Of je het merkt zou ik wel eens willen weten. In de Hopmans aanbieding van 890 Euro is dit volgens mij een no-brainer. (Het is dat ik zowel Bora Ultra 2 als Fulcrum Racing speed XLR thuis heb anders kocht ik ze onmiddellijk)
Zijn de lagers toch niet goed, dan heb je voor ongeveer 40 euro, keramische vervangers.
Vreemd genoeg zijn deze Fulcrums in bijna alle gebruikers reviews of andere reviews een stuk lichter dan gespecificeerd wordt (in tegenstelling tot de meeste andere). Het lijkt erop dat Fulcrum een reden zoekt om het enorm prijsverschil de Speed 40c te justificeren. Dus naar mijn mening is dit gewoon hetzelfde wiel met andere lagers en andere stickers. Of je het merkt zou ik wel eens willen weten. In de Hopmans aanbieding van 890 Euro is dit volgens mij een no-brainer. (Het is dat ik zowel Bora Ultra 2 als Fulcrum Racing speed XLR thuis heb anders kocht ik ze onmiddellijk)
Zijn de lagers toch niet goed, dan heb je voor ongeveer 40 euro, keramische vervangers.
De naven van quattro lijken in het niets op de cup conus naven van de fulcrum 1,3 en zero.
zijn inderdaad industrielagers met een waardeloos afstelsysteem. staat snel te los of te strak en verloopt regelmatig. rij je in nat weer, dan is het regelmatig lagers vervangen.
zijn inderdaad industrielagers met een waardeloos afstelsysteem. staat snel te los of te strak en verloopt regelmatig. rij je in nat weer, dan is het regelmatig lagers vervangen.