Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Kleine auto en fiets meenemen?

alien
Forum-lid

alien 07 apr 2017 08:54

Vorsprung durch Pedantik

BLC
Forum-lid

Gebruikersavatar BLC 07 apr 2017 09:02

Ik heb zelf een Thule Raceway 991 die ik op mijn Seat Mii monteer en ben daar zeer tevreden over. Mooie compacte fietsendrager, heel eenvoudig in je eentje te monteren en zeer degelijk.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 07 apr 2017 09:03

Het zal best wel goed werken maar gevoelsmatig zou ik het persoonlijk niet doen.
Dan maar iets meer voor een trekhaak.
Ik weet niet of het in prijs scheelt maar er zijn ook trekhaken die alleen geschikt zijn voor fietsendragers.

BLC
Forum-lid

Gebruikersavatar BLC 07 apr 2017 09:09

Dat gevoel had ik ook bij oudere modellen maar nu na een paar jaar ervaring met de Raceway is het voor het vervoer van sportfietsen voor mij net zo goed en vele malen goedkoper dan een trekhaak laten monteren en dan uiteraard ook nog een fietsendrager daarvoor aanschaffen.
En het beschadigt de auto niet waar veel mensen bang voor zijn.

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 07 apr 2017 10:53

G.B. Lux Dream schreef:Aangezien ik eigenlijk nog steeds op zoek ben naar een manier om mijn racefiets mee te nemen op/in de auto, en ook nog wat ruimte wil overhouden voor partner en wat bagage kwam ik deze oplossing tegen op internet.:
https://www.futurumshop.nl/seasucker-ta ... iets.phtml
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hier al wat ervaring mee hebben?
Voor mijn Fiat 500 is dit zo'n beetje de enige oplossing, aangezien er geen standaard dakdragers op kunnen i.v.m. panoramadak. Ook een trekhaak zit er niet op, en is te duur voor alleen bevestiging van fietsdrager. Ook de Thule raceway 2B of vergelijkbaar past niet vanwege een kunststof achterklepspoiler.
Dus blijft over de zuignap. Voordeel is wel dat deze op alle auto's past die ik hierna nog zal aanschaffen, en er is ook nog een versie leverbaar speciaal voor surfboards, dus kan er ook eentje voor mijn vriendin haar sup board bijkopen.

Eng........ :o

Ik ben er altijd voorstander voor om, als je het kan voorkomen, niks op het dak te knopen.
Het is altijd herrie/gefluit daar op dat dak. En het brandstofverbruik gaat aardig om hoog (voor wie dat interessant vind).

als wij met het hele gezin gaan ontkom ik er helaas ook niet meer aan om 1 fiets op het dak te zetten (ik pak dan wel de kleinste)
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

TKMP
Forum-lid

Gebruikersavatar TKMP 07 apr 2017 13:38

of de meest aero :)

devriesman
Forum-lid

Gebruikersavatar devriesman 07 apr 2017 22:54

Ik gebruik al jaren (vanaf 2000) een klein Italiaans dragertje dat met spanbanden aan de klep vast zit. Zag m laatst nog te koop bij een Big Bazaar of. Twee racefietsen geen probleem. Nog nooit schade of ellende gehad.

Plaats reactie