Frame heb ik nagekeken, dacht dit eerst ook, maar met het blote oog niets te zien aan achtervork of bracket wat op een scheurtje lijkt
Voorrem is het ook niet, het komt duidelijk van achter, precies of er ineens een zakje cement aanhangt
Aan stijfheid van frame zelf denk ik niet dat het ligt (cannondale evo hi-mod)
Bleef voor mij ook de derailleur of bracket over .....
Zal eens bij LBS moeten langs gaan denk ik om lagers te laten checken, hebben nu een 8k op de teller (ik merk echter geen speling of kraken op bij het bracket, al is het een pf bb 30)
Slepend gevoel, oorzaak???
Update, nog eens alles goed bekeken en ook andere wielen erin gezet, het lijkt me of het achterwiel niet goed gecentreerd staat in het frame, wiel staat niet mooi in het midden maar neigt teveel naar rechts (kettingzijde). Bij mijn andere wielen viel dit niet zo op (25mm breed) maar bij het setje van 27 was het duidelijker. Dit zorgt er volgens mij dan voor dat er toch minimaal contact is met de kader bij sterk aanzetten
Bij beide wielen dus het geval dus moet het toch aan de pad liggen m.i.
Bij beide wielen dus het geval dus moet het toch aan de pad liggen m.i.
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
Zo erg zal het wellicht niet zijn, je pad doet niet zo veel behalve het vasthouden van het wiel. Als de pad verbogen is, dan krijg je het wiel er niet in of zit je wiel los. Dat is een ander probleem dan wat jij beschrijft.
Ik snap het niet helemaal meer. Staat je ene wiel meer naar rechts dan het andere of valt het bij het ene meer op, maar staat het andere ook naar rechts. Het kan namelijk dat de velg van het ene wiel ten opzichte van het andere wiel niet mooi in het midden is gespaakt. Als je dan het wiel erin zet dan zit de velg inderdaad naar links of naar rechts. Dan zit het probleem dus niet in het frame maar in het wiel. Het kan zelfs zo zijn dat beide wielen niet mooi in het midden zijn gespaakt.
Als je wiel tegen het frame aan zou lopen, dan zou je dat moeten zien. Dan moet je band langs je frame hebben geschuurd, wat je goed moet kunnen zien.
Je gaf eerder aan dat je je remmen open had gezet en het probleem er nog was. Had je dit toen met beide wielen geprobeerd of met maar 1 wielset?
gr
Rob
Ik snap het niet helemaal meer. Staat je ene wiel meer naar rechts dan het andere of valt het bij het ene meer op, maar staat het andere ook naar rechts. Het kan namelijk dat de velg van het ene wiel ten opzichte van het andere wiel niet mooi in het midden is gespaakt. Als je dan het wiel erin zet dan zit de velg inderdaad naar links of naar rechts. Dan zit het probleem dus niet in het frame maar in het wiel. Het kan zelfs zo zijn dat beide wielen niet mooi in het midden zijn gespaakt.
Als je wiel tegen het frame aan zou lopen, dan zou je dat moeten zien. Dan moet je band langs je frame hebben geschuurd, wat je goed moet kunnen zien.
Je gaf eerder aan dat je je remmen open had gezet en het probleem er nog was. Had je dit toen met beide wielen geprobeerd of met maar 1 wielset?
gr
Rob
Beide wielen staan meer naar rechts, vandaar dat ik het eerst met ander setje getest had om te kijken als het aan het wiel ligt of niet
Bij deze van 25 mm heb ik er minder van gemerkt omdat deze meer ruimte had tov de beide zijkanten van het frame. Bij de bredere wielen staat de rechterkant wel met erg weinig speling naar rechts toe. Bij de bredere was het slepende effect ook sterker, wat me logisch lijkt gezien dichter bij het frame
Ik zal enkele foto's trachten te fixen
Frame is mat dus niet veel lakschade te zien. Ik heb echter maar een 150km met de bredere wielen gereden dus veel schade zal er (nog) niet zijn,
Bij deze van 25 mm heb ik er minder van gemerkt omdat deze meer ruimte had tov de beide zijkanten van het frame. Bij de bredere wielen staat de rechterkant wel met erg weinig speling naar rechts toe. Bij de bredere was het slepende effect ook sterker, wat me logisch lijkt gezien dichter bij het frame
Ik zal enkele foto's trachten te fixen
Frame is mat dus niet veel lakschade te zien. Ik heb echter maar een 150km met de bredere wielen gereden dus veel schade zal er (nog) niet zijn,
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red
Ik lees af en toe mee, maar heb nog niet eerder gepost.
Het probleem lijkt op wat ik een keer had. De oorzaak was een slechte snelspanner, waardoor het wiel iets kon bewegen in de rechter pad. Bij het aanzetten kwam daardoor de band even tegen het frame of de rem aan. Bij het wegnemen van de druk veerde alles netjes terug, en leek er niets aan de hand.
De oplossing was in mijn geval een ouderwetse stalen snelspanner van shimano.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het probleem lijkt op wat ik een keer had. De oorzaak was een slechte snelspanner, waardoor het wiel iets kon bewegen in de rechter pad. Bij het aanzetten kwam daardoor de band even tegen het frame of de rem aan. Bij het wegnemen van de druk veerde alles netjes terug, en leek er niets aan de hand.
De oplossing was in mijn geval een ouderwetse stalen snelspanner van shimano.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zie de foto's maar heel klein. Dus kan het nog niet helemaal zien. Maar hoeveel ruimte zit er aan de linker kant tussen band en frame en aan de rechterkant tussen band en frame bij de 27mm?
Ik zou toch eens het wiel erin zetten, naast de fiets gaan staan en dan op het pedaal gaan staan. Dan beweegt het wiel namelijk alsof je er flink op aanzet, maar dan kun je wel beter zien wat er gebeurt. Dus gewoon als de fiets tegen een muur staat of zo bedoel ik.
Uiteraard moet je ook de snelspanner strak vast zetten en zorgen dat er geen vet tussen frame en klemvlak van de snelspanner zit. Maar first things first. Eerst zorgen dat je band genoeg ruimte heeft... Dus benieuwd naar de ruimte links en rechts tussen band en frame.
gr
Rob
Ik zou toch eens het wiel erin zetten, naast de fiets gaan staan en dan op het pedaal gaan staan. Dan beweegt het wiel namelijk alsof je er flink op aanzet, maar dan kun je wel beter zien wat er gebeurt. Dus gewoon als de fiets tegen een muur staat of zo bedoel ik.
Uiteraard moet je ook de snelspanner strak vast zetten en zorgen dat er geen vet tussen frame en klemvlak van de snelspanner zit. Maar first things first. Eerst zorgen dat je band genoeg ruimte heeft... Dus benieuwd naar de ruimte links en rechts tussen band en frame.
gr
Rob
Pedaaltest gedaan , geen beweging vast te stellen dus zal toch een illusie zijn dat wiel tegen frame aan schuurt. Ik zou dan bij nader inzien ook schuurplekken op de banden moeten zien en meer sporen op het frame
Snelspanner zal ik deze week ook eens proberen, ik gebruik normaal altijd dura ace snelspanners maar nu zaten er dt swiss rws bij die ik laatste ritjes gebruikte (geen quick release systeem maar vastdraaien zoals bij steekassen)
Er zat idd wel wat vet en vuil in de derailleurpat, deze eens goed schoongemaakt.
Morgen bij lbs wiel eens op centreerboog laten zetten en lagers bb30 laten checken ...
Snelspanner zal ik deze week ook eens proberen, ik gebruik normaal altijd dura ace snelspanners maar nu zaten er dt swiss rws bij die ik laatste ritjes gebruikte (geen quick release systeem maar vastdraaien zoals bij steekassen)
Er zat idd wel wat vet en vuil in de derailleurpat, deze eens goed schoongemaakt.
Morgen bij lbs wiel eens op centreerboog laten zetten en lagers bb30 laten checken ...
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red
Cannondale caad10 sram red