Pijn in armen bij Kasseien
- Globeskater1983
- Forum-lid
Afgelopen weekend heb ik voor de 2e keer de Roubaix Challenge gereden. Ditmaal gelukkig geen blaren op de handen. Maar man wat deden mijn armen pijn. Is er een manier om die enorme pijn in de armen tegen te gaan. Kan je daar op trainen? Of hoort het er gewoon bij?
Probeer eens zo ontspannen mogelijk op je fiets te zitten. Dat is moeilijk en contra-intuïtief. Maar hoe meer je als een zoutzak op je stuur ligt hoe minder last je er van hebt.
Minder. Niet geen.
Minder. Niet geen.
Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Probeer gewoon in Garmin een route te plannen die je over fatsoenlijke wegen stuurt. Kasseien zijn geschikt voor profrenners die een show voor ons op moeten voeren, maar niet om zelf overheen te fietsen
Less is bore
-
- Forum-lid
En dan als held ongeschonden aan de finish van de Roubaix Challenge staan!daniel1975 schreef:Probeer gewoon in Garmin een route te plannen die je over fatsoenlijke wegen stuurt. Kasseien zijn geschikt voor profrenners die een show voor ons op moeten voeren, maar niet om zelf overheen te fietsen
Haha!! Dit was het eerste waar ik last van had toen ik begon met fietsen. Viel zo tegen in mijn armen. Eerste paar ritjes kon ik amper mijn stuur vast houden op het einde, helemaal trillende armen.
Halter gescoord, en maar gewoon gaan liften, elke dag een keer of twee een serie tot je niet meer kan. Op dagen dat je spierpijn voelt, doe je niks. En dan merk je al na een week vooruitgang. Je ziet er niks van, dus geen spierballen ineens hoor haha. En met fietsen heb ik er heel veel profijt van. Voel nu alleen mijn longen en benen nog .
Kan geen kwaad om wat meer kracht in je armen te hebben.
Halter gescoord, en maar gewoon gaan liften, elke dag een keer of twee een serie tot je niet meer kan. Op dagen dat je spierpijn voelt, doe je niks. En dan merk je al na een week vooruitgang. Je ziet er niks van, dus geen spierballen ineens hoor haha. En met fietsen heb ik er heel veel profijt van. Voel nu alleen mijn longen en benen nog .
Kan geen kwaad om wat meer kracht in je armen te hebben.
Mijn ervaring is dat na 55 km kasseien je armen hoe dan ook pijn gaan doen op de laatste stroken, ook na de 5e keer de Parijs Roubaix route gereden te hebben. Om zo weinig mogelijk pijn te hebben doen wat TumTumTum aangeeft. En natuurlijk de gebaande paden van zo breed mogelijke banden, goede bandenspanning en niet je handen verkrampt om het stuur hebben.