Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Kan niet kiezen...

zeekabouter
Forum-lid

zeekabouter 19 apr 2010 12:15

Goedemorgen Fietsliefhebbers,

Al een aantal weken ben ik bezig met het uitzoeken van een mooie beginners-racefiets. Ik ga m'n fitnessbike (Trek 7.3 FX) aan de wilgen hangen en wil graag een mooie racefiets kopen voor rond de 1000 Euro.

Ga ik gisteren kijken voor een Bianchi Via Nirone wordt ik toch weer aan het twijfelen gebracht door een Sensa en een Koga Miyata. Kunnen jullie mij de ultieme tip geven? Ik hoop het, hahaha. Ik word moe van mezelf.

De keuze is tussen een Bianchi Via Nirone (afgemonteerd met 105 en FSA cranck - kleur wit met celeste groen), een Koga Miyata Flyer (afgemonteerd met 105 - kleur blauw met zwart) en een Sensa Trentino (afgemonteerd met 105 - kleur wit).

De prijzen zijn voor de Bianchi 1120 Euro, de Koga 1040 Euro en voor de Sensa 911 Euro. Prijstechnisch is de Sensa het meest interessant, maar de andere fietsen hebben zeker ook iets: Geschiedenis, Uiterlijk, Afwerking....

Ik vind het alledrie mooie fietsen, de dealer begon nog over de kwaliteit van het frame (double - triple butted - enzovoort), maar of je daar als beginnen iets van merkt. Ik geloof dat de Sensa wel het lichtste was...

Ik hoop dat u me kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

Paul
zeekabouter

Plaats reactie