Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Alle fietsen CCC gestolen 8-)

Wilier_Granturismo
Forum-lid

Wilier_Granturismo 15 apr 2017 19:21

keur het wegnemen van andermans spullen af, maar ...

Als je als ploeg een vrachtwagen vult met zoveel dure spullen en je neemt geen maatregelen om deze te "beschermen" dan vraag je (hoe gek dit ook klinkt) er wel een beetje zelf om.

Als ik mijn laptop in mijn auto laat liggen in de nacht dan is de kans aanwezig dat deze er de volgende morgen niet meer is ...

stuurtje
Forum-lid

stuurtje 16 apr 2017 06:34

Wilier_Granturismo schreef:keur het wegnemen van andermans spullen af, maar ...

Als je als ploeg een vrachtwagen vult met zoveel dure spullen en je neemt geen maatregelen om deze te "beschermen" dan vraag je (hoe gek dit ook klinkt) er wel een beetje zelf om.

Als ik mijn laptop in mijn auto laat liggen in de nacht dan is de kans aanwezig dat deze er de volgende morgen niet meer is ...
Dat bedoel ik. Wat hebben we het goed voor elkaar in Holland. We moeten nog meer rekening houden met de aso's.

Zo, dat lucht even op. :mrgreen:

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 16 apr 2017 10:38

Als iemand iets van je jat is het nooit jouw schuld al leg je het midden op straat neer. Dat je dat beter niet kunt doen is een ander verhaal. Maar de schuld van een criminele daad bij het slachtoffer leggen, had je daar maar niet moeten lopen, had je dat maar niet moeten doen etc, is de wereld op zijn kop zetten.
Veni. Vidi. Fietsie.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 16 apr 2017 10:46

SqueeZer schreef:

En in andere kranten alsook op hun FB te lezen gekregen dat het over een bewaakte parking gaat, dan hoor je ervanuit te gaan dat je voldoende gedaan hebt en ervanuitgaan dat als men echt wat wilt ze het ook zullen krijgen... :winkthumb:
bewaakt kan ook betekenen dat er (alleen) camera's hangen, die houden weinig boefjes tegen hoor....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 16 apr 2017 11:49

TumTumTum schreef:Als iemand iets van je jat is het nooit jouw schuld al leg je het midden op straat neer. Dat je dat beter niet kunt doen is een ander verhaal. Maar de schuld van een criminele daad bij het slachtoffer leggen, had je daar maar niet moeten lopen, had je dat maar niet moeten doen etc, is de wereld op zijn kop zetten.
Overigens wel iets wat veelvuldig gebeurd in de huidige westerse samenleving. Het is tegenwoordig als dader in veel gevallen mogelijk om de verantwoordelijkheid van je daden bij iets of iemand anders neer te leggen, en als slachtoffer wordt je wel veelvuldig zelf verantwoordelijk gehouden voor hetgeen jou is aangedaan. Om maar even het voorbeeld van die laptop in je auto te nemen. De dader is spoorloos of er valt niets te halen qua schadevergoeding, en je verzekering bestempeld het vaak als eigen schuld, of zelfs uitlokking.

baron062
Forum-lid

baron062 16 apr 2017 11:59

Daar zijn het verzekeringen voor, die zetten alles in werking om maar niet te hoeven betalen.

Leuk hoor, businessmodellen met winstmaximalisatie....

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 apr 2017 12:05

Dat een verzekering niet alle gevolgen van onvoorzichtigheid betaald lijkt mij meer dan logisch. De premies moeten ook een beetje betaalbaar blijven.

Het één hoeft het ander ook niet uit te sluiten. We moeten onze spullen op een veilige plaats opbergen en criminelen moeten worden opgespoord en bestraft.
Campagnolo Ultra Dork

baron062
Forum-lid

baron062 16 apr 2017 12:08

Tja, wat is onvoorzichtig:

Laptop achter een gesloten autodeur is uitlokking tot diefstal?
Vrouwen met een kort rokje en decollete is uitlokking tot verkrachting?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2017 13:12

Helaas zijn er in het genre mensen die op dat niveau zitten genoeg mafkezen die op beide vragen 'ja' beantwoorden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 16 apr 2017 17:20

Uitlokking ??? Sorry hoor......
Je moet gewoon met je poten van andermans spullen (vrouw) afblijven.

Als ik iemand zie die iets verliest of die waardevole spullen dreigt te verliezen of te laten liggen, waarschuw ik hem.....

Het kan nieit zo zijn dat het slachtoffer kwalijk wordt genomen dat één of andere kl##+zak hem besteelt.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 16 apr 2017 17:40

Jammer genoeg gebeurt dat niet alleen in Nederland, vannacht ook van een Italiaanse ploeg in de Arden Challenge.

AppieN
Forum-lid

AppieN 18 apr 2017 19:48

Fietsen bevonden zich in een afgesloten ruimte met met alarm en camera.....was dus nog niet genoeg...

Plaats reactie