Vervangen campagnolo record 2011
Even een vraag. Ben gevallen met fiets, shifter en achterderi stuk. Nu wil ik de 2011 groep voor een campagnolo record 2016 vervangen, maar de bracket laten zitten (is nog prima). Dus enkel de shifters, remmen en voor en achterderi vervangen. Gaat dit lukken?
Bedankt voor het antwoord.
Walter
Bedankt voor het antwoord.
Walter
Geen probleem.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geen probleem, al merk ik hier wel dat het nieuwe crankstel beter schakelt dan het oude.
Maar oude werkt ook prima met de nieuwe voorderrie.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Te duur voor fabrikanten; shimano geeft de Ultegra groepen bijna voor niks weg aan fabrikanten en alleen de Potenza groep kan op die prijs mee.
Less is bore
Ook Campa zelf treft echt wel blaam.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Yup, maar kan ook bewuste keuze zijn.
Denk echter dat ze steeds meer markt gaan verliezen. Ik zie om mij heen meerdere echte Campa gebruikers naar etap overstappen en denk dat de nieuwe 9100 groep ook wel wat extra twijfelaars om zal zetten.
2 jaar geleden was Campa voor mij ook een zekerheidje, nu weet ik het niet meer.
Denk echter dat ze steeds meer markt gaan verliezen. Ik zie om mij heen meerdere echte Campa gebruikers naar etap overstappen en denk dat de nieuwe 9100 groep ook wel wat extra twijfelaars om zal zetten.
2 jaar geleden was Campa voor mij ook een zekerheidje, nu weet ik het niet meer.
Less is bore
Mogen deze verraders branden in de hel.daniel1975 schreef:. Ik zie om mij heen meerdere echte Campa gebruikers naar etap overstappen
Zulke lui die Taiwanese junk gaan gebruiken zijn geen echte...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Na meer dan 25 jaar Campa op verschillende racefietsen ben ik vorig jaar omgegaan.daniel1975 schreef:. Ik zie om mij heen meerdere echte Campa gebruikers naar etap overstappen ...
Een fietsvriend van mij is vorig jaar na meer dan 35 jaar Campa overgegaan naar Di 2.
En dat heeft minder teaken met de prijs maar met de betrouwbaarheid, of het ontbreken daarvan, van de EPS groepen met daar bovenop het moeilijk tot niet verkrijgbaar zijn van vervangstukken.
Het is jammer maar het is niet anders.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Schakelt precies hetzelfde naar mijn mening, de pre 2011-11 speed schakelt iets minder, zeker als je met 3rd party en/of versleten kettingbladen rijdt.daniel1975 schreef:Geen probleem, al merk ik hier wel dat het nieuwe crankstel beter schakelt dan het oude.
Verander je bij deze de kettingbladen met bout- en moertjes door een set met draad in het buitenblad, dan is er geen verschil.
Waarom wordt er minder Campa spul verkocht:
Campa heeft een aantal dure groepen, een aantal heel dure groepen en 1 iets minder dure groep.
Shimano en Sram, hebben veel goede goedkope groepen, een aantal eel goede middel klasse groepen en een paar dure groepen.
Als je moet nadenken hoeveel je wilt uitgeven dan valt Campa eigenlijk al bijna af.