Grote maten stuurpennen
-
- Forum-lid
Hoi
Ik heb tegenwoordig last van mijn onderrug ik doe elke week 2 core dus daar ligt het niet.
Ikzelf denk dat het aan de zitpositie zit. Ik ben groot 1,98m. Ik heb al een langere stuurpen van 15 cm maar ik zoek een nog langere stuurpen. Dus mijn vraag is aan jullie weet iemand stuurpen(nen) langer dan 15 cm?
Thorben mallens
Ik heb tegenwoordig last van mijn onderrug ik doe elke week 2 core dus daar ligt het niet.
Ikzelf denk dat het aan de zitpositie zit. Ik ben groot 1,98m. Ik heb al een langere stuurpen van 15 cm maar ik zoek een nog langere stuurpen. Dus mijn vraag is aan jullie weet iemand stuurpen(nen) langer dan 15 cm?
Thorben mallens
Dat doen die mensen dan meestal verkeerd.mvonk schreef:Last van je onderrug en dan een langere stuurpen? Lijkt me tegenstrijdig, meeste mensen met rugklachten zoeken minder reach, dus juist een kortere stuurpen om rechter te komen te zitten.
Iemend die erg lang is zit meestal "te kort"op de fiets waardoor het bekken naar achteren kantelt en er uit de rug wordt getrapt, dat leidt vrijwel altijd tot rugklachten.
Laatst gewijzigd door Keezx op 17 apr 2017 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Kiriyenka heeft een custom stuurpen van 18 cm. Die verhuist met hem mee van ploeg naar ploeg.
hier kun je ook een stuurpen op maat laten maken:
http://windcycleworks.nl/overwind
zie:
https://www.flickr.com/photos/windcycle ... 994781715/
Ook forumlid @Timo heeft hier een stuurpen laten maken.
hier kun je ook een stuurpen op maat laten maken:
http://windcycleworks.nl/overwind
zie:
https://www.flickr.com/photos/windcycle ... 994781715/
Ook forumlid @Timo heeft hier een stuurpen laten maken.
Laatst gewijzigd door loos op 18 apr 2017 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dergelijke stuurpen zou ik inderdaad voor je kunnen bouwen. Maar als 150mm nog niet lang genoeg is is dat toch wel een indicatie dat een groter frame (op maat?) wellicht een betere oplossing is ...
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat een langere stuurpen niet gaat helpen.
Ik heb soort gelijke klachten en core training is enorm belangrijk, maar als je dan vervolgens nog niet goed op je zadel zit k,rijg je nogsteeds last.
Ga goed na of je niet vaak van achter naar voren schuift en weer terug. Dit geeft vaak het gevoel dat je te kort zit maar is niet zo. Om dit niet te hebben dient het zadel vrijwel altijd ietsje met de punt naar boven te staan.
Span je je buik wel met fietsen? Ik deed dat dus lang niet, dan kan je je core trainen, maar dan is het nutteloos, zorg dat je rug iets bol staat en zeker niet hol!
Heb je niet teveel setback? Op CGN youtube, staan goede filpjes voor een aardige uitgangspositie. kijk iig eens hoeveel de jouwe hierbij afwijkt. Ik zit sinds kort 1,5 cm meer naar voren en 0,5cm lager, das een behoorlijk verschil en heb nu vrijwel geen last icm het beter gebruiken van mijn buikspieren en onderweg een paar keer goed aanspannen.
Ik heb soort gelijke klachten en core training is enorm belangrijk, maar als je dan vervolgens nog niet goed op je zadel zit k,rijg je nogsteeds last.
Ga goed na of je niet vaak van achter naar voren schuift en weer terug. Dit geeft vaak het gevoel dat je te kort zit maar is niet zo. Om dit niet te hebben dient het zadel vrijwel altijd ietsje met de punt naar boven te staan.
Span je je buik wel met fietsen? Ik deed dat dus lang niet, dan kan je je core trainen, maar dan is het nutteloos, zorg dat je rug iets bol staat en zeker niet hol!
Heb je niet teveel setback? Op CGN youtube, staan goede filpjes voor een aardige uitgangspositie. kijk iig eens hoeveel de jouwe hierbij afwijkt. Ik zit sinds kort 1,5 cm meer naar voren en 0,5cm lager, das een behoorlijk verschil en heb nu vrijwel geen last icm het beter gebruiken van mijn buikspieren en onderweg een paar keer goed aanspannen.
-
- Forum-lid
Hoeveel kost op maat gemaakte stuurpen bij jou bartv? Voor een op gemaakte heb ik biet genoeg geld en ik ben misschien nog niet uitgegroeid watn ik ben pas 16. Misschien kan ik je een keer opbellen.
Gr thorben mallens
Gr thorben mallens
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Begin eerst eens met de basis.
De op is pas 16 jaar
Lengte, binnen been lengte
Maten van de fiets die hij nu heeft
Jeugdrenners mogen niet te zware verzetten rijden, dat is voor mense in de groei niet voor niets.
Er wordt van allesvoorgesteld en weten nauwelijks ietts.
De op is pas 16 jaar
Lengte, binnen been lengte
Maten van de fiets die hij nu heeft
Jeugdrenners mogen niet te zware verzetten rijden, dat is voor mense in de groei niet voor niets.
Er wordt van allesvoorgesteld en weten nauwelijks ietts.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la