Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Wat zit er in jouw zadeltasje ?

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 18 apr 2010 23:10

2 binnenbandjes
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 18 apr 2010 23:13

binnenbandje, bandenlichters, multitooltje, mobieltje en wat geld, past er allemaal net in (tasje moet natuurlijk zo klein mogelijk zijn).

sirbas
Forum-lid

sirbas 19 apr 2010 00:17

Topeak Aero Wedge pack micro: 2 biba's, tooltje, Parktool plakkers en twee bandenwippertjes, KMC missing link...
De rest gaat in mijn rugzakjes (geld, telefoon, sleutel, vreten)

kauwvot
Forum-lid

Gebruikersavatar kauwvot 19 apr 2010 02:00

(Naast 1 of 2 bi banden, bandenlichters en klein schroevendraaiertje voor de derrie's igv kabelbreuk)...

een los ventielringmoer! Bij een lekke band toch o zo handig tijdens het oppompen het ventiel niet in de velg zien te verdwijnen, daarna weer weg ermee.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 19 apr 2010 02:05

Trudie schreef:Psies!
Gisteren nog een ontzettend rammelende fiets gehad. Ik had geen idee wat het was en was bang dat mijn balhoofd ongelofelijk los zat of zoiets. Bij de koffiestop in Noordwijkerhout (Berg en Dal) merkt ik dat een boutje van mijn bidonhouder los zat. Dus met inbussleutel even vastgezet en de rammel was over.

Had dat laatst ook....was ff zoeken waar het gerammel vandaan kwam. Maar o zo lekker als je daarna weer kunt fietsen zonder bijgeluiden.

Voor mij: minipompje, imbussleutels (vlgs mij 4 en 6 mm) voor zadelpen en zadelbout (heb een keer een zadel gehad dat losschoot nadat ik over een flinke hobbel ging), bandjes (2x), plaksetje, mobieltje.....uhm, dat was het wel zo'n beetje. O ja, dit zou ik in een zadeltasje doen, heb er zelf geen één, ik draag al die dingen in mijn zakken op mijn rug :D
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 19 apr 2010 02:07

Zadeltasje? Wablief?

kauw vot schreef:een los ventielringmoer! Bij een lekke band toch o zo handig tijdens het oppompen het ventiel niet in de velg zien te verdwijnen, daarna weer weg ermee.

En handig om lekker de lak op je mooie velgjes te verneuken....
Nee, ALS ik moet pompen druk ik met mijn duim even op de buitenband zodat je het ventiel in de pomp drukt, eenmaal aan het pompen geeft hij door de druk in de band die tegendruk wel weer!
mijn Flickr

caranium
Forum-lid

caranium 19 apr 2010 02:12

Ik heb alles in een mega bidon gepropt, past alles precies in en heb geen last van een zwiepend tasje onder m'n kont die krassen op mijn zadelpen maakt.
Time flies like the wind, fruit flies like banana´s

rickrd07
Forum-lid

rickrd07 19 apr 2010 02:14

Misschien een beetje off-topic, maar hoe vouwen jullie je biba op? Bij mij past dat eigenlijk niet...

nagtie
Forum-lid

nagtie 19 apr 2010 02:34

Een biba is een binnenband??
Ik heb nu een ventiel adapter, mijn telefoon met gps, en fiets logboek app. Paar euro, huissleutel, zonne, of gewone bril. En zo'n minitool van 4 euro bij decathlon. Ik moet nog even kijken naar gaspatronen en die reserve binnenband is niet gek.. alleen geen idee waar ik die in dat hele kleine btwin tasje past. Deze was ook een paar euro bij decathlon.

Groet Niels

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 19 apr 2010 10:02

Ipv een zadeltasje heb ik een etuitje waarin alles zit. Deze stop ik dan in mijn achterzakje zodat mijn ‘nieuwe’ zadelpen netjes blijft. Ander voordeel is dat mijn fiets ook lichter is ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

peter1981
Forum-lid

peter1981 19 apr 2010 10:05

KasperM schreef:Heb die multitool eruit gehaald. Welke zadeltasjes gebruiken jullie trouwens ?

Ik heb een Lezyne M-Caddy.
Die dingen hebben een prachtige indeling en er past veel meer in dan dat ik erin heb.
Ik ben er zelfs zo tevrede over dat alle 3 m`n fietsen die erop hebben
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie