Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
Nieuwe bandjes staan in bestelling, deze hebben hun beste tijd wel gehad. Komt een setje Panaracer Pasela 32 op. Binnenkort even kabels vervangen en kijken naar een iets ander stuur. Moustache idee mag wel maar ik wel mijn bijpassende handgrepen ook kwijt kunnen. Als ik ooit nog eens een knappe retro Campa groep tegenkom mag die erop. Voor nu is het mijn enige fiets met spatbord/
-
- Forum-lid
Leuke site over klassieke Nederlandshe fiets merken.
http://www.klassiekeracefiets.info/merkenlijs/
http://www.klassiekeracefiets.info/merkenlijs/
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Ik heb een vraag over balhoofdstellen, en dan met name over de diameter van de onderste conus (die op de binnenste balhoofdbuis geklemd zit).
Ik heb fietsen gezien waarbij deze een diameter heeft van 26,4 mm en andere met 27,0 mm. Sterker nog, ik heb 6 Champion Mondials (gehad) uit de jaren 80 met 26,4 mm conussen, en toevallig hab ik vandaag 2 conussen verwijderd van 27,0 mm, van CM frames uit 1980!
Mijn eigenlijke vraag is: werd de keuze van een conusdiameter gedicteerd door de framebouwer of is het zo dat de fietsenmaker bij het opbouwen van het frame de buis op maakt-niet-uit-welke maat maakte, passend bij het balhoofd dat de klant had uitgezocht?
En een vervolgvraag: ik heb een nieuw balhoofdstel (met 26,4 mm conus) in bestelling staan. Kan ik mijn 27,0 mm buis daarvoor op maat frezen, of zijn er beren op de weg?
Ik heb fietsen gezien waarbij deze een diameter heeft van 26,4 mm en andere met 27,0 mm. Sterker nog, ik heb 6 Champion Mondials (gehad) uit de jaren 80 met 26,4 mm conussen, en toevallig hab ik vandaag 2 conussen verwijderd van 27,0 mm, van CM frames uit 1980!
Mijn eigenlijke vraag is: werd de keuze van een conusdiameter gedicteerd door de framebouwer of is het zo dat de fietsenmaker bij het opbouwen van het frame de buis op maakt-niet-uit-welke maat maakte, passend bij het balhoofd dat de klant had uitgezocht?
En een vervolgvraag: ik heb een nieuw balhoofdstel (met 26,4 mm conus) in bestelling staan. Kan ik mijn 27,0 mm buis daarvoor op maat frezen, of zijn er beren op de weg?
Scherp gezien, bedankt!Gastheerg schreef:Meer info:
http://sheldonbrown.com/cribsheet-headsets.html
Sheldon Brown schrijft: "Can be milled to ISO standard." Dat moet dan wel waar zijn.
Beste kenners,
Ik ben op zoek naar een leuk projectje. Nu zag ik op marktplaats een Gazelle primavera special design, maar kan hier op imternet geen info over vinden.
Kan iemand mij verder informeren over deze fiets en is hij van staal?
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een leuk projectje. Nu zag ik op marktplaats een Gazelle primavera special design, maar kan hier op imternet geen info over vinden.
Kan iemand mij verder informeren over deze fiets en is hij van staal?
Alvast bedankt!
Naar alle waarschijnlijkheid alu. Voor meer info over Gazelle fietsen kun je kijken op http://jvs.webklik.nl/page/gazelle
Wellicht vindt iemand dit leuk om te zien:
Mag deze al retro genoemd worden? Hij is nog geen 35 jaar. Het frame is een jubileum model van Daccordi.Gebouwd met Columbus SLX. Ik heb dit frame in 1989 gekocht bij Gerrit de Haan in Ouderkerk a/d Amstel.
Oorspronkelijk zelf opgebouwd met Campagnolo Croce d'Aune en stuur van Modolo. Later e.e.a. vervangen door Record onderdelen. Het Rolls zadel was versleten, maar tot mijn verbazing waren die weer nieuw te krijgen en heb dat vorig jaar vervangen.
Mag deze al retro genoemd worden? Hij is nog geen 35 jaar. Het frame is een jubileum model van Daccordi.Gebouwd met Columbus SLX. Ik heb dit frame in 1989 gekocht bij Gerrit de Haan in Ouderkerk a/d Amstel.
Oorspronkelijk zelf opgebouwd met Campagnolo Croce d'Aune en stuur van Modolo. Later e.e.a. vervangen door Record onderdelen. Het Rolls zadel was versleten, maar tot mijn verbazing waren die weer nieuw te krijgen en heb dat vorig jaar vervangen.
Als je nog verstelbare remhendels voor de Delta remmen zoekt?