Apex
van Tuyl *cc5311" bouwde vroeger hun eigen stalen frames en is daar ook ontzettend bekend mee geworden. Toen ze over stapten naar Carbon stopten ze daar zover ik weet mee..
De Carbon frames die van Tuyl nu onder huismerk voert zijn wel kwaliteit frames, maar frames die onder meerdere namen gevoerd worden.
Ik heb me eens laten vertellen door iemand die een goede relatie had met cc5311, dat er ook Cubes zijn die dezelfde frames hebben, maar dat is nooit bevestigd...
Dat is daarnaast ook nog eens een paar jaar geleden en uiteraard gaat van Tuyl ook elk jaar zijn collectie hernieuwen, dus het kan uiteraard ook dat dat slechts een keer toeval was..
groeten,
Rob
De Carbon frames die van Tuyl nu onder huismerk voert zijn wel kwaliteit frames, maar frames die onder meerdere namen gevoerd worden.
Ik heb me eens laten vertellen door iemand die een goede relatie had met cc5311, dat er ook Cubes zijn die dezelfde frames hebben, maar dat is nooit bevestigd...
Dat is daarnaast ook nog eens een paar jaar geleden en uiteraard gaat van Tuyl ook elk jaar zijn collectie hernieuwen, dus het kan uiteraard ook dat dat slechts een keer toeval was..
groeten,
Rob
Die stalen frames werden ook gewoon ingekocht in Italië (in ieder geval Pesenti maakte frames voor van Tuyl).
De meest unieke frames van van Tuyl zijn toch wel de Tica frames (titanium lugs/carbon buizen). Maar zelf maken hebben ze nooit gedaan naar mijn weten.
De meest unieke frames van van Tuyl zijn toch wel de Tica frames (titanium lugs/carbon buizen). Maar zelf maken hebben ze nooit gedaan naar mijn weten.
Campagnolo Ultra Dork
Nee Cube heeft exclusieve mallen.
Ik dacht altijd dat Apex ook eigen mallen gebruikte, ik weet in ieder geval dat de ontwikkeling wordt gedaan door Intersens, het moederbedrijf achter Sensa.
Voor mij is het een verrassing dat dit frame nu ineens opduikt onder een andere merknaam.
Ik dacht altijd dat Apex ook eigen mallen gebruikte, ik weet in ieder geval dat de ontwikkeling wordt gedaan door Intersens, het moederbedrijf achter Sensa.
Voor mij is het een verrassing dat dit frame nu ineens opduikt onder een andere merknaam.
Ontwikkeling zal er bij Sensa en Apex niet veel gedaan worden. Veel meer dan het uitkiezen van de frames en kleurtjes zal het niet zijn.
Mij verbaast het niet dat dit frame ook ergens anders opduikt. Ik denk dat je in andere markten waar geen Apex leverbaar is meer identieke frames tegen zal komen. Exclusieve rechten zijn nu eenmaal een stuk duurder en Apex is een kleine speler.
Mij verbaast het niet dat dit frame ook ergens anders opduikt. Ik denk dat je in andere markten waar geen Apex leverbaar is meer identieke frames tegen zal komen. Exclusieve rechten zijn nu eenmaal een stuk duurder en Apex is een kleine speler.
Campagnolo Ultra Dork
http://road.cc/content/tech-news/218301 ... disc-videoRibble says that the Aero 883 was developed in association with Performance Engineered Solutions (PES) of Sheffield (link is external), a company whose core skills have been developed in Formula 1 and MotoGP
Dat geldt dus ook voor Apex, Sensa en andere broertjes fietsen...?!
Gisteren eindelijk het verlossende telefoontje gekregen dat de fiets klaar stond en 's middags opgehaald. Vandaag de eerste kilometers gemaakt en ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn aankoop. Het was even wennen aan de nieuwe houding op de fiets maar heb de hele middag met een grote glimlach rond gereden....
Apex Chase 2017 & Focus Culebro 4 2014
-
- Forum-lid
Waar heb je deze wijsheid vandaan dat er bij Sensa niet veel aan ontwikkeling wordt gedaan?Ernie C. schreef:Ontwikkeling zal er bij Sensa en Apex niet veel gedaan worden. Veel meer dan het uitkiezen van de frames en kleurtjes zal het niet zijn.
.
-
- Forum-lid
In het pinksterweekend de Van Tuyl van mijn zus uitgerust met Campa Potenza groep, Zonda wielset, Record balhoofd en Soma Highway stuur, zie foto's voor het resultaat.
rule #5
Dat is nu eens wat anders dan de zoveelste Canyon met Ultegra. Erg mooi! Vind de kleur ook heel fraai.