Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

tvb
Forum-lid

tvb 17 apr 2017 22:01

tvb meldt zich:

Casa Fiducia, Ultegra Di2
Afbeelding

M'n eerste racefiets. Ben er erg blij mee!

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 18 apr 2017 11:15

tvb schreef:tvb meldt zich:

Mooi Fietsie TVB! en leuk dat je met je bijdrage het forum nog een beetje levendig houdt. Casa Fiducia zit niet in hun standaardprogramma voor zover ik weet: is het een actiefiets bij een specifieke leverancier en weet je wat de basisfiets is"?: de sonic?

tvb
Forum-lid

tvb 18 apr 2017 11:34

Harry Jacques schreef:

Mooi Fietsie TVB! en leuk dat je met je bijdrage het forum nog een beetje levendig houdt. Casa Fiducia zit niet in hun standaardprogramma voor zover ik weet: is het een actiefiets bij een specifieke leverancier en weet je wat de basisfiets is"?: de sonic?
Bedankt! Erg blij mee :) Ik had al gemerkt dat dit topic niet echt storm loopt heh :? Klopt, ik kan de "Casa Fiducia" ook helemaal niet vinden op hun site. Ik snapte het al niet. Maar volgens mij is het inderdaad gewoon de Sonic, alleen kan ik daar weer geen Ultegra Di2 bij configureren.

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 23 apr 2017 17:55

afgelopen week heeft mn TDF een onderhoudsbeurt gehad en is ie weer helemaal klaar voor een mooi lenteseizoen...alleen een beetje te koud vind ik om lekker te fietsen. Beurt, nieuwe 105 casette, vredestein buitenbandje ook in kleur achter (en binnenband), nieuwe ketting. Alleen wel raar, de TDF is afgemonteerd met sh 105, maar de FM heeft er wel een ultegra ketting op gegooid (zag ik pas thuis op de rekening, dus niet kunnen vragen waarom). Al met al toch weer € 200 geïnvesteerd in een mooi fietsseizoen. Hoop nog een paar JJ-s tegen te komen, maar ik heb het idee dat ze nog schaarser aan het worden zijn op de weg. Paar FM bij mij in de buurt die ze wel in hun assortiment hadden, bieden JJ niet meer (actief) aan of hebben ze niet meer in de zaak staan. Errug jammer. Zie teveel Trek, specialized, Cube, Stevens en Cannondale helaas :-(

yoekel
Forum-lid

yoekel 25 apr 2017 10:07

tvb schreef:
Harry Jacques schreef:

Bedankt! Erg blij mee :) Ik had al gemerkt dat dit topic niet echt storm loopt heh :? Klopt, ik kan de "Casa Fiducia" ook helemaal niet vinden op hun site. Ik snapte het al niet. Maar volgens mij is het inderdaad gewoon de Sonic, alleen kan ik daar weer geen Ultegra Di2 bij configureren.
Ik rij ook nog mijn kilometers erg tevreden op de Casa di Fiducia, in 2014 was dat een speciale uitvoering bij het Banierhuis op basis van het Quadra-frame (zie mijn bijdrage in dit topic ergens in de zomer van 2014).

DDX
Forum-lid HC

DDX 25 apr 2017 10:34

Tja ik fiets inmiddels ook regelmatig op een Trek rond, kwestie van geen aanbod bij Jan Janssen voor een licht frame.
Maar m'n Jan Janssen fietsen gebruik ik ook nogsteeds.

tvb
Forum-lid

tvb 25 apr 2017 20:40

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mn fiets weegt. Moet ergens even een weegschaal regelen

DDX
Forum-lid HC

DDX 25 apr 2017 21:38

Mijn Venom weegt met fulcrum racing quatro carbon wielen (en met bidonhouders en wahoo mount) 7,6kg
Mijn Trek Emonda komt uit op 6,3kg

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 15 mei 2017 22:56

Gisteren een te impulsief bericht geschreven. hierbij de aangepaste versie.... mijn merkbeleving heeft afgelopen periode een kleine deuk gekregen en vervolgens weer een boost!. Alle drie de dealers in mijn regio die in recente verleden nog JJ verkochten zijn helaas overgestapt op de grote buitenlandse merken. Errug jammer!Ik rij nu bijna 30 jaar op een JJ, ben en was er trots op, maar afgelopen maand wel een klein deukje, omdat ik in eerste instantie geen antwoord kreeg op mijn berichten aan JJ Hoogergeide. Inmiddels hebben we contact gehad en heb ik een mooi meedenkadvies gekregen, compleet met impressie. Ik wil graag een "Nederlandse' fiets, maar zal door de reactie van JJ mijn 'neusbezoeken' aan de overige Nederlandse merken nog geen realiteit laten worden. Gisteren echter helaas ook vernomen dat de reden (nieuwe baan na periode 'between jobs') waarom ik mezelf dit kado van een nieuwe fiets wilde geven, heel waarschijnlijk toch nog niet doorgaat op korte termijn :cry:
Laatst gewijzigd door Harry Jacques op 18 mei 2017 13:41, 3 keer totaal gewijzigd.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 16 mei 2017 01:19

Of ISAAC.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

klimski
Forum-lid

klimski 16 mei 2017 14:17

KOGA is oerhollands. Zeker sinds de split met Miyata.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mei 2017 21:42

Goed om te horen dat je toch contact hebt kunnen leggen. Vlot contact met de onderneming zelf is juist altijd een heel sterk punt geweest van Jan Janssen.

Wel echt balen dat die baan niet is doorgegaan. Veel succes met het zoeken naar een nieuwe baan!
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie