Trek
Hallo, jongens,
Nog even een reactie. Ik heb even getwijfeld of ik nog een keer wilde reageren. Ja, dus.
Op de een of andere manier manier kom ik niet over. Is er onder jullie Trekkers dan niet één die een Emonda 2016 heeft met Ultegra 6800?
Als je wel zo'n exemplaar hebt kijk dan eens goed hoe de achterderailleur is bevestigd. Bij mij zit aan de frame-pad een beugel/strip/ die het draaipunt van de derailleur zo'n vier/vijf centimeter naar beneden brengt. Het draaipunt van de derailleur is niet op/aan de wielas-pad maar daar onder. Deze beugel/strip veroorzaakt de scheefstand van de derailleur. Niet de frame-pad.
Of heb ik een absoluut uniek exemplaar Emonda/Ultegra gekocht? Dat zou wat zijn!!!
Nog even een reactie. Ik heb even getwijfeld of ik nog een keer wilde reageren. Ja, dus.
Op de een of andere manier manier kom ik niet over. Is er onder jullie Trekkers dan niet één die een Emonda 2016 heeft met Ultegra 6800?
Als je wel zo'n exemplaar hebt kijk dan eens goed hoe de achterderailleur is bevestigd. Bij mij zit aan de frame-pad een beugel/strip/ die het draaipunt van de derailleur zo'n vier/vijf centimeter naar beneden brengt. Het draaipunt van de derailleur is niet op/aan de wielas-pad maar daar onder. Deze beugel/strip veroorzaakt de scheefstand van de derailleur. Niet de frame-pad.
Of heb ik een absoluut uniek exemplaar Emonda/Ultegra gekocht? Dat zou wat zijn!!!
Een sprinter zal ik niet worden. Dan maar klimmen met 34-32.
Plaats even een foto want dit schiet niet op zo, bedoel je de derailleurhanger? Grijze deel op de fotoRaceben schreef:Hallo, jongens,
Nog even een reactie. Ik heb even getwijfeld of ik nog een keer wilde reageren. Ja, dus.
Op de een of andere manier manier kom ik niet over. Is er onder jullie Trekkers dan niet één die een Emonda 2016 heeft met Ultegra 6800?
Als je wel zo'n exemplaar hebt kijk dan eens goed hoe de achterderailleur is bevestigd. Bij mij zit aan de frame-pad een beugel/strip/ die het draaipunt van de derailleur zo'n vier/vijf centimeter naar beneden brengt. Het draaipunt van de derailleur is niet op/aan de wielas-pad maar daar onder. Deze beugel/strip veroorzaakt de scheefstand van de derailleur. Niet de frame-pad.
Of heb ik een absoluut uniek exemplaar Emonda/Ultegra gekocht? Dat zou wat zijn!!!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bedoel je dit "Derailleur hanger dropout 176 for Trek"Raceben schreef:Bedankt voor jullie reacties, jongens, maar even een kleine correctie: niet de pad verdenk ik maar de drop-out. Het onderdeel dat aan de pad is geschroefd en waar de derailleur dan weer aan is geschroefd. Die drop-out lijnt de derailleur niet goed uit.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb tot mijn genoegen alweer een aantal ritten gemaakt met mijn SL8. Dat fietst heerlijk en lekkerder dan mijn alu Madone 2.3.
Wat ik wel heb gedaan is het overzetten van mijn Ultegra wielen en zadel. Het standaard Bontrager zadel was te smal waardoor ik op de eerste, wat langere rit, enorme zadelpijn kreeg. Mijn oude zadel overgezet en geen problemen meer. Topfiets.
Wat ik wel heb gedaan is het overzetten van mijn Ultegra wielen en zadel. Het standaard Bontrager zadel was te smal waardoor ik op de eerste, wat langere rit, enorme zadelpijn kreeg. Mijn oude zadel overgezet en geen problemen meer. Topfiets.
Precies, DvanW en Lcsmet, zo'n ding bedoel ik. En dat ding is volgens mij de boosdoener van de scheefstand van de derailleur. En daarover gaat mijn vraag: wie herkent dit probleem?
Ik stel mij voor dat mijn derailleur hanger drop-out een exemplarisch foutje is en dat hij te vervangen is. Dat ga ik binnenkort eens uitzoeken als ik weer in Nederland ben.
Ik stel mij voor dat mijn derailleur hanger drop-out een exemplarisch foutje is en dat hij te vervangen is. Dat ga ik binnenkort eens uitzoeken als ik weer in Nederland ben.
Een sprinter zal ik niet worden. Dan maar klimmen met 34-32.
Toch geen best advies, maar dat zal liggen aan de spraakverwarring.
Je padden zijn ook de dropouts. Wanneer je een carbon, titanium of stalen frame hebt waarin het oog voor derailleurbevestiging zit en dus niet demontabel is, is dat nog steeds je pad. Als het oogje voor derailleurbevestiging demontabel is, heet het een derailleurhanger. Je padden/dropouts/pattes zijn te richten (met een paddenrichter) in de zin van dat ze recht en evenwijdig tegenover elkaar moeten staan. Een derailleurhanger is ook te richten, maar dat gaat met compleet ander gereedschap dan je padden.
Wat jij moet doen is je derailleurhanger laten richten of vervangen.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Je padden zijn ook de dropouts. Wanneer je een carbon, titanium of stalen frame hebt waarin het oog voor derailleurbevestiging zit en dus niet demontabel is, is dat nog steeds je pad. Als het oogje voor derailleurbevestiging demontabel is, heet het een derailleurhanger. Je padden/dropouts/pattes zijn te richten (met een paddenrichter) in de zin van dat ze recht en evenwijdig tegenover elkaar moeten staan. Een derailleurhanger is ook te richten, maar dat gaat met compleet ander gereedschap dan je padden.
Wat jij moet doen is je derailleurhanger laten richten of vervangen.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
-
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:05
http://link.marktplaats.nl/m1158817105? ... =app_iosAd
Wat is een beetje geschikt bedrag voor dit model?
Wat is een beetje geschikt bedrag voor dit model?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ben jij de Dirk met een bod van 1500 Euro?Dirk198717 schreef:http://link.marktplaats.nl/m1158817105? ... =app_iosAd
Wat is een beetje geschikt bedrag voor dit model?
Als de fiets in perfecte staat is dan is 1500 Euro geen verkeerde prijs.
Hou er rekening mee dat defecte Campagnolo Super Record onderdelen relatief duur zijn om te vervangen.
Wat is de staat van de wielen? Naven - remrand
Zijn beide shifters/derailleurs nog in perfecte staat, niet zozeer optisch maar technisch?
Banden/remblokken/ketting zijn slijtage onderdelen die je relatief snel en goedkoop kan vervangen.
Voor een Campagnolo 11-speed cassette ben je al snel 90 Euro kwijt.
Ik weet uit eerdere vragen dat je totaal niets van fietsen kent. Niet erg maar neem iemand mee met een beetje basiskennis. Maak een proefrit.
Zet het zadel op de juiste hoogte, als de zadelpen muurvast zit dan merk je dat direct.
Haal de wielen uit het frame en kijk dan wielen en frame na op onregelmatigheden/barsten/slijtage.
Als je vragen hebt, stel ze direct aan de verkoper.
Als je twijfelt aan de juistheid van de antwoorden of je hebt een slecht gevoel bij de uitleg, laat de fiets dan staan. Er staan nog veel fietsen te koop op MP.
Op een Trek heb je als eerste eigenaar levenslange waarborg op het frame, kijk het frame dus goed na op eventuele barsten/scheuren. Vraag of er een factuur aanwezig is en of de verkoper bij latere eventuele problemen in jouw plaats naar de fm wil gaan (als hij al de 1e eigenaar is).
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:05
Hij is 2e eigenaar en heeft geen bon meer. Ook is hij akkoord gegaan met bod van 1500. Ging wel redelijk makkelijk van 2100 naar 1500.
En met het verhaal dat de groep dure onderdelen heeft, maakt het me allemaal wel weer een twijfel verhaal.
En met het verhaal dat de groep dure onderdelen heeft, maakt het me allemaal wel weer een twijfel verhaal.
Veronderstel dat dit ook BB90 is. Trek heeft daar toch al wat serieuze problemen mee gehad (ook op de duurdere modellen).Dirk198717 schreef:Hij is 2e eigenaar en heeft geen bon meer. Ook is hij akkoord gegaan met bod van 1500. Ging wel redelijk makkelijk van 2100 naar 1500.
En met het verhaal dat de groep dure onderdelen heeft, maakt het me allemaal wel weer een twijfel verhaal.
-
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:05
Heb even navraag bij de verkoper gedaan en het is Idd het bb90 bracket. Slechte keuze dus?