Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 24 apr 2017 21:23

DDX schreef:Bugje dat achtergrondverlichting altijd aanstaat als je bolt opstart. (ook als je hem op uit hebt staan)
Heb ik niet. Bizar.
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 24 apr 2017 21:25

In de google groups zie ik diverse mensen erover klagen dus lijkt een algemeen probleem.

En bugje van weekstats had ik vorige week weer, tijd springt naar 0 als je 24 uur gefietst hebt.
Heb hem dus maar even gemeld bij wahoo, zullen niet veel mensen last van hebben ;)

johan d
Forum-lid

Gebruikersavatar johan d 25 apr 2017 10:56

ik lees dat sommigen hier een ritje maken via Google maps (op hun phone?) en dan naar de Bolt sturen. Hoe gaat dat juist in zijn werk? Of ook mooi zou zijn een "restaurant" of "fietshandelaar" zoeken in Maps en daar dan een route naartoe maken en doorsturen naar de Bolt. Kan dat?

Twiks
Forum-lid

Gebruikersavatar Twiks 25 apr 2017 13:02

Bij routes in de App op de grote plus drukken, dan zoeken naar locatie kiezen en dan kan je in google maps een locatie zoeken en daar naar navigeren. Bolt moet wel ingeschakeld en verbonden zijn.

joeri_kok
Forum-lid

joeri_kok 25 apr 2017 14:33

alliance_0 schreef:Verdeling verloopt wel heel vreemd. Een grote webshop als Futurum, verwacht hem pas weer week 18, dus vanaf 1 mei, weer te kunnen leveren.
Overigens is Futurum (in ieder geval in mijn geval) gisteren weer begonnen met de uitlevering. De bundel wordt vanmiddag bezorgd. Verwachte levering was in mijn geval ook week 18 (na tweemaal uitstel) dus dat valt uiteindelijk nog mee :like:

Er zijn echter nog al wat bestellingen die op het oog in backorder staan denk ik vandaar dat zij pas levering vanaf volgende week 'garanderen'.

johan d
Forum-lid

Gebruikersavatar johan d 25 apr 2017 15:43

Twiks schreef:Bij routes in de App op de grote plus drukken, dan zoeken naar locatie kiezen en dan kan je in google maps een locatie zoeken en daar naar navigeren. Bolt moet wel ingeschakeld en verbonden zijn.
werkt dat bij u als je zoektermen a la "restaurant" ingeeft? en zijn deze restaurants dan ook nog in uw buurt?

Thijs084
Forum-lid

Thijs084 25 apr 2017 21:56

Na 4 jaar sukkelen met een Mio Cyclo 305 heb ik nu een nieuwe GPS nodig en twijfel tussen Garmin 820 en de Wahoo Elemnt Bolt. Het enige waaraan ik nog twijfel is dus de input van een route gemaakt in Strava. Dus gewoon voor de duidelijkheid: als ik een route maak in Strava (wat ik verkies vanwege het selecteren van de segmenten) en deze GPX upload naar RWG zal de Turn-by-turn navigatie perfect werken?

Nog een verdere vraag omtrent het ontbreken van het aanmaken van een nieuwe route in offline-modus.Bestaat er dan geen app waar je een offline-routebegeleiding kan aanmaken (dus waar je de kaarten hebt ingeladen) en deze dan kan doorsturen naar de GPS? Want dit is inderdaad wel vervelend als je een cyclo of zo rijdt in het buitenland en daar dan grandioos verkeerd bent gereden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 apr 2017 06:38

Roaming is vanaf deze zomer zonder extra kosten in het buitenland, dus over dat laatste zou ik me weinig zorgen maken.

m0217585
Forum-lid

m0217585 26 apr 2017 07:02

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

johan d
Forum-lid

Gebruikersavatar johan d 26 apr 2017 07:10

Thijs084 schreef:Na 4 jaar sukkelen met een Mio Cyclo 305 heb ik nu een nieuwe GPS nodig en twijfel tussen Garmin 820 en de Wahoo Elemnt Bolt. Het enige waaraan ik nog twijfel is dus de input van een route gemaakt in Strava. Dus gewoon voor de duidelijkheid: als ik een route maak in Strava (wat ik verkies vanwege het selecteren van de segmenten) en deze GPX upload naar RWG zal de Turn-by-turn navigatie perfect werken?

Nog een verdere vraag omtrent het ontbreken van het aanmaken van een nieuwe route in offline-modus.Bestaat er dan geen app waar je een offline-routebegeleiding kan aanmaken (dus waar je de kaarten hebt ingeladen) en deze dan kan doorsturen naar de GPS? Want dit is inderdaad wel vervelend als je een cyclo of zo rijdt in het buitenland en daar dan grandioos verkeerd bent gereden.
ik denk dat je darvoor een ridewithgps premium account nodig hebt voor TBT, maar ben niet 100% zeker, ik verkies lijntje volgen zonder TBT.
https://groups.google.com/forum/#!topic ... mClvTmgMuc

offline app = komoot

Twiks
Forum-lid

Gebruikersavatar Twiks 26 apr 2017 08:33

RidewithGPS heb ik een normale account zonder te betalen en kan vanaf daar gewoon routes inladen voor TBT. Werkt verrassend goed, al gaat mijn voorkeur nog altijd gewoon uit naar een kaartje (en dat kan ook met Strava).

@Johan D: Ik heb nog niet gekeken of je ook op restaurants of iets in die richting zo kan zoeken.

arnos
Forum-lid

arnos 26 apr 2017 10:05

Na jaren Garmin Edges te hebben gebruikt (705, 800, 1000 en nu de 520) lijkt dit me wel wat. De prijs en de reviews zijn goed, vooral de betere integratie met een smartphone, langere batterijduur, snellere configuratie trekken me. Eén praktisch probleem, ik heb al een jaar of 8 trainingshistorie op Garmin Connect. Die is weliswaar gesynchroniseerd met Strava, maar zeker door mijn Garmin vivoactive wil ik Garmin Connect wel blijven gebruiken. Is het mogelijk de Bolt te synchroniseren met Garmin connect? Op de Wahoo site lees ik 16-11-2016: Disable support Garmin Connect (they are no longer allowing us to upload files). Ik gebruik ook https://tapiriik.com om alles gesynchroniseerd te houden, misschien werkt dat.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Plaats reactie