Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Beginner, wat écht nodig?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 apr 2017 01:44

jasmijn86 schreef:CUT
Lijkt me niet, zonder navigatie kom ik nergens. Ik ben net vanuit de andere kant van het land naar het zuidwesten verhuisd.
Voordat je een ritje wil gaan doen spendeer je 5 minuten aan Google Maps en neem je wat plaatsnamen in je op en mogelijke routes.
Ook heel goed om voortijdige hersenverweking te voorkomen. dit is wetenschappelijk bewezen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

joeblade
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jan 2016 15:26
Locatie: Amsterdam

joeblade 27 apr 2017 10:21

Ik vond route.nl handig, de fietsroute nummers kun je op een papiertje schrijven en dan is een route eenvoudigweg de bordjes volgen. Het enige is, met het soort richtingsgevoel dat ik bijvoorbeeld heb, dat als je van je route af raakt je die niet makkelijk meer terug vind en dan kan je route zo maar eens 20 kilometer langer worden. Navigatie is echt zo gek niet om vroeg te halen, maar je kunt met een papiertje ook een heel eind komen. zeker als je benen langere ritten aankunnen en 10km omrijden geen verschil meer maakt.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 506
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 27 apr 2017 10:34

Gewoon fiets computer met navigatie op je fiets monteren. Klusje van een paar minuten.
Iedereen heeft toch zo'n apparaat op zijn fiets? Waarom een beginner niet?
Ik ben in Frankrijk al een paar keer aan de verkeerde kant van een akelige bult terecht gekomen omdat ik in het wilde weg aan het fietsen was.
In Nederland verdwalen is erg knap maar terug naar huis is een prima optie. Het eerste dat ik doe als ik de tent op heb gezet is die positie in de Mio te zetten. Kijk op de kaart, fiets 40 kilometer een kant op en kijk wel weer hoe het apparaat mij terug brengt.
Dus, wat heb je nodig? Goed zadel, goede pedalen, goede schoenen, goede broek, fiets computer met nav. En reparatiemateriaal (waarmee je wel overweg moet kunnen). Of Schwalbe Marathon banden ;-)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 apr 2017 11:03

In de jaren '70 en '80 heb ik vele tienduizenden trainingskilometers afgelegd.
Hoe in jezusnaam ben ik elke keer weer thuisgekomen zonder computerschermpje of pampiertje.
En velen hebben wel een fietscomputer, maar lang niet allemaal navigatie.
De prioriteit van pedalen met passende schoenen ligt IMO een orde hoger.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8879
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 apr 2017 11:17

@Keezx Het zou best wel eens handig zijn, als je zou kunnen accepteren dat we niet allemaal hetzelfde in elkaar zitten. Als TS zich zekerder voelt met navigatie dan doet ze dat toch?
Ik fiets altijd met navigatie, omdat ik gewoon wil weten wat ik tegen kom, en daarnaast schrijf ik ook de hoogtes van de cols nog op;. Je kunt het idioot vinden, maar ik voel me er gelukkig bij.
En hoe ik het deed toen er nog geen navigatie was? Ik schreef in Frankrijk gewoon de wegnummers op.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 apr 2017 17:44

De voortgaande debilisering der medemens , daar heb ik het over.
Hulpeloos zonder z'n schermpje in een land waar zelfs op kruisingen van zandpaden nog dorpen en steden staan aangegeven.
In het buitenland heb ik ook een GPS met kaart bij me, in NL nooit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 27 apr 2017 21:10

Haha, ik heb ooit eens een fietsmaatje gehad die het maar niks vond dat ik niet met een zak vol electronica ging fietsen. "want wat nou als er iets gebeurd en het dichtsbijzijnde huis is 40 km verderop".
Toen vroeg ik: "in Nederland? Waar is dat dan, dan ga ik er gelijk wonen."
Veni. Vidi. Fietsie.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 28 apr 2017 19:20

Keezx schreef:De voortgaande debilisering der medemens , daar heb ik het over.
Hulpeloos zonder z'n schermpje in een land waar zelfs op kruisingen van zandpaden nog dorpen en steden staan aangegeven.
In het buitenland heb ik ook een GPS met kaart bij me, in NL nooit.
Fijn voor je.

Je hoort het, Jasmijn: vooral niet gaan fietsen want volgens Keezx heb je de verkeerde prioriteiten gesteld. Foei!
Vorsprung durch Pedantik

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 apr 2017 19:28

Je werd getriggerd door het woord debilisering....goet man..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 28 apr 2017 19:30

Vorsprung durch Pedantik

bever
Forum-lid
Berichten: 2231
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 28 apr 2017 19:49

Nou Jasmijn, vooral lekker gaan fietsen en je niks aantrekken van de persoonlijke vetes die bepaalde mensen op een Forum met elkaar uitvechten :)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 28 apr 2017 20:43

Ben het ook wel met Kees eens dat schoenen belangrijker zijn. Je kan ook nog wat knooppunten opschrijven maar ieder zijn prioriteiten.
Maak joe woar

Plaats reactie