Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

opgelicht

i-mac

i-mac 16 mei 2016 21:21

Ik heb soortgelijke advertenties al meerdere malen aangemd. Maar ik krijg steeds meer antwoord dat mijn klacht onterecht is. De vorige keer was het een advertentie over FFWD wielen. Er stonden meerdere advertenties over dit soort wielen, allemaal met identiek dezelfde foto's (ergens aan een schuur). Het lag er vingerdik op, maar toch was er geen probleem. En de verkopers hadden dan nog het lef om me te contacteren of ik nog interesse had. Ik had gevraagd of het mogelijk was de wielen af te halen, aangezien deze te koop werden aangeboden in mijn thuisstad. Jammer genoeg waren ze al verhuist naar Enschede en kon dat niet meer. Ik heb toen gezegd dat ik het zaakje niet vertrouwd, maar dat werd (natuurlijk) weggelachen. Via een ander email adres ook contact opgenomen zonder te vragen om af te halen. Kreeg asap een rekeningnummer en een adres in Nederland. Dat adres leek in eerste instantie wel te kloppen. Natuurlijk moeilijk te controleren als de persoon in kwestie er nog maar net woont. Bij zoekpogingen kwam ik bij andere mensen terecht.

i-mac

i-mac 16 mei 2016 21:22

afrit13 schreef:En allemaal een mail sturen verandert daar natuurlijk niks aan. Niets meer kopen via Marktplaats, dat zou wel helpen.
Is natuurlijk geen oplossing, want hiermee straf je mensen die het wel goed menen. Als ik iets wil overnemen, ga ik er liefst zelf om.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 16 mei 2016 22:04

Melden heeft dus geen zin, alles blijft zoals het blijft en het enige zinvolle advies: zelf goed opletten.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 17 mei 2016 06:13

Melden heeft wel degelijk zin! Gaat alleen langzaam en echt prioriteit heeft het niet. Weet toevallig dat de verkoper uit sittard aardig is aangepakt en kennelijk gestopt. Voor de rest is is simpel: ophalen als je iets graag wilt, lukt dat niet dan altijd je verlies incalculeren dat is de verrassing/teleurstelling ook niet zo groot.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 17 mei 2016 07:09

sharkman113 schreef:Melden heeft wel degelijk zin! Gaat alleen langzaam en echt prioriteit heeft het niet.
En dus wordt er denk ik ook heel veel niet opgelost.
Met wat technische uitbreiding van het platform van dit soort sites is al een deel van de ellende te voorkomen. En dan doel ik op koper en verkoper reviews.

Politie kan ook best meer doen alleen ze doen het gewoon niet.
Het heeft hier echt steeds meer weg van een bananenrepubliek.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 17 mei 2016 08:02

Ik had zelf laatst interesse in een object (oud 100 gulden biljet) dat op MP werd aangeboden. Ik zag dat de verkoper uit Purmerend kwam, althans volgens het kaartje. Ik wilde het graag overnemen en daarvoor langskomen, maar het antwoord van de verkoper (alles via mail) was dat zij het alleen verstuurde; langsgaan was geen optie. Voor mij einde verhaal in dit geval.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 mei 2016 08:11

Ik hou me gewoon aan de stelregel: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook zo. Eens met NicoNB: hoe moeilijk kan het nu zijn een rating/reviewsysteem in te bouwen.

Jorisee
Forum-lid

Jorisee 10 feb 2017 18:14

Letten jullie op. Er is een oplichter acties die fietscomputers zegt te verkopen maar hij heeft er nog niet 1 opgestuurd:

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 037.0.html

En

http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 378.0.html

DDX
Forum-lid HC

DDX 10 feb 2017 18:30

Rembours voegt toch niets toe ? Er kan van alles in de doos zitten.

Bas de Vries
Forum-lid

Bas de Vries 30 apr 2017 23:56

Zelf heb ik 2x een mail gekregen van marktplaats terwijl ik 2e hands een edge 810 wilde kopen in Zeeland. Gebruiker was verwijderd ivm mogelijke frauduleuze handelingen. Ik liep zelf geen risico omdat ik alleen had aangeboden om deze op te halen (beide keren geen reactie).

Later zag ik precies dezelfde foto's van 1 advertentie maar dan in Limburg. Uiteraard gemeld aan marktplaats.

Lijkt erop dat het een trend is met dieven om producten die relatief licht zijn aan te bieden vanuit een uithoek van Nederland zodat mensen kiezen voor verzending ipv ophalen.

Jorisee
Forum-lid

Jorisee 01 mei 2017 08:14

Ik ben hier een keer ingetuind. Aangifte gedaan. Hij doet dit ook met andere fietsspullen dus pas op!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Jorisee
Forum-lid

Jorisee 01 mei 2017 08:16

Mijn tip is: Google het bankrekening nummer. Er zijn forums waar ze alle inlichtingen neerzetten dus dan kan je ze herkennen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Plaats reactie