Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen met DT Swiss 32 Spline

koos1978
Forum-lid

koos1978 03 mei 2017 20:49

Ik weet niet meer wie, maar ik heb hier wel eens iemand over gehoord op t forum en dat was positief.

Symen
Forum-lid

Symen 04 mei 2017 01:35

Zo te zien slaat die wat spaak gaatjes over in de naaf. Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn maar gebruik dan een naaf met het juist aantal gaten. Wel zo netjes denk ik dan.

Ik heb zelf de R32 spline en ben daar zeer tevreden over. Wat kan ik er nog meer overzeggen?

Mitchel
Forum-lid

Mitchel 07 jan 2018 23:24

Nu een jaar ervaring met de r32. Ik heb 6300 kilometer gefietst en gewoon door weer en wind.

Afgelopen week door harde regen gereden en de fiets nat en vies weg gezet in verband met de warme douche die ik prioriteit gaf...

Vandaag bleek dat de body vast zat en bij beter inspecteren bleek er een palletje van het 3 pawl systeem gebroken te zijn waardoor de boel in de soep liep.

Gelukkig zijn de palletjes los te koop en vrij makkelijk te vervangen mar blijkbaar hebben ze wat meer onderhoud en smering nodig.

Verder hebben de wielen geen krimp gegeven en ben ik tevreden.

Mitchel
Forum-lid

Mitchel 26 jan 2018 20:19

Bij een maatje van me die de R24 wielen heeft zijn de lagers van het achterwiel verrot. Dit na 5500 kilometer.

Ik vind het vrij snel.

Volgens mij hebben de R24 en R32 wielen dezelfde naven en dezelfde lagers, maar ik kan nergens terugvinden of dit ook echt zo is en welke lagers we dan moeten hebben om te vervangen. Dat vind ik dan meteen het enige nadeel. Mogelijk is er een forumlid wat dit wel weet en dit meteen wil vermelden :)

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 26 jan 2018 21:06

Volgens mijn zijn het deze naven. Ik zou zeggen, haal ze er uit en kijk even of ze het zijn en bestel nieuwe.

https://dycteyr72g97f.cloudfront.net/up ... pdf#page47
o'7o

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 26 jan 2018 21:22

Ik fiets vanaf juli afgelopen jaar met de DB versie van de R32. Ze zijn mee geweest in de Alpen en ben er ook de Stelvio mee op én af geweest. Ik ben uitermate tevreden over de wielen. Er blijft wel wat water in de velgen achter en de borgmoeren van de naven gaan relatief snel roesten maar dat doet niks af aan mijn goede ervaring.

Wel kan ik je als ervaringsdeskundige die ooit ruim 100+ op de weegschaal bracht aanbevelen voor wielen te gaan met meer spaken. Het kan natuurlijk goed gaan maar mijn ervaring is anders. Ik heb erg veel problemen gehad met kapotte spaken. En dat met meerdere sets wielen. Ik zou het advies volgen dat al gegeven is voor een handgespaakt setje wiel met meer spaken. Als het al duurder is dan de R32 spline krijg je er veel plezier en kwaliteit voor terug.

Plaats reactie