Hallo,
Deze week een stalen bianchi aangekocht, 't is een geweldige fiets en hij is nog in prachtstaat, enkel de shifter v d voorderrailleur is stuk.
Het is volgens mij het eerste type van shimano 105.
Kan ik deze fiets gemakkelijk ombouwen naar 9 speed of moet ik de hele groep vervangen?
Greets,
BIANCHI 8 SPEED
-
- Forum-lid
Marco
-
- Forum-lid
- Contact
Rechter shifter vervangen voor een 9 speed of zelfs 10 speed en dan de cassette vervangen en alles opnieuw afstellen kan zonder problemen. Derailleurs kunnen dat gewoon aan.
Ik weet niet of het campa of shimano is. Een Camp shifter is te repareren door jezelf. Even kijken welk onderdeel defect is en ws zo te bestellen. Bij campa weet ik niet of een 10 speed cassette op een 8 speed wiel kan. Bij shimano is dat geen enkel probleem.
Vervang ook gelijk de binnenkabels want dat zijn d ekosten niet, maar ws gezien de leeftijd met 8 speed ws geen overbodige luxe.
Ik weet niet of het campa of shimano is. Een Camp shifter is te repareren door jezelf. Even kijken welk onderdeel defect is en ws zo te bestellen. Bij campa weet ik niet of een 10 speed cassette op een 8 speed wiel kan. Bij shimano is dat geen enkel probleem.
Vervang ook gelijk de binnenkabels want dat zijn d ekosten niet, maar ws gezien de leeftijd met 8 speed ws geen overbodige luxe.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets