Retro / oudere fietsen
Stuur @chrissiewizzie eens een bericht, of @theodorocampagnolo. Die kunnen toveren met al die oude meuk.
Terecht, want "retro" zou een moderne fiets zijn waarin door klassieke elementen wordt teruggegrepen op het verleden en daar gaat het in dit topic nu juist niet om. Maar goed, dat is de taal-nazi in mij, zie ook mijn mening over het "wat heb jij voor het laatst gekocht?" topic waarin het over je meest recente aankoop gaat en niet over iets wat je nooit meer zal kopenchrissiewizzie schreef:Prachtig! En zeker retro (ik gebruik liever "klassiek")
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik heb 2 jaar terug een Empella uit de 80s met shimano 600 groep gekocht. Cassette, ketting, kabels en stuurlint en bandjes vervangen en hij liep 2 jaar als een zonnetje (stadsfiets). Nu echter een crankarm afgevroken op de schroef die nog in BB zit en geen tijd gehad om te fixen dus nieuwe stadsfiets geregeld. Wel zonde, het is een mooi fietsje. Iemand nog interesse in zoiets?
Als je onderdelen of een donorfiets zoekt; een tijdje terug had Daan van Het Rijwielabattoir in Utrecht een koppeltje van die karakteristiefe RVS rijwielen in de verkoop staanbeppie schreef:wie oh wie kan mij helpen?
Ik heb een Bridgestone submariner , en aan een kant is de trapper en canck afgebroken . Niet meer te gebruiken ook. Hoe kan ik dit repareren zonder al teveel kosten ?
-
- Forum-lid
Even de gazelle champion mondial exception (1997) een upgrade gegeven:
- 2e hands FFWD wielen
- 135 mm stuurpen
- nieuw stuurlint
- roestplekken op vorkkroon weggewerkt
- 2e hands FFWD wielen
- 135 mm stuurpen
- nieuw stuurlint
- roestplekken op vorkkroon weggewerkt
rule #5
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Gazelle brengt éénmalig een nieuwe Champion Mondial uit.
https://www.gazelle.nl/championmondial? ... mentenmail
Jammer dat ze hun goede naam op racegebied zo verkwanseld hebben
https://www.gazelle.nl/championmondial? ... mentenmail
Jammer dat ze hun goede naam op racegebied zo verkwanseld hebben
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Ik ben van de partij. Ik heb nog niet besloten welke fiets ik neem; zelfs als het pisweer is moet ik kiezen tussen een A met spatborden en een semi-race.jansen2.0 schreef:Ik ben er, wie nog meer? M'n project is dan wel klaar én heb al een nieuw project -eindelijk een 753- liggen
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ik heb me ingeschreven, komen hangt van weer af, venlo-Dieren is me te ver voor regentocht
Vieux Chnoque
Ik ben deze 53cm RIH uit Venlo aan het opbouwen voor een vriendin: even snel in elkaar gezet voor een bike fit en de zit is te lang dus het stuur (11cm reach) wordt nog vervangen door een Deda Speciale (8cm reach). Daarnaast uiteraard het balhoofd even vervangen voor Campagnolo...
fietsen doe ik net als een prof,