Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Merselo, Limburg Fietsparadijs, 6-5-2017

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 08 mei 2017 22:25

jeffrey86 schreef:Helaas deze keer niet uit kunnen rijden.
Ongeveer 30 km. voor de finish onderuit gegaan en helaas niet meer verder kunnen rijden vanwege een afgebroken derailleur. Dankzij de vrouw van Jan gelukkig wel weer naar de start gebracht, echt super fijn!
Het ging verder erg lekker, zat in een leuk groepje, heerlijk zonnetje, stukken taart en weer een mooie route!
Misschien maar de 300 proberen te rijden als herkansing en als mijn fiets dan weer rollend is.
Dan zijn we jullie nog tegengekomen, net toen de auto aan kwam rijden. Hoe heeft je fietsmaat het er vanaf gebracht? Hoorde dat ze hem voor de zekerheid nog even hebben meegenomen? Hij gaf zelf al aan blij te zijn dat hij een helm op had...

jeffrey86
Forum-lid

jeffrey86 09 mei 2017 07:05

Dat durf ik je zo niet te zeggen, ken hem verder niet zo goed. Ik heb mijn mail adres en telefoonnummer aan hem gegeven maar nog niets gehoord. Mocht iemand van hier het weten? ben zelf ook wel benieuwd, hoop dat alles goed met hem gaat.
Hij had geloof ik zelf even naar de huisartsenpost gebeld en ging daar langs ter controle en hij had wat last van zijn nek.
Het was inderdaad maar goed dat hij een helm droeg want die heeft de val niet overleefd. Stukken van het piepschuim waren afgebroken.
Hoe was jullie tocht gegaan?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 09 mei 2017 19:43

Een verslag van organisator Jan vanaf een andere plek op het wereld wijde web:

Limburg Fietsparadijs

De cijfers:

46 Inschrijvers, 5 afmelders en 1 niet gekomen, dus: 40 starters.
Tenslotte: 37 finishers, allen ruim binnen de tijd, ook de jongste, Jullian, compliment!, 3 DNF-ers, van wie 2 vanwege een ongeval en 1, die waarschijnlijk ergens in België gedacht heeft: ik ben bijna thuis, ik rijd naar huis.

Het relaas.

Om met dat ongeval te beginnen: Jeffrey viel en Frank viel over hem heen. Resultaat: 1 kapotte fiets (Jeffrey) en 1 gehavende man (Frank). Mariet heeft ze met de auto opgehaald. Het paste maar net in de Peugeot 308.

Dat was de enige smet op een voor de rest zeer geslaagd brevet.
Kun je nagaan:
We vertrokken met de wind in de rug onder een stralende zon, die ons de hele dag verwarmd heeft. Had bij de start nog ongeveer de helft een lange broek aan, na de eerste controle reed bijna iedereen in korte broek en korte mouwen.
Kortom: een heerlijke fietsdag.
Bovendien was iedereen erg tevreden over de route.
Dat de Noord-Oosten wind in de middag nog even aantrok hebben we wel geweten: ik was blij, dat ik mijn karretje bij een groep aan kon haken, waarvoor dank, heren en dame.

Jan.

Frank maakte deel uit van team Ome Loeks tijdens de laatst verreden Flèche, ik hoop dat het hem goed gaat. Ik heb hem een berichtje gestuurd.

Jan had 15 daginschrijvers afgelopen zaterdag. Dat is administratief gezien niet echt prettig. Voorinschrijven is daarom het dringende advies van zijn kant. Heb je daarbij hulp nodig, laat het weten en we leiden je door het systeem!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 mei 2017 06:33

Frank heeft botje in de linkerhand gebroken en zit daarmee gedeeltelijk in het gips. Nog even niet fietsen voor hem.

slugbait
Forum-lid

slugbait 10 mei 2017 11:45

Walter G schreef:Frank heeft botje in de linkerhand gebroken en zit daarmee gedeeltelijk in het gips. Nog even niet fietsen voor hem.
Dat is dan een flinke smak geweest (of een ongelukkige val). Komen zijn Transcontinental plannen hiermee in gevaar?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 mei 2017 12:52

Dat hoop ik niet voor hem. Het zal de voorbereiding niet bevorderen.

Plaats reactie