Gut..... ik koers al jaren met clinchers en ik denk 95% van de renners bij de verenigingen waar ik heb gereden ook. Doen we het dan toch verkeerd?lawnmower schreef:Die F4r's zijn prima om mee te koersen alleen zijn het clinchers en koersen doe je op tubes.
wedstrijdwiel
Ja denk ik wel. Ik koers namelijk ook op clinchers. Maar dat verklaart mijn bedroevende uitslagen wel.edwin01 schreef:Gut..... ik koers al jaren met clinchers en ik denk 95% van de renners bij de verenigingen waar ik heb gereden ook. Doen we het dan toch verkeerd?lawnmower schreef:Die F4r's zijn prima om mee te koersen alleen zijn het clinchers en koersen doe je op tubes.
Biking is Living!
Je geeft zowat zelf het antwoord al. Dan moet je niet met tubes gaan rijden. Binnenbandje is zo vervangen, tubes wisselen t.o.v. een draadband is dan een heel gedoe. De draadbanden zijn zo goed, dat het rijverschil minimaal is.Wieler_muppet schreef:Beste
Ik ben opzoek naar een goed wedstrijdwiel. Is om te koersen in Vlaanderen waar de wegen soms echt in slechte staat zijn dus de degelijkheid is toch wel belangrijk.
Mijn eerste vraag tube of bandjes?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
is het al vrijdagmiddag?
Is de snelheid van band / tube wisselen bij lekrijden in een wedstrijd een criterium (pun intended)? Mijns inziens totaal onbelangrijk in een wedstrijd. Je krijgt een wiel of je krijgt er geen (wedstrijd is gedaan tenzij je kan rekenen op volgwagen of mannetje met wielen, banden of tubes, maakt niet uit).fietsernl schreef: Dan moet je niet met tubes gaan rijden. Binnenbandje is zo vervangen, tubes wisselen t.o.v. een draadband is dan een heel gedoe.
Dan doet 95% van de wedstrijdrijders toch wel een hoop verkeerd.lawnmower schreef:Ècht goede wielen voor 1000 euro gaat gewoon niet lukken nieuw.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
in recente vergelijkingen hebben tubeless de laagste rolweerstand, dan clincher en dan tubes. tube wielen hebben een gewichtsvoordeel. tubeless heeft een voordeel voor lekbestendigheid (met latex erin)
inmiddels zijn ook de eerste profs gespot op tubeless
uiteindelijke keuze wordt bepaalt door de dikte van je beurs en je buik en je ambitie. dikkere beurs, hogere carbon wielen, smallere beurs, aluminium velgen. dikke buik, compenseren met licht materiaal, voor zo ver de beurs dat toelaat. ambitie: veel ambitie, doe tubeless, weinig ambitie (geen idee, waarom koers je dan?)
inmiddels zijn ook de eerste profs gespot op tubeless
uiteindelijke keuze wordt bepaalt door de dikte van je beurs en je buik en je ambitie. dikkere beurs, hogere carbon wielen, smallere beurs, aluminium velgen. dikke buik, compenseren met licht materiaal, voor zo ver de beurs dat toelaat. ambitie: veel ambitie, doe tubeless, weinig ambitie (geen idee, waarom koers je dan?)
Helemaal mee eens. Gewoon 36 spaaks achter en 32 voor. Zeker voor die Belgische wegen.Maatwielen schreef:Goedemorgen,
Als je wedstrijden fietst, zou ik gewoon lage alu velgen nemen, met goede naven en spaken (wat meer spaken als je zwaarder bent). Standaard spullen zodat vervanging relatief goedkoop is. Dan kun je met 1000 euro jaren vooruit.
Hoe hoger de velg hoe ongemakkelijker dat rijdt in een peloton.
Groeten,
Hans
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ik geloof dat je zijn punt niet helemaal snapt.
Maak joe woar
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik rij in Belgische koersen met Eurus, Hyperon en Bullet wielen. Vol door de putten en alles blijft behoorlijk recht.
Je kan echt niet veel misdoen met ofwel een set Zonda / Eurus wielen of een set van bvb. Dforce, cosmic carbone, ...
36-32spaaks is goed voor de mentale rust maar in haast alle koersen is het overkill (op die enkele koersen met heel veel putten en kasseien na).
Je kan echt niet veel misdoen met ofwel een set Zonda / Eurus wielen of een set van bvb. Dforce, cosmic carbone, ...
36-32spaaks is goed voor de mentale rust maar in haast alle koersen is het overkill (op die enkele koersen met heel veel putten en kasseien na).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®