Bryton
Ik ben in het bezit van een Bryton Rider 50.
Uitwisseling van gegevens van apparaat naar de Bryton site verliep via de Bryton Bridge 2 naar brytonsport.com.
Recentelijk is de site brytonsport.com gestopt en overgegaan in brytonactive.com.
Je moet dan een nieuw account aanmaken en als dit account hetzelfde is als vroeger dan zouden de oude gegevens overgezet worden naar de nieuwe omgeving. Hiervan op mijn scherm ook de bevestiging gehad, maar tot op heden is er (nog) niets te vinden op de nieuwe site.
Heeft iemand al ervaring met deze nieuwe site en is de overzetting van oud naar nieuw dan ook gelukt?
Tweede probleem is dat mijn oude laptop het heeft begeven. Nieuwe laptop gekocht en wil nu de software Bryton Bridge 2 downloaden om nieuwe gegeven op de nieuwe site te zetten.
Echter de downloadlink naar deze software loopt in 404 - page not found.
Heeft iemand hier al mee te maken gehad en hoe opgelost?
Uitwisseling van gegevens van apparaat naar de Bryton site verliep via de Bryton Bridge 2 naar brytonsport.com.
Recentelijk is de site brytonsport.com gestopt en overgegaan in brytonactive.com.
Je moet dan een nieuw account aanmaken en als dit account hetzelfde is als vroeger dan zouden de oude gegevens overgezet worden naar de nieuwe omgeving. Hiervan op mijn scherm ook de bevestiging gehad, maar tot op heden is er (nog) niets te vinden op de nieuwe site.
Heeft iemand al ervaring met deze nieuwe site en is de overzetting van oud naar nieuw dan ook gelukt?
Tweede probleem is dat mijn oude laptop het heeft begeven. Nieuwe laptop gekocht en wil nu de software Bryton Bridge 2 downloaden om nieuwe gegeven op de nieuwe site te zetten.
Echter de downloadlink naar deze software loopt in 404 - page not found.
Heeft iemand hier al mee te maken gehad en hoe opgelost?
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.
-
- Forum-lid
Ja nieuwe site heeft mijn data van de oude site overgenomen.
Je moet dan wel hetzelfde email adres gebruiken en bij mij duurde het volgens mij iets van 1 maand voordat de data was overgezet.
Kan de software nog gewoon downloaden via deze site.
http://www.brytonsport.com/help/start
Je moet dan wel hetzelfde email adres gebruiken en bij mij duurde het volgens mij iets van 1 maand voordat de data was overgezet.
Kan de software nog gewoon downloaden via deze site.
http://www.brytonsport.com/help/start
Canyon Aeroad CF SLX 8, Canyon Ultimate CF SLX Ultegra R8050, Cube LTD SL 29 Deore XT
Bij mij slechts enkele dagen.
Maar het meest beroerde vind ik dat de oude website niet meer te benaderen is om nog een paar routes te downloaden.
De nieuwe website heeft die mogelijkheid niet en ziet er erg matig uit voor wat betreft functionaliteit.
Dat wordt afscheid nemen van de Bryton Rider en gaan voor een nieuw GPS toestel.
Einde oefening dus...en ik vermoed ook van Bryton...!
Maar het meest beroerde vind ik dat de oude website niet meer te benaderen is om nog een paar routes te downloaden.
De nieuwe website heeft die mogelijkheid niet en ziet er erg matig uit voor wat betreft functionaliteit.
Dat wordt afscheid nemen van de Bryton Rider en gaan voor een nieuw GPS toestel.
Einde oefening dus...en ik vermoed ook van Bryton...!
...
- alliance_0
- Forum-lid
Mijn Rider 60 werkt nog prima en vind ik een uiterst prettig apparaat, echter doordat de 50 en 60 niet meer ondersteund worden in de (slechte) app en op de (slechte) nieuwe website en qua software, ben ik met Bryton gestopt. Ik denk ook dat ze het met de huidige producten niet gaan halen en dat het niet lang duurt eer er niemand meer van Bryton hoort. Jammer want ik was fan vanaf het moment dat de apparaten in Nederland verkrijgbaar waren.
-
- Forum-lid
Mijn 310 is super hoor. Niet duur en werkt altijd goed.
Maak joe woar
- alliance_0
- Forum-lid
De 310 behoort tot de nieuwe serie apparaten die wel ondersteunt worden en waar updates en verdere ontwikkeling (?) op worden toegepast. Ondanks dat het waarschijnlijk een best bruikbaar (simpel) apparaat is, is het ten opzichte van de Rider 50 en 60 wel een paar stappen terug. Vreemd is dat Bryton in eerste instantie de strijd aan leek te willen gaan met de producten uit het topsegment (Garmin e.d.) maar hebben ze er blijkbaar toch voor gekozen om in het budget segment verder te gaan. Bryton had verder door moeten gaan met de ontwikkeling/verbetering van de 60 en een eventuele opvolger. Dan hadden ze een veel grotere kans gehad op de markt. Nu gaat het ze waarschijnlijk niet lukken en is het voor de huidige gebruikers wachten op het moment dat er geen enkele ontwikkeling is voor de huidige apparaten.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 10 mei 2017 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Maar de 310 is helemaal niet het top model met navigatie en alles. Die zijn er nu ook nog wel.
Maak joe woar
- alliance_0
- Forum-lid
Dat zei ik dus ook. Zelf vind ik de 530 ook nog een behoorlijk stap terug ten opzichte van mijn Rider 60. Laat ik het zo zeggen dat ik mijn 60 niet zou willen omruilen voor een 530. Wel zou ik bijvoorbeeld voor een 70 (als die er zou zijn gekomen en die ik eigenlijk ook verwachtte) zijn gegaan, omdat ik zoals eerder gezegd een fan was van Bryton. Ik had ze dan ook het voordeel van de twijfel gegeven omtrent de al jaren heel belabberde webapplicatie en telefoonapp.
En zoals gezegd er is voor de oude producten geen ondersteuning meer en ondanks de beloftes van Bryton, is het mij ook niet gelukt om mijn oude account over te zetten op die vreselijk amaturistische nieuwe webstie, omdat de boel daar gewoon niet werkt. Vandaar mijn overstap naar de Wahoo Elemnt, een veelbelovend product waar volop ontwikkeling aan is.
En zoals gezegd er is voor de oude producten geen ondersteuning meer en ondanks de beloftes van Bryton, is het mij ook niet gelukt om mijn oude account over te zetten op die vreselijk amaturistische nieuwe webstie, omdat de boel daar gewoon niet werkt. Vandaar mijn overstap naar de Wahoo Elemnt, een veelbelovend product waar volop ontwikkeling aan is.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 11 mei 2017 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Herkenbaar. Ik heb alle ritten handmatig overgezet, per 10 ritten (meer kan niet per upload), vanuit mijn eigen files op de laptop. De nieuwe website is heel matig, zo kan ik bv mijn naam, gewicht, geboortedatum niet steeds niet aanpassen. Bryton reageert op geen enkele mail. De connectie met Strava werkt prima. Ik heb een Rider 50, dat apparaatje is uitstekend. Maar de ondersteuning via website en updates is beroerd. Volgende wordt waarschijnlijk een Garmin......
Voor mij ook allemaal heel herkenbaar. Had na de teloorgang van de NL importeur er al een hard hoofd in of het weer goed zou komen. Helaas. Toen maar de plannen om een Rider60 te kopen in de ijskast geparkeerd. Blij gedaan te hebben. Want wat ze nu tevoorschijn getoverd hebben met dat andere platform is gewoon junck.
Ga net als alliance_0 voor de Wahoo Elemnt waarvan ik nu een test apparaat in bruikleen heb van de FM.
Paar keer mee gereden en ben helemaal om. Eenmaal de instellingen allemaal goed staan is het gaan met die banaan. Je hoeft niet in de krochten van het systeem (Edge) te zoeken om weer eens setting te veranderen of weer terug te zetten. Updaten een fluitje van een cent. Een must have.
Hoop niet dat de FM mee leest want dan is er van prijsonderhandeling geen sprake meer !
Ga net als alliance_0 voor de Wahoo Elemnt waarvan ik nu een test apparaat in bruikleen heb van de FM.
Paar keer mee gereden en ben helemaal om. Eenmaal de instellingen allemaal goed staan is het gaan met die banaan. Je hoeft niet in de krochten van het systeem (Edge) te zoeken om weer eens setting te veranderen of weer terug te zetten. Updaten een fluitje van een cent. Een must have.
Hoop niet dat de FM mee leest want dan is er van prijsonderhandeling geen sprake meer !
...
@joridebont:
Dit werkt nu inderdaad wel. Toen ik dat probeerde kreeg ik page not found, ook bij de help onderaan de pagina met downloads gaf hetzelfde.
Waar wordt de oude data dan neergezet? In kalender-overzicht?
@Enricos
Raar, ik kan mijn profiel gewoon aanpassen: naam, gewicht etc.
Inderdaad heb ik ook (nog) geen antwoord gehad op mijn mail.
Inderdaad werkt de Bryton 50 heel goed voor mij. In het begin ook goede support van rivo-sport en aanpassing/uitbouw van de bryton site. Kwam toen ook enthousiast over.
Ik hoop dat de geschiedenis zich niet herhaald: Wahoo nu volop in ontwikkeling maar straks….?
Bovendien vind ik het jammer dat (veel) instellingen via de app op de telefoon verlopen.
Garmin is geen optie, veel te traag en als je een route langer dan 50km wil uitzetten van b.v. Utrecht naar Eindhoven loopt deze gewoon vast. Dat doet de Bryton snel. Bij Wahoo moet dat via de app op de telefoon voor zover ik dat heb begrepen. Mio heeft een te beperkte accuduur.
Dus ja wat nu…..
Ik dank een ieder voor de support!!
Dit werkt nu inderdaad wel. Toen ik dat probeerde kreeg ik page not found, ook bij de help onderaan de pagina met downloads gaf hetzelfde.
Waar wordt de oude data dan neergezet? In kalender-overzicht?
@Enricos
Raar, ik kan mijn profiel gewoon aanpassen: naam, gewicht etc.
Inderdaad heb ik ook (nog) geen antwoord gehad op mijn mail.
Inderdaad werkt de Bryton 50 heel goed voor mij. In het begin ook goede support van rivo-sport en aanpassing/uitbouw van de bryton site. Kwam toen ook enthousiast over.
Ik hoop dat de geschiedenis zich niet herhaald: Wahoo nu volop in ontwikkeling maar straks….?
Bovendien vind ik het jammer dat (veel) instellingen via de app op de telefoon verlopen.
Garmin is geen optie, veel te traag en als je een route langer dan 50km wil uitzetten van b.v. Utrecht naar Eindhoven loopt deze gewoon vast. Dat doet de Bryton snel. Bij Wahoo moet dat via de app op de telefoon voor zover ik dat heb begrepen. Mio heeft een te beperkte accuduur.
Dus ja wat nu…..
Ik dank een ieder voor de support!!
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.