Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
Vandaag geleerd op de fiets: een haas kan zowat anderhalve meter hoog springen. Dat is ongeveer de hoogte van je hoofd op de racefiets. #stomkeun
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
Alweer een paar maanden geleden een kleine slang langs de kant van de weg tussen Oranjewoud en Katlijk (Friesland). Ik vermoed een ringslangetje, vond t alleen raar dat ie zo stil bleef liggen toen ik dichterbij ging kijken. Het dier was overigens niet dood.
Vorige week op de piste cyclable tussen de velden bij Chambery lag een dikke slang van 1.5 meter. Ik dacht eerst dat er een stok lag en wilde eroverheen spingen. In dit geval toch maar achterlangs gereden, daar was nog 20cm plaats. Geen enkel idee wat voor slang het was. Ze liggen hier in de bergen wel vaker te zonnen....
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
Zaterdag tussen Landsmeer en Purmerend bijna continu 'aangevallen' door kieviten en tureluurs. Prachtig hoe die beesies hun nesten aan het verdedigen zijn. In een struik-rijk gebied vlogen er even een stuk of twintig putters voor me uit. In de sloten nu voloop jonge eendjes en meerkoetjes. De meeste bijzondere eendensoorten zijn nu wel weg, al zie ik nog wel veel krakeenden.
En op de weg terug kwam een haas me tegemoet. Die maakte rechtsomkeert toen ik op een meter of 50 afstand kwam en rende een een seconde of tien voor me uit. Ik heb hem geklokt op 33 km/u, toen schoot hij de berm in en sprong een sloot over. Mooie momenten
En op de weg terug kwam een haas me tegemoet. Die maakte rechtsomkeert toen ik op een meter of 50 afstand kwam en rende een een seconde of tien voor me uit. Ik heb hem geklokt op 33 km/u, toen schoot hij de berm in en sprong een sloot over. Mooie momenten
-
- Forum-lid
2 weken geleden aan de golf van Barvaux een op hol geslagen paard op de weg. Was rap van mijne fiets om mij te gaan verstoppen
- Emielepiel
- Forum-lid
- Contact
Vorig jaar tijdens een ochtendritje richting het werk kreeg ik gezelschap