Ben van plan om een set FFWD F6r aan te schaffen voor mijn nieuwe fiets.
Velgen zijn 58 mm, eigenlijk voor mijn gevoel net iets te hoog i.v.m. wind
Wat zijn jullie ervaringen mbt wind en 58 mm hoge velgen? Is eht verschil met 50 mm groot?
Grtz
ik
Fast forward F6R
-
- Forum-lid HC
50 en 58 mm maakt weinig uit, als je i.v.m. wind iets anders wil kan je beter kijken naar een velg tussen de 30 en de 40 mm.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
het verschil met 50 mm is niet heel groot.. De wielen zijn niet al te licht, dat is beter voor de windgevoeligheid..
maar ten opzichte van lage velgen zijn ze natuurlijk wel windgevoelig..
Als je veel door de polder rijdt, heb je er wellicht meer last van dan plezier.. maar hoge velgen staan (doorgaans) wel veel mooier in een fiets.
maar ten opzichte van lage velgen zijn ze natuurlijk wel windgevoelig..
Als je veel door de polder rijdt, heb je er wellicht meer last van dan plezier.. maar hoge velgen staan (doorgaans) wel veel mooier in een fiets.
-
- Forum-lid
Rijd zelf regelmatig met 80mm velgen. Bij windkracht 4 of hoger steek ik een setje Eurus
maar anders niet zo´n probleem met wind vind ik.
maar anders niet zo´n probleem met wind vind ik.
Canyon Ultimate SLX
Ik rijd nu een jaar met de F6Rs. Ik kan er alleen maar positiefs over melden. Ik train meestal met Ksyrium Elite-velgen, omdat die wat minder stijf zijn en daarom wat comfortabeler rijden.
Deze velgen willen alleen maar vooruit, ik merk duidelijk snelheidsverschil met mijn Ksyrium Elite (slechte vergelijking natuurlijk). Overigens bleek er na een jaar een fabrieksfout te zitten in mijn voorvelg. Heb ik van FFWD keurig een nieuwe voor gekregen.
Wat betreft wind; zoals met alle hoge velgen is dat voornamelijk wennen, je wordt wat sneller 'gepakt' door zijwind, maar na wat kilometers reageer je daar natuurlijker op. Ik heb het dan ook over windkracht 4-5. Alleen op de Mont Ventoux zou ik ze niet meenemen als het hard waait... Maarja, dan is het sowieso geen pretje om daar te fietsen.
Kortom; ik kan ze van harte aanbevelen. Snelle velgen, goed rijdgedrag en uitstekende service (toch wel fijn, mag ook wel voor de prijs).
Deze velgen willen alleen maar vooruit, ik merk duidelijk snelheidsverschil met mijn Ksyrium Elite (slechte vergelijking natuurlijk). Overigens bleek er na een jaar een fabrieksfout te zitten in mijn voorvelg. Heb ik van FFWD keurig een nieuwe voor gekregen.
Wat betreft wind; zoals met alle hoge velgen is dat voornamelijk wennen, je wordt wat sneller 'gepakt' door zijwind, maar na wat kilometers reageer je daar natuurlijker op. Ik heb het dan ook over windkracht 4-5. Alleen op de Mont Ventoux zou ik ze niet meenemen als het hard waait... Maarja, dan is het sowieso geen pretje om daar te fietsen.
Kortom; ik kan ze van harte aanbevelen. Snelle velgen, goed rijdgedrag en uitstekende service (toch wel fijn, mag ook wel voor de prijs).
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd."
http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img689.imageshack.us/img689/6228/img2526e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;