Achterderailleur raakt kooi op het binnenblad?
Hallo medefietsers,
Ik zit met in mijn ogen nogal een raar probleem (geen techneut ). Als ik namelijk van het buitenblad naar het binnenblad schakel begint de achterderailleur te bokken/haperen, en trekt soms helemaal omhoog alsof die ergens aan vast zit.
Op het buitenblad heb ik hier helemaal geen last van.
Hieronder een foto hoe de ketting tegen de kooi staat op het binnenblad.
Overigens staat de ketting op het buitenblad niet veel anders, ook zeer dicht op de kooi.
De ketting is volgens de kettingtester nog niet aan z'n 75% grens, en de cassette lijkt mij ook nog prima?
Zijn er mensen die zo 1,2,3 weten waar dit aan ligt? Ik heb nog wel een nieuwe ketting, maar wou graag eerst vragen aan jullie of dit überhaupt het probleem kan zijn.
De fiets is overigens nooit gevallen, dus de derailleur kan niet verbogen zijn neem ik aan?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik zit met in mijn ogen nogal een raar probleem (geen techneut ). Als ik namelijk van het buitenblad naar het binnenblad schakel begint de achterderailleur te bokken/haperen, en trekt soms helemaal omhoog alsof die ergens aan vast zit.
Op het buitenblad heb ik hier helemaal geen last van.
Hieronder een foto hoe de ketting tegen de kooi staat op het binnenblad.
Overigens staat de ketting op het buitenblad niet veel anders, ook zeer dicht op de kooi.
De ketting is volgens de kettingtester nog niet aan z'n 75% grens, en de cassette lijkt mij ook nog prima?
Zijn er mensen die zo 1,2,3 weten waar dit aan ligt? Ik heb nog wel een nieuwe ketting, maar wou graag eerst vragen aan jullie of dit überhaupt het probleem kan zijn.
De fiets is overigens nooit gevallen, dus de derailleur kan niet verbogen zijn neem ik aan?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wel apart eigenlijk. Heb er nooit iets aan veranderd/bijgestelld sinds ik de fiets heb, maar ineens dat die zo begon te haperen.
Is dat zelf makkelijk af te stellen (voor een leek), of is het aan te raden om dat door een fietsenmaker te laten doen?
Is dat zelf makkelijk af te stellen (voor een leek), of is het aan te raden om dat door een fietsenmaker te laten doen?
Ik vraag me af of dat geen vertekend beeld is omdat de foto onder een hoek is genomen en niet recht van achter. Ik zou eens beginnen met de achter en voorderailleur helemaal goed af te stellen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou sowieso eerst de pat richten. Je kunt afstellen tot je een ons weegt; als de boel uit het lood staat blijft het klooien in de marge. Schakelproblemen? Derailleur eraf en richten. Dan pas de rest.Rob71 schreef:Ik zou eens beginnen met de achter en voorderailleur helemaal goed af te stellen.
Vorsprung durch Pedantik
Eens, maar niet als je aangeeft geen techneut te zijn. Vaak genoeg gezien dat mensen gingen buigen terwijl er niks aan de hand was en uiteindelijk echt met n zootje er van maakten omdat ze niet echt wisten wat ze deden. Vind je niet?
Bedankt voor al het meedenken.
Het rare is dat die op het buitenblad gewoon soepel naar alle versnellingen springt.
De fiets is nooit vervoerd, dus het enige wat ik zou kunnen bedenken dat er iets tegenaan is getikt terwijl die op de standaard stond.
Als ik via google uitkom bij patrichten, moet dit met een speciaal apparaatje?
Dat heb ik niet, dus denk dat de fietsenmaker mijn enige hoop is haha..
Zal zoiets in de papieren gaan lopen, of moet dat voor een fietsenmaker zo gepiept zijn?
Het rare is dat die op het buitenblad gewoon soepel naar alle versnellingen springt.
De fiets is nooit vervoerd, dus het enige wat ik zou kunnen bedenken dat er iets tegenaan is getikt terwijl die op de standaard stond.
Als ik via google uitkom bij patrichten, moet dit met een speciaal apparaatje?
Dat heb ik niet, dus denk dat de fietsenmaker mijn enige hoop is haha..
Zal zoiets in de papieren gaan lopen, of moet dat voor een fietsenmaker zo gepiept zijn?
Mag maximaal 10 euro kosten IMHO.
Ik zou het liever zelf doen. Een patrichter kost 30 euro's, dus dat heb je er al snel uit.
Ik zou het liever zelf doen. Een patrichter kost 30 euro's, dus dat heb je er al snel uit.