Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT GPS

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 04 mei 2017 22:43

Misschien heeft iemand hier een oplossing voor? ik heb nu een week of drie de Bolt en dat ding is super.
Enigste wat ik zou willen is geen geluid meer bij de turn by turn aanwijzingen. als ik het op de Bolt op stil zet, verdwijnen ook de aanwijzingen. ik wil enkel de piepjes uit, maar de aanwijzingen behouden.

In de app staat alles uit bij led en geluid, iemand een idee???

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 05 mei 2017 14:34

Bikerdt schreef:Misschien heeft iemand hier een oplossing voor? ik heb nu een week of drie de Bolt en dat ding is super.
Enigste wat ik zou willen is geen geluid meer bij de turn by turn aanwijzingen. als ik het op de Bolt op stil zet, verdwijnen ook de aanwijzingen. ik wil enkel de piepjes uit, maar de aanwijzingen behouden.

In de app staat alles uit bij led en geluid, iemand een idee???
ja, dit heb ik ook ervaren bij de Elemnt Bolt. Kan handiger (als een van de weinige punten overigens....)

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 mei 2017 17:26

Als je de TbT uitzet en navigeert op beeld komen er geen geluidjes. Als je van route bent knipperen de hrizontale ledje rood. Ben je weer terug op koers dan geeft hij dat aan met groene ledjes.
Das leuk maar nodig heb je dat helemaal niet want de route is zo duidelijk in beeld dat je "ziende blind" moet zijn om een afslag te missen.
Dit is het eerste GPS no-nonsense apparaat dat ik sinds de laatste jaren in gebruik heb.
Eenmaal de instellingen goed staan is het gaan met die banaan.
Voor de Garmin adepten het volgende: je kunt gewoon de routes in BaseCamp blijven maken. Bij voorkeur met de OFM-map, dan zit je niet te klooien dat je over niet gewenste wegen o.i.d. gestuurd wordt. Hetgeen bij RideWithGPS wel het geval is. Vervolgens exporteren en daarna importeren in RideWithGPS. Deze met de App ophalen en klaar ben je. Nog nooit zo eenvoudig een route op het toestel geplopt.
My 2cts.
...

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 mei 2017 18:44

Ik heb laatst een racefietsroute gemaakt in RWG en kwam er tot mijn verbazing achter dat diverse malen over schelpenpaden en onverhard gestuurd werd. Een bekend gegeven zo bleek bij gebruikers van RWG.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5265
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 mei 2017 19:02

En toch zijn dat soort paadjes juist leuk op de racefiets :)

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 06 mei 2017 20:04

Oppbogga schreef:[…] nodig heb je dat helemaal niet want de route is zo duidelijk in beeld dat je "ziende blind" moet zijn om een afslag te missen.
Vooropgesteld dat je constant met je neus op je GPS geplakt zit, natuurlijk…
Vorsprung durch Pedantik

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 06 mei 2017 22:33

Ondertussen in contact met Wahoo Fitness Support, ze zijn aan het uitzoeken waarom ook de aanwijzingen verdwijnen als je het geluid uitzet. (geweldige support) Dat je blind moet zijn om die lijn niet te volgen is duidelijk, maar soms een waarschuwing (zonder geluid) is makkelijk. en via RWGPS, kan je zelf die tekst veranderen, is handig als waarschuwing bij hellingen en dergelijke. Rijden met piepjes en buzzers, vind ik storend.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 07 mei 2017 15:26

Dat zou een mooie aanvulling zijn.
Die waarschuwing krijg je wel doordat de led's aan de bovenkant in het rood gaan knipperen (ook zonder geluid aan).
Weer op de route worden die led's groen.
Wat ik wel een uitstekende oplossing vindt bij de Elemnt is dat deze bij "off route" niet een boodschap in beeld brengt die je halve kaart bedekt waardoor je de route lijn ook al niet meer ziet en deze pas weer vrijgeeft als je alweer op de juiste route zit (o.a. bij de Bryton Rider 50).
...

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 08 mei 2017 11:01

Ik ben een tevreden gebruiker van de Bryton rider 50 maar kaartupdates worden niet meer ondersteund. Daarom op zoek naar een alternatief. Daarom wat vraagjes over de Wahoo elemnt:
1) Als je een route nafietst en de route kruist zichzelf wordt je dan wel meteen de goede kant opgestuurd?
2) Kan je ook de route nafietsen zonder de gsm bij je te hebben, m.a.w. staat de route met een offline kaart ter beschikking op het apparaat zelf? Of wordt de route “online” gecopieerd vanaf de telefoon naar de Wahoo tijdens het nafietsen?
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3557
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 08 mei 2017 11:31

Ja en ja
Afbeelding

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1328
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 15 mei 2017 12:51

Heeft iemand van jullie dit ook al opgemerkt?
Als ik na een rit de data bekijk in de Wahoo Companion App op iPhone dan zie ik dat de "Max Ritme" een veel te hoge score aan geeft. In dit geval nl. 185 omdraaiingen?
Ben wel goed :lol: maar dit ligt toch iets buiten mijn kunnen.
Zie dit overigens bij alle tot nu toe gereden ritten.
...

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 15 mei 2017 21:10

Oppbogga schreef: 15 mei 2017 12:51 Heeft iemand van jullie dit ook al opgemerkt?
Als ik na een rit de data bekijk in de Wahoo Companion App op iPhone dan zie ik dat de "Max Ritme" een veel te hoge score aan geeft. In dit geval nl. 185 omdraaiingen?
Ben wel goed :lol: maar dit ligt toch iets buiten mijn kunnen.
Zie dit overigens bij alle tot nu toe gereden ritten.


Bij mij inderdaad ook zo, geen idee hoe het komt. Was me eerder ook nog niet opgevallen.

Plaats reactie