shelleke81 schreef:Volgens mij is dit nou typisch een voorbeeld van een topic wat een eigen leven aan het leiden gaat... Begon met de vraagstelling over een complete groep, en we eindigen met de vraagstelling welke remmen het beste werken.... De oplossing: zo min mogelijk remmen, dan ga je des te sneller
Maar even serieus en on topic: ik denk dat een tiagra groep prima kan voldoen wanneer je niet meer gewend bent. Ik rijd zelf met een 105 groep, en ik merk dat ik het leuk vind om stukje bij beetje mijn fiets te verbeteren, te tunen zeg maar. Ander zadeltje, andere zadelpen, ander wielsetje etc. Uiteindelijk zal de groep er ook aan moeten geloven denk ik en daar eindigen de mogelijkheden voor de tiagra groep.... Is voor mij het belangrijkste argument.
+1, de vraagstelling van TS ging over twee keer per week 50 km, er is geen berg voorgekomen in zijn vraag Voor dit doel is Tiagra natuurlijk gewoon een prima groep. En ja, natuurlijk zijn duurdere groepen beter, maar of het dus ook nodig is is vraag 2 en bovendien heel persoonlijk.