Giro 2017
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Prachtige prestatie van Tom Dumoulin.
Beide Limburgse deelnemers in de eerste 20 van zowel de rituitslag van vandaag als in la Classifica Generale.
Beide Limburgse deelnemers in de eerste 20 van zowel de rituitslag van vandaag als in la Classifica Generale.
Na de slechte tijdrit van TD in Romandië komt dit voor mij als een complete verrassing. Erg knap dat hij zo goed presteert gezien zijn gewichtsverlies.
Hoeft gewichtsverlies ook steeds een verlies van tijdritcapaciteiten tot gevolg te te hebben? Ik denk als je verantwoord gewicht verliest door aangepaste voeding te gebruiken en je niet uit te hongeren dat je je spiermassa kan behouden. In elk geval Merckxiaans die prestatie van Dumoulin.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Bergop draait het allemaal om watts per kg. Die Quintana weegt 35 kg en vliegt daarom naar boven.fiedoo schreef: ↑16 mei 2017 21:39 Hoeft gewichtsverlies ook steeds een verlies van tijdritcapaciteiten tot gevolg te te hebben? Ik denk als je verantwoord gewicht verliest door aangepaste voeding te gebruiken en je niet uit te hongeren dat je je spiermassa kan behouden. In elk geval Merckxiaans die prestatie van Dumoulin.
Tijdrijders moeten het vooral van hun absolute vermogen en houding hebben en speelt gewicht veel minder een rol. Over het algemeen betekend meer vermogen ook meer spiermassa (Cancallara bijvoorbeeld). Spiermassa is zwaar.
Over het algemeen mag je er vanuit gaan dat alle renners een vetpercentage van zo'n 4-7% hebben en dat daar niet zoveel winst te behalen valt. Gewichtsverlies staat dus soort van gelijk aan minder spiermassa en daarmee minder vermogen.
Als ronderenner moet je bergop het verschil kunnen maken (of beperken) en "verantwoord gewicht verliezen" zonder watts in te leveren is er dus niet echt bij.
Allemaal aannames dus, maar heel veel speelruimte is er niet op het topniveau.
zal wel met zijn fiets mee gewogen zijn
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Was in de Tirreno en hij had dit jaar nog helemaal niet op een tijdritfiets gezeten...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het verschil tussen kilometers maken op een tijdritfiets of niet zou voor een erkend tijdritrijder veel minder mogen uitmaken dan het gat dat hij in de Tirreno liet vallen. Dus voor mij was het ook wel een verrassing. Lijkt mij meer gaan om een drie dubbele dood te willen sterven vs een beetje doodgaan.
Laten we dan maar hopen dat hij niet te diep is gegaan voor de etappe van vandaag. Normaal kon hij in een TT alles geven en de dag erna bijvoorbeeld rustiger aan doen, nu wordt het gelijk weer volle bak knallen.Maruss schreef: ↑17 mei 2017 07:58 Het verschil tussen kilometers maken op een tijdritfiets of niet zou voor een erkend tijdritrijder veel minder mogen uitmaken dan het gat dat hij in de Tirreno liet vallen. Dus voor mij was het ook wel een verrassing. Lijkt mij meer gaan om een drie dubbele dood te willen sterven vs een beetje doodgaan.