Carbon clinchers uit China vragen
Hebben die een interne breedte van 18? En mag ik jou vragen hoe breed de 28mm bandjes vallen?
En belangrijker, op hoeveel bar rij je ze momenteel en hoe voelt dat aan qua comfort, stuurgedrag in bochten etc?
Ik rij momenteel een 38mm vergelijkbaar setje op 25mm, maar heb ook nog 28mm liggen.
Bedankt alvast
En belangrijker, op hoeveel bar rij je ze momenteel en hoe voelt dat aan qua comfort, stuurgedrag in bochten etc?
Ik rij momenteel een 38mm vergelijkbaar setje op 25mm, maar heb ook nog 28mm liggen.
Bedankt alvast
Heren en dames. Heb de knoop doorgehakt! 50mm 25breed r13 besteld bij helin en daarvoor 295 euro betaald (via app). Deze hadden ietsjes meer korting dan normaal en onder de 300 vond ik het toch echt proberen waard De 23breed wielset kostte ong een tientje minder of so dus was de keuze snel gemaakt. Achteraf beetje vel gediscusieerd met mn vrouw 'of ik het nou echt wel moet hebben of echt wel nodig heb'. Maar ja, had al besteld dus kon niets omdraaien Om het te compenseren wilt ze nu ook verwent worden met een gouden diamantenring (krijgt ze misschien als ze lief blijft).. :p Hoop nu dat ze zonder problemen thuis komen en vervolgens max 37euro extra hoef te betalen. Kan niet wachten! Zal vol trots een foto plaatsen wanneer mn TCR ready is
Super Erg goede Beslissing even jezelf kietelen
Zonde van de tijd!! Je verdient toch geld wie zegt dat je dat niet aan jezelf mag besteden
Niet doen ! Zonde van het geld
Ben erg benieuwd
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Bospaadje schreef: ↑18 mei 2017 14:33 Hebben die een interne breedte van 18? En mag ik jou vragen hoe breed de 28mm bandjes vallen?
En belangrijker, op hoeveel bar rij je ze momenteel en hoe voelt dat aan qua comfort, stuurgedrag in bochten etc?
Ik rij momenteel een 38mm vergelijkbaar setje op 25mm, maar heb ook nog 28mm liggen.
Bedankt alvast
Interne breedte weet ik niet zo, moet ik eerst de boel weer demonteren. Maar banden zijn bijna 31mm breed bij 6,1 bar! Ik vind het heerlijk rijden en fiets er met veel vertrouwen op. Moet wel zeggen dat ik mountainbiker ben dus dit stuurt al snel beter op het asfalt, daarbij is dit geen racer maar een crosser. Reden van aanschaf van de fiets is duurtraining en reden van de 28mm banden is comfort, ik ben er blij mee en zolang ik 100+km ritten nog met ruim 30km/u rond kan rijden doe ik het er graag mee.
Ik rij nu 2 jaar op een paar wielen van Helin Liu. Naar alle tevredenheid!
Sinds een poosje hoor ik wat rare geluiden uit mijn achternaaf en deze heb ik uit elkaar gehad. Er zitten rare slijtsporen op de body en de vertanding in de naaf lijkt ook iets gesleten. Hoe dit komt heb ik geen enkel idee van.
Helaas kan ik zelf geen wielen bouwen en zal het te kostbaar zijn om een nieuwe naaf te laten plaatsen (eigenlijk moet het voorwiel dan ook opnieuw gespaakt worden om geen verschil te krijgen in de spaken).
Ik ga dus uit kijken naar een nieuw setje, maar wil tegelijk een kleine upgrade doen. Natuurlijk zonder ineens heel veel meer uit te geven.
Ik heb nu:
38 mm clincher
23 mm breed
Novatec a271sb/f372sb naven
Ik wil gewoon weer naar 38 mm, maar misschien dat ik nu ook beter kan overstappen op 25 mm (rij op 25 mm banden). Daarnaast zou ik kunnen kiezen voor andere naven en zie dan de Novatec a291sb/f482sb of Powerway R13.
Iemand nog ideeen waar ik nog naar kan kijken en wat ik mee kan nemen in mijn keuze?
Sinds een poosje hoor ik wat rare geluiden uit mijn achternaaf en deze heb ik uit elkaar gehad. Er zitten rare slijtsporen op de body en de vertanding in de naaf lijkt ook iets gesleten. Hoe dit komt heb ik geen enkel idee van.
Helaas kan ik zelf geen wielen bouwen en zal het te kostbaar zijn om een nieuwe naaf te laten plaatsen (eigenlijk moet het voorwiel dan ook opnieuw gespaakt worden om geen verschil te krijgen in de spaken).
Ik ga dus uit kijken naar een nieuw setje, maar wil tegelijk een kleine upgrade doen. Natuurlijk zonder ineens heel veel meer uit te geven.
Ik heb nu:
38 mm clincher
23 mm breed
Novatec a271sb/f372sb naven
Ik wil gewoon weer naar 38 mm, maar misschien dat ik nu ook beter kan overstappen op 25 mm (rij op 25 mm banden). Daarnaast zou ik kunnen kiezen voor andere naven en zie dan de Novatec a291sb/f482sb of Powerway R13.
Iemand nog ideeen waar ik nog naar kan kijken en wat ik mee kan nemen in mijn keuze?
Wat bedoel je met slijtsporen op de body en wat met slijtage van de de vertanding in de naaf. Misschien kan je wat foto's plaatsen om een duidelijker beeld te geven. Verder is het niet de tijd - 2 jaar - dat een naaf slijt maar meer het aantal kilometers dat er mee wordt gereden maar ook het soort wegdek waarover wordt gereden. De weersgesteldheden kunnen ook van invloed zijn maar is m.i. niet bepalend.
Het verschil tussen de Novatec naven en/of Powerway R13 is de vorm en samenstelling van de naafbody en niet de industrielagers die zijn m.i. allemaal het zelfde. Btw. deze industrielagers zijn makkelijk te vervangen.
Het verschil tussen 23 mm velg en 25 mm velg is m.i. niet merkbaar, maar het moet nog wel kunnen passen.
Het verschil tussen de Novatec naven en/of Powerway R13 is de vorm en samenstelling van de naafbody en niet de industrielagers die zijn m.i. allemaal het zelfde. Btw. deze industrielagers zijn makkelijk te vervangen.
Het verschil tussen 23 mm velg en 25 mm velg is m.i. niet merkbaar, maar het moet nog wel kunnen passen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Even wat verduidelijking.
In de body zit een bus. Deze bus heeft aan de buitenzijde sporen met alsof deze bewerkt is net schuurpapier. De binnenzijde van de body heeft dit ook, in mindere mate.
De body heeft tussen de palletjes rechte streepjes alsof de vertanding daar tegenaan is gekomen.
De vertanding lijkt iets gesleten, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Op dit moment helaas geen foto's.
De wielen zijn voor 99% in droog weer gebruikt en hebben er zo'n 7000 km op zitten.
Heel gek en heb geen idee waar het vandaan komt. Het lijkt net of er iets in het gezeten.
In de body zit een bus. Deze bus heeft aan de buitenzijde sporen met alsof deze bewerkt is net schuurpapier. De binnenzijde van de body heeft dit ook, in mindere mate.
De body heeft tussen de palletjes rechte streepjes alsof de vertanding daar tegenaan is gekomen.
De vertanding lijkt iets gesleten, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Op dit moment helaas geen foto's.
De wielen zijn voor 99% in droog weer gebruikt en hebben er zo'n 7000 km op zitten.
Heel gek en heb geen idee waar het vandaan komt. Het lijkt net of er iets in het gezeten.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16468
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
7000 km in droog weer, daar mogen je naven/wielen niet van kapot gaan.
Laat ze eens nazien door iemand met kennis van zaken, kan je enkele euro's kosten maar dan ben je zeker en kan je er weer jaren tegen.
Laat ze eens nazien door iemand met kennis van zaken, kan je enkele euro's kosten maar dan ben je zeker en kan je er weer jaren tegen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zie geen heil meer in de goedkope reparatie dus net maar een nieuwe set besteld.
Het is geworden:
38 mm U vorm
UD mat
25 mm
Novatec A291SB/F482SB
Mac CN424 spaken
http://s.aliexpress.com/2EZb26Fr
Ongeveer 200 gram lichter dan mijn huidige set en toch goed te betalen.
Het is geworden:
38 mm U vorm
UD mat
25 mm
Novatec A291SB/F482SB
Mac CN424 spaken
http://s.aliexpress.com/2EZb26Fr
Ongeveer 200 gram lichter dan mijn huidige set en toch goed te betalen.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Nieuwe body bestellen via Aliexpress. Kost je de kop ook niet. Voor €25,- heb je al een nieuwe.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.