Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2017

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2017 10:13

sjoerdth schreef: 21 mei 2017 09:16

Vandaag kan ook best tricky zijn. Gezien Toms voorsprong zal de tegenstand hem op elk moment moeten testen.
De laatste echte klim is 350HM, met daarna een lange daal en puistje op het einde. Sowiso hoop ik op een klassieke vluchtgroep etappe (weg met die boni's :mrgreen: ) en vraag mij af of TD op iedereen moet reageren. Volgens mij moet hij keuzes maken en alleen Q in de gaten houden.
Moet raar lopen als hij vandaag veel tijd zou verliezen. Eerder seconden denk ik.
Denk trouwens dat wereldwijd er veel mensen liever TD zien winnen dan Q (maar daar koop je niks voor 8-) )
Less is bore

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 21 mei 2017 10:20

Gastheerg schreef: 20 mei 2017 18:23 Als iemand tegen belastingontduiking is moet je dat ook tegen Belgische ontduikers zijn. Zo niet snap je niet hoe Europa werkt. Gewoon typisch voorbeeld van een zwaar minderwwardigheidscomplex.

Ik ben verre van een chauvinistische kijker maar hier moet iedere neutrale kijker tich blij van worden.
Ja man. TdM sprintte naar boven zoals in je eigen kinderfantasie toen je op je eerste fietsje zogenaamd iedereen er wel even af zou rijden als een echte wielrenner...zo wilde je het. In de voetsporen van Pantani, poe heee!
Als je dat ziende aan belastingonduiking :( :o :shock: gaat zitten denken heb je ernstig zompige krochten in je breinwerk.:)

Ik hoop dat TdM standhoudt en aub aub aub aub niet ergens ten val komt; de Nederlandse vloek.

daniel1975 schreef: 20 mei 2017 20:58 Dat is natuurlijk bullshit, want er zitten ook heel veel gewone mensen in die belastingschijf en daar valt niet veel creatief te boekhouden.
Je mag mijn bijna non-existente belastingschijf wel hoor, maar dan mag je ook proberen rond te komen van mijn inkomen. :twisted:
Veni. Vidi. Fietsie.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 21 mei 2017 10:40

Vergeefse moeite TumTumTum, de mensen die het betreft, vinden dat ze er hard voor moeten werken, en dat ze het zelf bereikt/verdiend hebben (terwijl ik van mening ben dat er ook een hele grote portie geluk bij komt kijken).

Ik vraag me wel af of ze ooit nadenken wat ze daarmee vinden van de mensen die met een laag inkomen moeten rondkomen.

On topic: Tom Dumoulin straalt gewoon aan alle kanten uit dat hij een kampioen is. De klasse druipt er vanaf. Normaal gezien moet hij deze Giro naar zich toe trekken.
Zijn tegenstanders zullen na gisteren ook wat minder zin hebben in een drieste aanval.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2017 11:00

robbebopper schreef: 21 mei 2017 10:40 Vergeefse moeite TumTumTum, de mensen die het betreft, vinden dat ze er hard voor moeten werken, en dat ze het zelf bereikt/verdiend hebben (terwijl ik van mening ben dat er ook een hele grote portie geluk bij komt kijken).

Ik vraag me wel af of ze ooit nadenken wat ze daarmee vinden van de mensen die met een laag inkomen moeten rondkomen.

l.
Geluk? Absoluut. Als je VWO capaciteiten hebt heb je gewoon een enorme voorsprong op iemand die maximaal MAVO kan doen.
En dat ik meer moet betalen heb ik ALLE begrip voor. Maar niet voor de percentages die je nu af moet dragen. Als ik er voor kies om wat harder dan mijn directe collegas (die op zelfde niveau zitten) te werken, promotie krijg en dus hogere loonschaal, dan mag ik toch wel iets meer overhouden van die verhoging?
Ik vind het niet terecht dat je iedereen dan maar indirect afserveert als egoist met je eerste zin.
Less is bore

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 21 mei 2017 11:02

Het wordt nog wel spannend. Quintana moet 4 minuten goedmaken om een beetje safe te zitten voor de laatste tijdrit. En door dat Movistar zo sterk is gaan ze vast wat proberen zoals in de laatste week van de Tour. Maar om daar zoveel te verliezen lijkt me sterk. Helemaal omdat Dumoulin een redelijke ploeg heeft en dan kan samenwerken met FDJ en Bahrein.
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 21 mei 2017 11:13

daniel1975 schreef: 21 mei 2017 11:00
En dat ik meer moet betalen heb ik ALLE begrip voor. Maar niet voor de percentages die je nu af moet dragen. Als ik er voor kies om wat harder dan mijn directe collegas (die op zelfde niveau zitten) te werken, promotie krijg en dus hogere loonschaal, dan mag ik toch wel iets meer overhouden van die verhoging?
Ik vind het niet terecht dat je iedereen dan maar indirect afserveert als egoist met je eerste zin.
Wat is de relevantie van een percentage?
IMO nul, louter sentiment
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 21 mei 2017 11:55

@Daniel. Jij kunt dus er voor kiezen dus om harder te werken en daardoor meer te ontvangen. Als TTT harder gaat werken, blijft haar inkomen nog steeds gelijk.
Het kan voor jou wel bar weinig uitmaken wat je netto overhoudt als je 200 euro meer gaat verdienen. Als TTT, en anderen, dat netto bedrag er per maand bij zou krijgen zou hun financiële plaatje er al een heel stuk leuker uit zien. Ja, als je meer salaris krijgt, dan moet je in Nederland, en wel heel veel anderen landen, meer bijdragen aan het onderhoud van de staat.
Maar het ging hier over de Giro, dus wielrenners. En ook bij de wielrenners is het zo, als ze ergens anders kunnen gaan wonen, of doen alsof ze er wonen, en ze hoeven daardoor minder belasting te betalen, dan zullen ze dat niet laten. Het zijn soms net gewone mensen.

Karl66
Forum-lid

Karl66 21 mei 2017 11:58

Kunnen we het alsjeblieft gewoon over de koers hebben. Waarom zouden we onze huistrol zijn zin geven en het over belasting en belastingontwijking hebben?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 21 mei 2017 11:59

Keezx schreef: 21 mei 2017 11:13
daniel1975 schreef: 21 mei 2017 11:00
Wat is de relevantie van een percentage?
IMO nul, louter sentiment
Precies louter sentiment. Mijn inkomen viel voor mijn prépensioenperiode ook lang in de hoogste belastingschijf. Heb me dar nooit druk om gemaakt of als onrechtvaardig ervaren want het maakt dat je altijd nog zoveel over houdt dat , mits je geen heel groot gat in je hand hebt, redelijk zorgeloos kunt rond komen.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 21 mei 2017 12:06

dolk schreef: 20 mei 2017 23:02 TD woont al een tijdje net over de grens in België. Ook een fijner belastingklimaat...?
Nee , het gunstigere belastingsysteem in België t.o.v. NL is allang achterhaald. TD is vorig jaar van Maastricht verhuisd naar Kanne (nog geen 10km verderop) maar dat is ook nog gewoon Limburg.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 21 mei 2017 12:16

daniel1975 schreef: 21 mei 2017 10:13 Denk trouwens dat wereldwijd er veel mensen liever TD zien winnen dan Q (maar daar koop je niks voor 8-) )
Daar koop je wel iets (een beetje) voor. Want die grotere sympathie als die er werkelijk is maakt wel dat een eventuele eindwinst van TD commercieel voor de organisatie een rol gaat spelen en er waarschijnlijk gemakkelijker ook sympathie voor TD gaat ontstaan in het peloton. En het dus gemakkelijker wordt om indien nodig extra hulp te kopen. Want in het profpeloton is het echt wel niets voor niets.
Ook kan het in TD voordeel uitpakken dat, hoewel de slotweek erg zwaar is , de "kruiptempo" beklimmingen zoals de Zoncolan , Mortirolo , Passo Giau en de oostkant van de Passo Fedaia niet in het parkoers zitten.

bever
Forum-lid

bever 21 mei 2017 12:53

Quarantanove schreef: 21 mei 2017 12:16 , Passo Giau
Jezus, zit die er ook weer in ? Da's echt een kl*teberg...

Plaats reactie