Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2017

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 22 mei 2017 15:50

Heren (en eventuele dames),

Kunnen we aub on topic blijven? :evil: :evil: We bespreken hier de Giro 2017. Eventuele dopingdiscussie graag in het daarvoor bedoelde topic, ook te vinden onder het kopje "wielrennen". Laat staan discussie over inkomensveschillen en belastingzaken in Nederland. (weet ik zo snel geen topic voor, maar start er dan één in "Fietscafé" :D )

ON TOPIC !:

Ik hoop echt dat TD het haalt maar ik durf er nog niet echt op te vertrouwen. Quintana is één ding, maar Nibali is erg sluw en zou in de laatste dagen als iedereen echt opgerookt is nog wel eens een verrassingsaanval kunnen plaatsen. Als TD dan alleen zit (wat zeer waarschijnlijk is) moet ik nog zien wat er gebeurt.

Vorig jaar had ik de Girowinst van Kruijswijk ook al bijna geteld maar we weten hoe dat afliep.

Milaan is nog ver !!!

PS: Over de sportiviteit van Quintana kunnen we het beter niet hebben, is iedereen vergeten wat er gebeurde in de Giro van 2014?! Hij negeert de geneutraliseerde afdaling van de Stelvio en komt met 3 a 4 min voorsprong op de rest over de streep.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 22 mei 2017 15:54

Kruijswijk was natuurlijk de ultieme pechvogel (of moet ik zeggen ijskonijn) dat kan altijd nog gebeuren maar verslagen op waarde ben je dan niet. TD (Technisch Directeur) gaat het nog heel moeilijk krijgen inderdaad.
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mei 2017 16:03

Maar het zou wel wat zijn als hij het redt. Zeker als hij Quintana en Nibali naast zich op het podium krijgt...
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2017 16:11

Ernie C. schreef: 22 mei 2017 16:03 Maar het zou wel wat zijn als hij het redt. Zeker als hij Quintana en Nibali naast zich op het podium krijgt...
En laten we eerlijk zijn (al hoop ik op het hoogte plekje natuurlijk): als je ongeacht in welke volgorde met die 2 op een podium staat is het super.
Al gun ik met name Q toch wel zijn offday :twisted:
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 22 mei 2017 16:16

'k dacht al dat er tegenover TD omdat het een nederlander is geen verdachtmakingen gingen komen, maar dus toch. Dat terzijde: Jan Jansen, Anquetil, Eddy Merckx, Bernard Hinault, Fignon, Indurain, Armstrong (maar laat die best terzijde), Wiggins, Froome zijn of waren allemaal meestertijdrijders en reden goed bergop. Zullen er dopinggebruikers onder die namen itten? Vermoedelijk zo goed als allemaal maar dat deed de rest ook.
Dus kun je en goed tijdrijden en goed kunnen klimmen als je gewicht niet overdreven zwaar is. Tom Dumoulin weegt begot 68 kg nu (1 kg minder dan tijdens de vuelta 2 jaar terug) voor een toch wel respectabele lengte.
Je moet gewoon gedurende soms 1 uur een hoog wattage (/kg) kunnen leveren. Zie naar de meeste veldrijders, rijden allemaal goed bergop en kunnen ook een goede tijdrit rijden.
Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur maar moeten nu echt bij iedere goede prestatie van een renner er altijd vraagtekens bij geplaatst worden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 22 mei 2017 16:22

ericpeters schreef: 22 mei 2017 15:34
Keezx schreef: 22 mei 2017 15:16 Zijn snelle progressie 2010-2012 is wat schimmig inderdaad.
Vind ik helemaal niet, in 2010 was hij net iets serieuzer gaan fietsen, is met 15 jaar voor het eerst op de fiets gestapt terwijl hij op het Gymnasium zat, werd in 2009 uitgeloot voor studie medicijnen en vond toen dat hij maar wat serieuzer moest gaan fietsen. Hij kwam pas in 2011 bij het Rabo opleidingsteam en direct daarna naar Skil (heette het toen nog geloof ik) Ik heb eens gelezen dat een wielrenner ongeacht talent 6 jaar nodig heeft om te rijpen tot top prestaties. Nou dat past dan precies.
De schimmige progressie ging over Froome en niet TD. Froome fietste jaren anoniem in het peloton rond, kreeg contract bij Sky, zat op de wip om eruit te vliegen en vloog ineens elke berg op. TD heef juist een natuurlijke prestatie curve gehad wat hem voor mij geloofwaardelijk maakt.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 22 mei 2017 17:27

Excuze moi, ik had gemist dat het ineens over Froome ging.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Tom maar 1kg lichter is dan bij de Vuelta 2 jaar terug, hij ziet er veel lichter uit. Ik schat Froome ook tijdens de tour altijd veel lichter dan de officiële mededelingen ons doen geloven en heb het idee dat het liegen over gewicht een verborgen onderdeel van het tactisch steekspel is geworden.

Als je de wet van Archimedes op deze mannen loslaat om het gewicht te berekenen dan zijn ze zo 40kg lichter dan bijvoorbeeld Sagan :)
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 22 mei 2017 17:47

vandaag in de krant 68 kg; volgens wikipedia: 86 cm en 69 kg op ..... dat is dus zowat een levend geraamte terwijl er hier mensen over te zwaar zijn zitten lullen.
'k heb dat ooit zelf gewogen 69 kg voor 186 cm en geloof me, je kunt de ribben tellen ( ik heb dan nog altijd in verhouding redelijk forse been- en armspieren gehad).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mei 2017 19:16

fiedoo schreef: 22 mei 2017 17:47 vandaag in de krant 68 kg; volgens wikipedia: 86 cm en 69 kg op ..... dat is dus zowat een levend geraamte terwijl er hier mensen over te zwaar zijn zitten lullen.
'k heb dat ooit zelf gewogen 69 kg voor 186 cm en geloof me, je kunt de ribben tellen ( ik heb dan nog altijd in verhouding redelijk forse been- en armspieren gehad).
Toen ik 32 was in 185cm bij 68kilo. Ik vloog de Ventoux op maar m'n vriendin die ik toen had vond me maar een "hok met botten"
xylofoon spelen was ook zo'n grap :(

..............meeste van die gasten zien er in hun zwembroek ook niet uit.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 22 mei 2017 20:31

Gastheerg schreef: 22 mei 2017 19:16
fiedoo schreef: 22 mei 2017 17:47 vandaag in de krant 68 kg; volgens wikipedia: 86 cm en 69 kg op ..... dat is dus zowat een levend geraamte terwijl er hier mensen over te zwaar zijn zitten lullen.
Toen ik 32 was in 185cm bij 68kilo. Ik vloog de Ventoux op maar m'n vriendin die ik toen had vond me maar een "hok met botten"
xylofoon spelen was ook zo'n grap :(

..............meeste van die gasten zien er in hun zwembroek ook niet uit.
Maar in hun wieleroutfit dan weer fantastisch! Of... uuuh ;) Laten we zegen dat dat roze truitje een hoop goed maakt.

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 22 mei 2017 21:52

Lees net op twitter dat Zakarin 1.89 bij 63kilo! Als ik hem op de fiets zie geloof ik het ook nog wel, graatmager.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 22 mei 2017 21:58

Inderdaad, dat ie zo slecht kan dalen en bijna net zo'n lelijke klimstijl heeft als Froome dikt zijn karikatuur alleen nog maar aan. Bij TD ziet er tenminste wel een beetje gristelijk uit allemaal, sowieso vind ik dat ie wel de juiste stijl en uitstraling heeft om de Giro te winnen. Ik neem aan dat ze dat ook meenemen in de einduitslag ;)

Plaats reactie