Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

heijkants
Forum-lid

Gebruikersavatar heijkants 28 apr 2017 22:00

FietsBie schreef:
heijkants schreef:beste forumleden,

nu heb ik mijn edge 1000 al paar x terug gestuurd naar de fabrieks instellingen maar niks werkt.

de taal staat ingesteld op Nederlands maar toch is alles in het engels.
en als ik tijdens het fietsen de kortste route terug naar huis wil nemen geeft die een willekeurige plaats aan?

kan iemand mij hierbij helpen.

alvast bedankt.
Staat de thuis locatie goed ingesteld? Dan is de volgende vraag of je huige locatie is aangepast naar de locatie waar je nu bent. Zo niet, wordt een route berekend vanaf de laatste keer dat je de huidige locatie hebt bepaald. Dat is een niet zo logisch iets.
Thx,nu staat de thuis locatie wel goed,geen idee waarom het eerst niet lukte.

Nu nog kijken hoe ik de taal ook echt im het Nederlands krijg.
Staat ingesteld op Nederlands,maar krijg toch Engels.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 28 apr 2017 23:35

fgrs schreef:Is er iemand met zo een hidemybel icm met de edge1000?
Eventueel een foto?
Een fietsvriend van mij heeft deze op zijn winterfiets.
Je hoort de bel redelijk goed, het is geen koeiebel maar toch niet stiller dan een andere kleine bel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 01 mei 2017 16:38

havana schreef:....Waarom is een compleet raadsel. Een track zonder aanwijzingen kent vele voordelen en slechts heel weinig nadelen.
Waar ik soms tegen aanloop tijdens het rijden van een track is het probleem bij een gekruist punt. Dus een locatie waar je track 2x langskomt. Het is voor mij dan onduidelijk welke kant ik dan op moet.
Iemand hier een tip voor?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 01 mei 2017 16:53

neen, geinig als het ook nog een tunnel is of zo (Nijmegen), ik ben dan ook de draad volkomen kwijt. maar heb ook tussen mijn 5e en 8e levensjaar in een maisdoolhof vast gezeten (zelfs in de winter kon ik de uitweg niet vinden).
Afbeelding

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 01 mei 2017 17:14

Zowel zaterdag als zondag viel Edge tijdens rijden spontaan uit. Na opnieuw opstarten kon ik rit(tracking) gewoon vervolgen. Na beëindiging rit, werd eea ook gewoon geüpload (files niet corrupt oid). Je ziet wel dat een (klein) stukje van de rit ontbreekt (rechte lijn).
Iemand anders iets vergelijkbaars meegemaakt?

alien
Forum-lid

alien 01 mei 2017 17:58

vincent75 schreef:Waar ik soms tegen aanloop tijdens het rijden van een track is het probleem bij een gekruist punt. Dus een locatie waar je track 2x langskomt. Het is voor mij dan onduidelijk welke kant ik dan op moet.
Iemand hier een tip voor?
Track in tweeën knippen.
Vorsprung durch Pedantik

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 11 mei 2017 07:26

Weten jullie toevallig of er ook een pauze knop op staat?
Ik weet dat de Edge automatisch op pauze komt als je er geen beweging meer is. Maar hoe gaat dit in werking als je bijvoorbeeld na een paar uur weer de rit wil vervolgen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mei 2017 07:30

Rechter knopje indrukken = training op pauze. Zo lang je niet op "end ride" klikt, kun je m gewoon weer vervolgen door nogmaals op dat knopje te drukken. Je kunt zelfs de Edge uitzetten tussendoor.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 11 mei 2017 07:33

havana schreef:Rechter knopje indrukken = training op pauze. Zo lang je niet op "end ride" klikt, kun je m gewoon weer vervolgen door nogmaals op dat knopje te drukken. Je kunt zelfs de Edge uitzetten tussendoor.

Bedankt
Albert Einstein

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 11 mei 2017 08:44

Gaat de 1000 dan wel verder in elk scherm met route aanwijzingen? Tenminste als je een route rijd natuurlijk.
Want daar gaat het met de 820 mis. Route wordt dan alleen nog maar in het scherm met kaart getoond, inclusief aanwijzingen, maar niet meer in de overige data velden.

Overigens werkt dit pauzeren met elk Garmin device die ik ken, zolang je niet op 'einde training sla' op druk gaat hij de volgende keer verder waar je gebleven was.

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 11 mei 2017 09:22

scottwilko schreef:Gaat de 1000 dan wel verder in elk scherm met route aanwijzingen? Tenminste als je een route rijd natuurlijk.
Ja.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 24 mei 2017 08:39

Sinds een paar weken heeft mijn Edge kuren om een route te uploaden naar Strava. Heb in Strava al de Garming ontkoppeld en gekoppeld. De ene keer gaat het automatisch en de andere keer moet ik het handmatig uploaden en na een aantal pogingen lukt het dan uiteindelijke. Afgelopen weekend moest ik de rit via een kabeltje uploaden.

Komt dit euvel toevallig door de laatste update?
Albert Einstein

Plaats reactie