Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 26 mei 2017 22:41

Vanmorgen even na 8 uur vertrokken voor een rondje richting Wieringen. Super weertje en vanmorgen was de wind ook nog niet zo sterk aanwezig. Wel had ik wat meer NO wind verwacht/gehoopt ipv O/ZO; nu had ik op de terugweg niet echt mee.
https://www.strava.com/activities/1006270998
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

JoostG
Forum-lid

JoostG 26 mei 2017 23:13

klimman schreef: 26 mei 2017 21:16
Dude schreef: 26 mei 2017 08:10 Gisteren de Klimclassic gereden met superweer. De organisatie had wel een drinkpost tussen bevoorrading 1 en 2 mogen inlassen. Halverwege reden veel mensen waaronder ik op een droogje. Mede daardoor in de kramp gereden. Na de Redoute ging het weer beter.

Verder weer een hoop wannabe profs gezien. Met zulke mensen erbij is GeenStijl niet nodig om een slecht imago te krijgen.
+1 Veel deelnemers gezien die niet weten hoe je een rotonde moet nemen, door rood rijden en denken dat de weg alleen van hen is.
Het viel mij op dat er veel lekke banden waren ondanks het mooi weer.
De steile afdaling op de heenweg en de steile klimerug op de terug tussen de huizen aka Cote de Xhavée had voor mij gehoeven, zeker niet als afdaling.
Grappige is dat ik een totaal andere ervaring heb. Tijdens het welverdiende biertje bij de finish hadden we het er juist over dat we geen gekkigheid hadden gezien en dat iedereen bij verkeerslichten netjes wachtte.

Tja en dat steile weggetje. In de afdaling hoor ik mijzelf nog tegen iemand zeggen "lekker dat we deze niet hoeven op te rijden" en bam, na 150km krijgen we hem alsnog voor de kiezen. Eigenlijk liep hij ondanks de '23' wel goed.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 27 mei 2017 01:02

Orlok schreef: 26 mei 2017 10:20 Gisteren, een prachtige dag met veel zon en weinig wind (2Bf) uit het noorden. Aanlokkelijk om vanuit Almere een groot rondje rondom het Markermeer van 140 km te rijden.

Waarom rij jij vanaf Durgerdam tot Hoorn niet helemaal langs de dijken ? ;)
Slecht wegdek ?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 mei 2017 10:40

Wiliertoerist schreef: 27 mei 2017 01:02
Orlok schreef: 26 mei 2017 10:20 Gisteren, een prachtige dag met veel zon en weinig wind (2Bf) uit het noorden. Aanlokkelijk om vanuit Almere een groot rondje rondom het Markermeer van 140 km te rijden.

Waarom rij jij vanaf Durgerdam tot Hoorn niet helemaal langs de dijken ? ;)
Slecht wegdek ?
In de eerste plaats idd slecht wegdek vooral door de dorpen en in de tweede plaats gaat mij dat niet snel genoeg. Het is wel een stuk mooier fietsen zo langs de kustlijn. Alleen op zon- en feestdagen en dan nog met mooi weer veel recreanten op de soms (te) smalle fietspaden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

kevin32
Forum-lid

kevin32 27 mei 2017 13:42

vandaag bijna 110 km gefiest vroeg vetrokken om 9 uur voor de warmte laaste uur had toch best warm het was toen al ruim 30 plus graden

heijkants
Forum-lid

Gebruikersavatar heijkants 27 mei 2017 15:50

Vandaag maar eens een rustig rondje langs het water gereden.
Even bijtanken aan de pomp en weer verder.

https://www.strava.com/activities/10079 ... 1495889196

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 mei 2017 20:12

Vandaag met het warme weer onder de volle zon en straffe zuidoostenwind vanuit Almere maar een rondje rond het Gooimeer, door 't-Gooi en via Hilversum, Baarn en Eemnes weer terug. Goed voor 76 km.

https://www.strava.com/activities/1007844878

https://www.relive.cc/view/1007844878
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 27 mei 2017 21:49

Gisteren al weer. Mijn langste solorit tot nu toe, ruim 168km. Ben roodverbrand van de zon, maar erg voldaan.
Van Enschede richting Weerselo, Vasse, daar de Hooidijk gepakt en dan Duitsland in. Via Getelo, Itterbeck in Hardenberg gekomen. Vandaar via Gramsbergen naar Coevorden en Schoonebeek. (Tussen deze twee plaatsen ligt een prachtig fietspad, jammer dat het zo'n eind van huis is. Van Schoonebeek Duitsland weer in richting Uelsen en vervolgens weer naar Vasse via Ootmarsum, Denekamp, Losser en weer thuis.
Het was mirakels mooi! Als ze in de hemel aan wielrennen doen dan ziet het er zo uit.

Jac
Forum-lid

Jac 27 mei 2017 22:38

Vandaag de Erbens vechtdaltour gereden een erg mooie en perfect georganiseerde tocht , met om de 40 km pauze plaatsen om de bidons bij te vullen wat wel nodig was met dit weer .
Eerste 50km solo gereden en de rest van de tocht samen gereden met 2 jongens uit Assen, perfect mee samen gewerkt . Totaal 173km met 29.6 gemiddeld . Top dag gehad
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 28 mei 2017 09:39

Gisteren de 40ste aflevering van Zwijndrecht-Zwijndrecht gefietst. De temperatuur schoot 's morgens al op richting de 28-29 graden dus dat beloofde een epische rit te worden. En dat werd ook, eerst werden we in Zwijndrecht "weg geschoten" door de loco burgemeester (hele peloton over het terras bij het stadhuis, straten verstopt...daarna in twee etappe's richting België. De overname door de motards van de Antwerpse politie is altijd spectaculair, En dan als een heus peloton over de grote weg onder politiebegeleiding dwars door Antwerpen en de tunnel. Ik begreep dat ze die voortijds al dichtgooien om hem te luchten. Dat doen ze dan toch maar daar in Antwerpen, uren lang die tunnel dicht vanwege een fietstochtje.
Het was inmiddels al 31 graden en het zou alleen nog maar warmer worder. Een valpartijtje doordat iemand in een gleuf fietste, verder geen noemenswaardige incidenten, behalve dat ik geen tijd om in Zwijndrecht België even een snel een geocache tussendoor te doen.:) Vorige keren was dat nog wel gelukt maar nu lagen ze te ver weg.
Tja dat was afzien.;) En het werd warmer en warmer...tijdens de laatste stop in Nispen werden de smartphones snel te voorschijn gehaald om de verrichtingen tijdens de Giro te bekijken...volgens mij was het bij ons warmer!
Het laatste stuk vind ik altijd het zwaartse; de meeste mensen beginnen dan toch wel moe te worden, sommige lichaamsdelen beginnen te protesteren tegen het lange op de fiets zitten en dat stuk bij de Moerdijk kan ik uittekenen. Toen begon het uit het niets ineens heel hard te waaien; een hele harde koude wind. Dat was op zich lekker alleen precies tegen! Hoe verzin je het....kon je na heel die rit nog even tegen windkracht 5 in beuken.
In Zwijndrecht wachtte ons een eresaluut van de brandweer die het hele wagenpark naar buiten hadden gereden en met zwaailichten en sirene's stonden te wachten. De bluswagen spoot een mooie straal precies over het fietspad zodat we allemaal een verkoelende duik konden nemen, Echt heel bijzonder. Maar gesloopt was ik inmiddels wel. Een gedenkwaardige dag! En mijn langste afstand van dit jaar...alles bij elkaar heb ik 220 km afgelegd. Ik ga het geen DDXje noemen, want DDX doet dat solo.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 28 mei 2017 15:28

Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

DDX
Forum-lid HC

DDX 28 mei 2017 18:33

Afgelopen week even lekker wezen fietsen in Zuid Frankrijk.
Internet op de camping was 3 keer niets en voor roaming was ik nog net iets te vroeg ;)
Dag van aankomst flinke wind (denk no6/7) begon even te balen dat ik alleen hoge wielset had meegenomen. (maar we hadden in auto ook niet echt plek voor extra set)
Dag 2 flink minder wind dus maar direct de Mont Ventoux route (via bedoin omhoog) gefietst die ik thuis klaar had gezet.
Had mezelf voorgenomen power zo rond de 280w te houden, maar op de een of andere manier lukte dat niet.
Ik hou het op warmte, want harstlag zat gewoon 1,5u lang rond de 170. (en 251w)
Dagen erna leuke rondjes in de buurt gemaakt en allemaal leuke klimmetjes meegenomen.
Erg mooie omgeving in de Vaucluse.
Alleen jammer dat de echt hoge toppen in de omgeving geen leuke bergweggetjes hadden, maar onverhard wandelpaadjes waren.
Ik was er met m'n ouders en m'n vader heeft ook lekker gefietst.
Dag 6 wilde hij de Mont Ventoux ook wel 'proberen' dus samen met hem in de auto naar Bedoin en 2km samen gefietst ;)
Hij heeft het gehaald en ik heb die dag de 3 beklimmingen gedaan.
Dit keer wat beter gewend aan de warmte. (hele week 30+) en ondanks 'vermoeide' benen harder vanuit Bedoin omhoog gereden. 1u20 met 272w en 160 hartslag. (en vanaf Chalet Reynard 5 minuten langzamer dan eerste poging door iets meer wind)
De weg vanuit Malaucene hadden ze deels van nieuw asfalt voorzien, gelukkig was merendeel van grind inmiddels al weggereden maar er hing nog lekkere asfaltgeur.

Totaal 922 km gefietst met 16000 hm in 7 dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie