Giro 2017
@daniel1975:
53 seconden op Quintana moet makkelijk te doen zijn voor Dumoulin zeker gezien het feit dat het parcours morgen alleen maar licht omlaag gaat, veel rechte stukken bevat:
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor wat betreft Nibali. Pinot is een onzekere pion zeker gezien zijngeweldige rit van vandaag maar ik denk toch niet dat Pinot die 10 seconden voorsprong kan houden.
53 seconden op Quintana moet makkelijk te doen zijn voor Dumoulin zeker gezien het feit dat het parcours morgen alleen maar licht omlaag gaat, veel rechte stukken bevat:
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor wat betreft Nibali. Pinot is een onzekere pion zeker gezien zijngeweldige rit van vandaag maar ik denk toch niet dat Pinot die 10 seconden voorsprong kan houden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Het parcours van de tijdrit ziet er goed uit voor Tom. Een beetje naar beneden, dus op hoge snelheid. Wie het beste op de fiets zit gaat het hardst en dat is Tom. Dit wordt toch heel lastig voor lichtgewicht Quintana.
O ja? Waarom 'vloog' hij dan niet mee met Zakarin toen die demarreerde?daniel1975 schreef: ↑27 mei 2017 17:34 En zoals altijd: Nibali vliegt na de laatste rustdag. Ik wil het niet denken, maar het is wel altijd heel typisch.
Je wil het kennelijk wèl denken - want te zien was het in elk geval niet...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Dus DAT is het geheim van hard fietsen.....christiaan_01 schreef: ↑27 mei 2017 18:20 Wie het beste op de fiets zit gaat het hardst en dat is Tom.
Mijn prognose voor de einduitslag:
1-T. Dumoulin
2-V. Nibali op 27 seconden
3-N. Quintana op 33 seconden
4-T. Pinot op 36 seconden
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vliegen is misschien niet de juiste term, maar de Nibali van de laatste dagen is duidelijk beter in vorm dan in het begin van de Giro.
Maar goed, iedereen gaat zo te zien vol vertrouwen de laatste dag in. Hoop zo dat jullie gelijk hebben. Maar het beste is er echt af bij Tom, hoop dat ie nog 1x kan knallen. En anders de Giro verloren door een sanitaire stop, alleen dat al levert nog jaren anekdotes op op tv.
Maar goed, iedereen gaat zo te zien vol vertrouwen de laatste dag in. Hoop zo dat jullie gelijk hebben. Maar het beste is er echt af bij Tom, hoop dat ie nog 1x kan knallen. En anders de Giro verloren door een sanitaire stop, alleen dat al levert nog jaren anekdotes op op tv.
Less is bore
Nibali vliegen? Ik vond noch nibali noch quintana echt goed. Anders had <dumoulin vandaag en gisteren minuten aan zijn been.
Wat de tijdrit van morgen betreft: altijd gevaarlijk om te pronostikeren, zo een tijdrit aan het einde van een ronde.De frisheid van de renner speelt een grote rol en die heeft Dumoulin toch niet echt meer. Ook Nibali en Quintana zijn echter niet super meer. Pinot wordt misschien toch nog de grootste tegenstander temeer daar hij toch na Dumoulin mag starten.
Het was toch te zien in deze ronde dat Dumoulin zelf en zijn ploegmaats maar vooral de begeleiding nog ervaring missen in het winnen van een grote ronde en nog te veel fouten maken. Ook de tegenslag met het verliezen van zijn belangrijkste ploegmaat heeft gespeeld natuurlijk.
Wat de tijdrit van morgen betreft: altijd gevaarlijk om te pronostikeren, zo een tijdrit aan het einde van een ronde.De frisheid van de renner speelt een grote rol en die heeft Dumoulin toch niet echt meer. Ook Nibali en Quintana zijn echter niet super meer. Pinot wordt misschien toch nog de grootste tegenstander temeer daar hij toch na Dumoulin mag starten.
Het was toch te zien in deze ronde dat Dumoulin zelf en zijn ploegmaats maar vooral de begeleiding nog ervaring missen in het winnen van een grote ronde en nog te veel fouten maken. Ook de tegenslag met het verliezen van zijn belangrijkste ploegmaat heeft gespeeld natuurlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Denk dat ze heel erg blij moesten zijn met de aanwezigheid van Ten Dam. Die leek toch wel heel veel rust en focus te creeren.
Pinot kreeg 2:42 aan zijn broek bij de vorige TT. Dat lijkt er toch niet op dat het morgen ineens een handvol seconden is.
TT is niet alleen frisheid, het is ook concentratie en afzien. Wie kan dat nog het beste morgen......
Pinot kreeg 2:42 aan zijn broek bij de vorige TT. Dat lijkt er toch niet op dat het morgen ineens een handvol seconden is.
TT is niet alleen frisheid, het is ook concentratie en afzien. Wie kan dat nog het beste morgen......
Less is bore
-
- Forum-lid
Er wordt veel te gemakkelijk uitgegaan van mathematische doorgerekende verschillen van de tijdrit van anderhalve week terug en de daarop gebaseerde veronderstelling dat Tom Dumoulin deze Giro zou winnen. Ik vrees dat het wel eens tegen koan vallen want van de renners die nog kans maken op de eindwinst maakt Tom het meest een vermoeide indruk.
Voor een goede TT moet je ook vorm hebben en die is bij Dumoulin echt wel dalende. Het is te hopen dat hij nog genoeg over heeft, maar het blijft gewoon afwachten. Het is in ieder geval een geluk bij een ongeluk dat dit jaar de Giro met een tijdrit beëindigd wordt. Als het gewoon het normale showritje van de laatste dag was geweest, hadden we vandaag weer onze wonden kunnen likken en hopen op de volgende keer...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Maar het is morgen geen gewone dag en dat wist iedereen ruim van te voren.
Loos argument dus.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock