Kickstarter project: Aforcet Al33-wielen
Ik ben nu weer een 300 km verder en de ceramische coating op het voorwiel begint nu toch wel heel marginaal te worden en het lijkt erop dat deze bij 1500 km wel volledig verdwenen zal zijn. Valt mij toch wel heel erg tegen van een coating waar je 50 euro per velg voor betaald.
mackersv2.0 schreef:Is een coating a la Keronite, en inderdaad geen ceramische coating, zo heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Heb je eventueel linkjes oid over de coating zodat ik mij een beetje kan inlezen? Want tot nu toe is die coating naar mijn mening gewoon dure slangenolie die ervoor zorgt dat je wielen voor geen meter remmen.
Zojuist dit topic doorgelezen nadat ik al vanaf eind november wacht op mijn velgen. Ik heb Aforce zojuist in gebreke gesteld en heb mijn 195,- Euro terug geeist, onderstaand mijn bericht:
"Beste Jan Willem,
Al je goede wil en tegenslagen ten spijt maar ondanks je herhaaldelijke toezeggingen op Kickstarter blijft het plaatsen van een wekelijkse update uit, waardoor ik me nu genoodzaakt voel om juridische stappen te gaan ondernemen om mijn pledge van Euro 195,- gerestitueerd te krijgen.
De velgen zouden in eerste instantie eind November geleverd worden maar na je bovenstaande bericht van 27 december werd dat bijgesteld naar eind januari. Inmiddels leven we weer 3,5 maand verder en heb je nog steeds niet geleverd. Daarnaast kom je dus ook je toezeggingen niet na om een wekelijkse update op Kickstarter te plaatsen en ik vind de accumulatie van activiteiten een wanprestatie en stel je hierbij in gebreke.
Wat ik van je eis is dat je of de velgen binnen 2 weken na dagtekening van dit bericht, doch uiterlijk voor 31 mei levert of dat je het pledge bedrag terugstort op mijn credit card.
Ik vind het bijzonder spijtig dit te moeten doen, maar mijn vertrouwen is weg.
Inwilliging van bovengenoemde zie ik graag tegemoet, een en ander zal ik je morgen ook per aangetekende brief doen bekomen.
Met vriendelijke groet
Paul SEIP"
Benieuwd of hier wel op gereageerd wordt. Echt heel erg jammer want had het dit bedrijf echt gegund, de presentatie zag er zo veel belovend uit. Will keep you posted...
"Beste Jan Willem,
Al je goede wil en tegenslagen ten spijt maar ondanks je herhaaldelijke toezeggingen op Kickstarter blijft het plaatsen van een wekelijkse update uit, waardoor ik me nu genoodzaakt voel om juridische stappen te gaan ondernemen om mijn pledge van Euro 195,- gerestitueerd te krijgen.
De velgen zouden in eerste instantie eind November geleverd worden maar na je bovenstaande bericht van 27 december werd dat bijgesteld naar eind januari. Inmiddels leven we weer 3,5 maand verder en heb je nog steeds niet geleverd. Daarnaast kom je dus ook je toezeggingen niet na om een wekelijkse update op Kickstarter te plaatsen en ik vind de accumulatie van activiteiten een wanprestatie en stel je hierbij in gebreke.
Wat ik van je eis is dat je of de velgen binnen 2 weken na dagtekening van dit bericht, doch uiterlijk voor 31 mei levert of dat je het pledge bedrag terugstort op mijn credit card.
Inwilliging van bovengenoemde zie ik graag tegemoet, een en ander zal ik je morgen ook per aangetekende brief doen bekomen.
Met vriendelijke groet
Paul SEIP"
Benieuwd of hier wel op gereageerd wordt. Echt heel erg jammer want had het dit bedrijf echt gegund, de presentatie zag er zo veel belovend uit. Will keep you posted...
Kan je niet gewoon je bank bellen en de cc betaling laten terug draaien?gazelle79 schreef: ↑15 mei 2017 15:14 Zojuist dit topic doorgelezen nadat ik al vanaf eind november wacht op mijn velgen. Ik heb Aforce zojuist in gebreke gesteld en heb mijn 195,- Euro terug geeist, onderstaand mijn bericht:
"Beste Jan Willem,
Met vriendelijke groet
Paul SEIP"
Aan de laatst update op kickstarter te zien komen de losse velgen nog deze maand en een groot deel van de wielsets ook.
Die van mij zijn inmiddels opnieuw gespaakt met nieuwe velgen. De coating is niet ceramisch maar van hetzelfde spul als de oxic coating van dt swiss zoals mackers al aangaf. Dat verklaart ook waarom de coating er zo snel af ging. Deze blijft niet lang zitten in combinatie met remblokjes voor ceramische velgen.
Aankomende week komen ze binnen, ik ben benieuwd.
Aankomende week komen ze binnen, ik ben benieuwd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar over de DT Swiss wielen hoor je NUL klachten over slijtage.....?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik snap dat ook niet ik heb mavic mtb velgen gehad met ceramisch remvlakken. daar heb ik 20k mee gereden met hs33 en aan het einde zag ik op de randen pas licht het alu.
Ik zou aanraden de speciale ceramische remblokken alleen de eerste 3 a 4 honderd km te gebruiken en daarna gewoon normale remblokken. Eerst de grove coating vlak remmen en dan het oppervlak sparen.
Ik zou aanraden de speciale ceramische remblokken alleen de eerste 3 a 4 honderd km te gebruiken en daarna gewoon normale remblokken. Eerst de grove coating vlak remmen en dan het oppervlak sparen.