Maar Kees, is dit geen momentopname zoals ze die ook op ES lieten zien ?
Giro 2017
Daar heb je gelijk in, daar kan hij zijn giro wel eens gered hebben (met een klein beetje hulp van jungels en een toefje goodwill van mollema) als hij het morgen kan laten zien tenminste.christiaan_01 schreef: ↑27 mei 2017 20:46 Tom is niet veel meer vermoeid volgens mij dan de andere heren. Hij kan alleen niet zo hard meer bergop als daarvoor.
Het verschil tussen de top vandaag en de finish was vrijwel gelijk in tijd. 75% van die 15km heeft hij alleen op kop gereden, tegen een redelijk goed draaiend gezelschap van Quintana, Nibali en Pinot.
Nee het zijn gemiddelden over de laatste 10 km.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Toch vind ik deze opsomming weinig geruststellend:bever schreef: ↑27 mei 2017 20:05klopt, maar met het gemiddeld verschil over de laatste drie jaar van van 2,87 moet hij het dus makkelijk redden, dat bedoelt youri denk ikZorro schreef: ↑27 mei 2017 19:51Dumoulin heeft 53 seconden achterstand op Quintana dus ik weet niet hoe je aan die 2,87 sec/km komt want dat zou inhouden dat Dumoulin 30*2,87=86 seconden op Quintana pakt morgen hetgeen meer dan genoeg is.
Dumoulin hoeft maar > 53/30= 1,766 s/km op Quitana te pakken morgen i.p.v de door jou vermelde 2,87s/km,
Volgens bovenstaande scenario's wint Dumoulin in 25% van de gevallen *niet* genoeg tijd op Quintana, in 12,5% van de gevallen zitten ze binnen een seconde, en in 'slechts' 67,5% van de gevallen wint hij wel. En dat is alleen Quintana, er moet ook nog afgerekend worden met Nibali en Pinot, die in de tijdrit doorgaans gevaarlijker zijn, en nu beter in vorm ogen (dan Quintana). Als (!) zijn kansen tegen N en P (hehe) vergelijkbaar zijn, is de kans op roze in Milaan dus ongeveer 0,7*0,7*0,7, oftewel een luizige 34%.
(Waarbij de kansen van Zakarin c.s. nog -ten onrechte- op 0% gesteld zijn).
Tel daarbij op dat Dumoulin in bovenstaande statistieken in een aantal gevallen zich, anders dan Quintana, niet bemoeide met het algemeen klassement, en hij dus per definitie relatief frisser zou moeten zijn, en zijn kansen slinken nog verder.
Nou ja, hij zal morgen dus vooral ontzettend hard moeten trappen om te winnen.
Maar eigenlijk wisten we dat al.
O.K. tnx
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wees maar blij dat het een grotendeels rechtuit rit is met negatief hoogteverschil. Daar kun je als iets grotere renner en geoefend tijdrijder wat extra pakken.
Maar ow ow ow, die poepbroek. Als die er niet was geweest was het morgen niet spannend meer.
Maar ow ow ow, die poepbroek. Als die er niet was geweest was het morgen niet spannend meer.
Less is bore
-
- Forum-lid
Hoe Pinot gisteren en vandaag reed lijkt hij de meeste energie over te hebben dan de andere 3 rijders en Pinot kan als die zich goed voelt aardig tijd rijden. Hopelijk heeft TD nog wat energie over om de Giro te winnen.
Dat zand zal wel niet gebeuren aangezien Tom voor Nibali start, dus als Tom er last van heeft, heeft Nibali dat ook. Die motor wordt inderdaad wel wat, vandaag was het al behoorlijk bergop en in zo'n tijdrit kan je er ook niks van zeggen.
Persoonlijk ben ik absoluut nog niet zeker van Tom's overwinning. Ik hoop het van harte, maar iets in mij zegt dat hij te kapot zit. Ik denk dat Pinot nog wel eens de sterkste kan zijn, of Zakarin die iedereen verrast.
Mijn top 3:
1 Pinot
2 Quintana 3 seconden
3 Dumoulin 12 seconden
Ik lig al wel sinds gister aan de noodzuurstof. Ik heb een redelijke Giro verzameling dus overal waar ik kijk moet ik aan de Giro denken
1 Pinot
2 Quintana 3 seconden
3 Dumoulin 12 seconden
Ik lig al wel sinds gister aan de noodzuurstof. Ik heb een redelijke Giro verzameling dus overal waar ik kijk moet ik aan de Giro denken
- Viaductracer
- Forum-lid
Ik denk dat veel mensen zich te rijk rekenen.. Verschillen worden echt anders: niet door de lengte van de tijdrit, maar door het moment waarop we zitten. Na drie weken koers, kan Quintana relatief veel beter tijdrijden dan aan het begin van een ronde. Bovendien is heel duidelijk dat Pinot, de meest frisse renner is op dit moment, en dus zou ik - hoe gek het voor sommige ook klinkt - er rekening mee houden dat Dumoulin er niet in gaat slagen om die 10 seconde terug te pakken op Pinot, maar tegelijkertijd wel de 53 seconde te winnen op Quintana.